וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי פינטו: יש בידינו ראיות חדשות לכך שהרב לא נתן שוחד

יהושע בריינר

27.10.2015 / 3:19

גורמים המקורבים לרב מספרים כי מדובר בתמלילי הקלטת האירוע שבו העבירה דבורה, רעייתו של פינטו, 200 אלף דולר לאשתו של תת-ניצב אפרים ברכה. לטענתם, החומרים החדשים יוכיחו כי הכסף לא ניתן במסגרת שוחד

עריכה: מתן חדד

התפתחות נוספת במשפטו של הרב יאשיהו פינטו: עורך הדין של הרב, שהורשע לפני כחצי שנה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ביקש להגיש לבית המשפט העליון ראיות נוספות שלא היו בידיהם בעת הרשעתו – ובכך בעצם לפתוח מחדש את ההליך המשפטי כולו. גורמים המקורבים לרב טוענים כי מדובר בראיות שהוסתרו מפינטו במסגרת הסכם שנחתם בין אלו שייצגו אותו בבית המשפט המחוזי לבין הפרקליטות. בבקשה, שהוגשה לאחרונה לשופטי בית המשפט העליון, נכתב כי פינטו מבקש להציג את העדויות במטרה לחשוף את טיב היחסים שניהל עם ברכה.

ככל הנראה, לפי אותם גורמים, מדובר בתמלילי הקלטת האירוע שבו העבירה דבורה, רעייתו של פינטו, 200 אלף דולר לאשתו של ברכה בעת שנפגשו במלון בתל אביב - דבר שלטענתם יוכיח כי לא מדובר בכספי שוחד, אלא כסף שנועד לסייע לממן טיפולים פרטיים שעבר בנו של ברכה. המדינה התבקשה להשיב לבקשה עד ליום רביעי הבא.

קריאה נוספת:
הרב פינטו התמוטט על המטוס בדרכו ארצה: "זה לא תרגיל"
הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"
העליון דחה את בקשת הרב פינטו: יצטרך לשוב לארץ תוך שבוע

תביעה נגד הרב יאשיהו פינטו: העסיק בביתו מטפלת במשך שלושה חודשים – ולא שילם לה שכר. דייב בוימוביץ’, ניב אהרונסון
יחשוף ממצאים חדשים? פינטו/ניב אהרונסון, דייב בוימוביץ’

באוקטובר 2012 נחקרו הרב פינטו ורעייתו במשטרת ישראל בחשד לניסיון לשחד ב-200 אלף דולר את ברכה. זאת, לשם קבלת מידע על בנוגע לחקירה אחרת המתנהלת בעניינם, שעסקה במעילה בכספי עמותת "חזון ישעיה".‏ בסוף שנת 2013 פנו פרקליטי הרב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, והציגו בפניו חומרים שלפיהם ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433, שבה נחקרו פינטו ואשתו, קיבל לכאורה טובות הנאה מישראלים בניו יורק המקורבים לרב, בעת שזה היה נספח משטרת ישראל בארצות הברית. בשל כך נאלץ ארביב להתפטר. בתמורה לעדותו של הרב, נחתם הסדר הטיעון עמו.

ב-14 באפריל השנה, הורשע פינטו במתן שוחד לתנ"צ ברכה, וכן בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. חודש לאחר מכן, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על הרב שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדת במרכז הפרשה, דבורה פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לכך, אתמול בבוקר נודע כי הרב פינטו התמוטט בארצות הברית, רגע לפני שובו ארצה. לדברי חסידיו, הרב היה כבר על מטוס אל על שהתכונן להמריא לישראל - כשחש ברע ואיבד את הכרתו. הוא טופל במטוס ופונה לבית חולים סמוך לשדה התעופה קנדי שבניו יורק. עוד הוסיפו חסידיו כי מצבו הרפואי קשה.

פינטו טס לאחר הרשעתו לניו יורק לקבל טיפול רפואי למחלת הסרטן, והיה אמור לשוב היום לישראל בתום שישה שבועות - כפי שקבע בית המשפט העליון. הוא אף הפקיד ערבות של שלושה מיליון שקלים. מקורבי הרב הכחישו שמדובר בתרגיל ואמרו כי הרב כבר נפרד מחסידיו וכי הערב אף תוכננה באשדוד עצרת מיוחדת לרגל חזרתו. לראייה, הוסיפו, כי כרטיסי הטיסה נשלחו לבית המשפט כפי שנדרש, כבר בשבוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully