וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטו ביקש להאריך את שהותו בחו"ל; הפרקליטות: חשש שיחמוק מעונש

יהושע בריינר ויקי אדמקר

9.10.2015 / 0:30

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד ונידון לשנת מאסר ושוהה בימים אלו בניו יורק, שם הוא עובר טיפולים רפואיים, ביקש להאריך את שהותו שם עקב הידרדרות במצבו. אולם בפרקליטות מתנגדים לבקשה, מחשש שיחמוק מריצוי עונשו בארץ

צילום: יותם רונן, וואינט, עריכה: שניר דבוש

(צפו: הקראת גזר זינו של פינטו בבית המשפט)

הפרקליטות דרשה אתמול (חמישי) מבית המשפט העליון לדחות את בקשתו של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד ונידון לשנת מאסר, להאריך את שהותו בישראל. בפרקליטות דרשו את שובו של הרב מחו"ל לצורך דיון בערעורו. פינטו שוהה בימים אלו בארצות הברית, לאחר שבית המשפט העליון התיר לו לפני כחודש לצאת לניו יורק לצורך טיפול רפואי במחלת הסרטן. היציאה לחו"ל התאפשרה בהפקדת ערבות בסך מיליון שקלים והתחייבות לשוב לארץ תוך שישה שבועות שהסתיימו בסוף השבוע האחרון.

בקשתו החריגה של פינטו אושרה אז חרף התנגדות הפרקליטות. שופטת בית המשפט העליון ענת ברון קבעה בהחלטתה כי פינטו ייצא במהלך משפטו לארצות הברית וישוב משם לצורך הכרעת דינו. אתמול שיגר סנגורו של הרב בקשה חדשה לבית המשפט העליון להאריך את שהותו של פינטו בארצות הברית, זאת בשל צרכים רפואיים. לבקשה צורפו מסמכים רפואיים, המעידים לכאורה על הצורך בהמשך שהותו תחת השגחה רפואית.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פיגועים ביום: פצוע קשה בקריית ארבע, 5 פצועים קל בת"א
הפיגוע בתל אביב: "החיילת התיישבה על הנשק ומנעה את חטיפתו"
לוחם היס"מ שעצר מחבל בירושלים: "רדפתי אחריו והפלתי אותו למדרכה"

הרב יאשיהו פינט, בית המשפט המחוזי תל אביב, אפריל 2015. ניב אהרונסון
מבקש להאריך את שהותו בניו יורק. פינטו/ניב אהרונסון

בתגובה לבקשת סנגוריו של פינטו, הגישה היום הפרקליטות את תגובתה ובה ציינה את התנגדותה להארכת שהותו בארצות הברית. שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין הורה לפרקליטות להגיש את עמדתה באופן מסודר תוך שבוע. עיקר החשש בפרקליטות הוא כי פינטו, המחזיק בישיבה גדולה בניו יורק ושוהה במדינה רוב ימות השנה, ינסה לחמוק מריצוי דינו - עונש מאסר של שנה.

מקורבי פינטו הגיבו לדברים וסיפרו היום כי מצבו הרפואי של ראש קהילת 'שובה ישראל' מוגדר קשה. לדבריהם, "מחלת הסרטן רודפת אחר הרב כבר 14 שנים. בכל פעם היא תוקפת אותו באזור אחר בגוף ובזכות מעשי החסיד והצדקה שהוא עושה, הרב זוכה לרפואה וישועה משמים". עוד נמסר מקרוביו של הרב: "בששת החודשים האחרונים חלה הידרדרות חמורה במצב בריאותו של הרב וזו הסיבה בגינה הרב יצא לסדרת טיפולים בארצות הברית".

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. מגד גוזני
מקורבי הרב אמרו כי מצבו מוגדר "קשה"/מגד גוזני

מקורבי הרב גם טענו כי הוא לא מתכוון לחמוק מרשויות החוק בישראל, "הדיון הראשון שנקבע בערעור שהוגש לבית המשפט העליון יתקיים בעוד למעלה מחודש וחצי. הרב מתכוון לבוא, להתייצב ולומר את דברו". הם הוסיפו כי "בניגוד לכל הרכילויות המרושעות, הרב מעולם לא חמק מהתייצבות בבית המשפט ובכוונתו להשמיע את האמת שמלווה אותו שוב ושוב. הלוואי ויכולנו לבשר על שיפור במצבו של הרב, אך כולנו תפילה, יחד עם אלפי חסידי שהרב ישוב לאיתנו והרופאים יצליחו להשתלט על המחלה הקשה משום שעם ישראל זקוק לרב לעוד שנים רבות".

מקורבי הרב פינטו תקפו באופן ישיר את הפרקליטות והתנהלותה: "יש לתלמידי הרב זעם גדול כלפי הפרקליטות שמתעללת ברב וברבנית במשך למעלה משנה, תוך התעלמות ממצבם הבריאותי". הם אף הוסיפו איום: "אם בסופו של דבר תיפול שערה מראשו של הרב בעקבות ההצקות והטרטורים של אותם פקידים, האדמה בישראל תרעד".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully