וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את בקשת הרב פינטו: יצטרך לשוב לארץ תוך שבוע

יהושע בריינר

20.10.2015 / 18:11

עם תום התקופה שהוקצתה לראש קהילת "שובה ישראל" עבור טיפול רפואי בניו יורק, בית המשפט דחה את בקשת סנגוריו להאריך את שהותו בארה"ב. אם לא ישוב בזמן, יחולט הערבון שהפקיד בסך שלושה מיליון שקלים. חסידיו: "התנהלות בוטה וצינית"

צילום: יותם רונן, וואינט, עריכה: שניר דבוש

(פינטו נידון לשנת מאסר, מאי 2015)

בית המשפט העליון קבע היום (שלישי) כי על הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה וטס לניו יורק לטיפול רפואי, לשוב לישראל עד ליום שני הקרוב. באישור בית המשפט העליון, פינטו יצא לפני יותר מחודש וחצי לארצות הברית על מנת לעבור סדרת טיפולים במחלת הסרטן, לאחר שהתחייב לשוב לישראל בתום שישה שבועות והפקיד ערבון בסך שלושה מיליון שקלים.

לפני כשבוע וחצי פנו סנגוריו של פינטו לבית המשפט בבקשה להאריך את מועד חזרתו לארץ בשל הידרדרות במצבו הרפואי. לבקשה צורפו מסמכים רפואיים, המעידים לכאורה על הצורך בהמשך שהותו תחת השגחה רפואית. עם זאת, שופט בית המשפט נועם סולברג סירב לבקשה והורה על חזרתו תוך ימים ספורים. כמו כן, ציין בהחלטתו כי אם פינטו לא ישוב בזמן, יחולט הערבון שהפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד בלעדי: הרב פינטו מאושפז בניו יורק; חסידיו צמים לרפואתו
פינטו ביקש להאריך את שהותו בחו"ל; הפרקליטות: חשש שיחמוק מעונש
הרב פינטו על התאבדותו של תנ"צ ברכה: "אדם שנפטר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסידיו הכריזו על יום צום ותענית. פינטו בבית החולים בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרקליטות הביעו התנגדות חריפה להארכת שהותו של פינטו בארצות הברית, מחשש כי הרב, המחזיק בישיבה גדולה בניו יורק ושוהה במדינה רוב ימות השנה, ינסה לחמוק מריצוי דינו - עונש מאסר של שנה. הדיון בערעור על גזר דינו של פינטו, שהורשע במסגרת עסקת טיעון עם הפרקליטות בתמורה לעדותו נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב במחלקה לחקירות שוטרים, ייערך בחודש הבא.

לדברי חסידיו של הרב, ראש קהילת "שובה ישראל", בשבועות האחרונים חלה הידרדרות חמורה במצבו הרפואי. מקורביו האשימו בין היתר את הפרקליטות בכך שעיכבה את יציאתו של פינטו לקבלת טיפול רפואי, ובעקבות כך הוחמר מצבו. בתמונה שפורסמה אתמול בוואלה! NEWS נראה פינטו כשהוא שוכב בבית חולים ומחובר למכשור רפואי. בעקבות כך, הכריזו אתמול חסידיו על יום צום ותענית.

אחד מחסידיו של פינטו טען כי "אותם משפטנים מטעם המדינה ניסו להתכחש למציאות ואמרו שהרב בריא, בעוד תיקו הרפואי, שהכיל חוות דעת ממומחים בעלי שם עולמי, מעיד שהרב חולה מאוד. זאת התנהלות בוטה וצינית כלפי מי שמחלת הסרטן תוקפת אותו באכזריות פעם אחרי פעם זה 13 שנים". לדבריו, "עצוב שכך מתייחסת פרקליטות המדינה לאחד מהמנהיגים הרוחניים החשובים של דורנו שנלחם כיום על חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully