וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בלעדי: הרב פינטו מאושפז בניו יורק; חסידיו צמים לרפואתו

יהושע בריינר

19.10.2015 / 9:00

חסידיו של פינטו, שלא חזר לארץ במועד בשל מחלתו, הכריזו על יום צום ותפילה משום שלדבריהם הוא נתון בסכנת חיים. בתיעוד נראה פינטו בבית החולים, מחובר למכשיר רפואי ועיניו עצומות. "התנהלות הפרקליטות היא אחד הגורמים להידרדרות"

צילום: יותם רונן, וואינט, עריכה: שניר דבוש

(פינטו נידון לשנת מאסר, מאי 2015)

חסידיו של הרב יאשיהו פינטו, הממתין לערעור בהרשעתו במתן שוחד ובשיבוש מהלכי משפט, הכריזו היום (שני) על יום צום ותפילה למען הרב, משום שלדבריהם הוא נתון בסכנת חיים לאחר שחלה הידרדרות חמורה במצבו. לידי וואלה!NEWS הגיע תיעוד של פינטו בבית החולים בניו יורק ובו הוא שוכב במיטתו, מחובר למכשור רפואי ועיניו עצומות. הרב טס לניו יורק במיוחד על מנת לקבל טיפול למחלת הסרטן, לאחר שקיבל אישור מבית המשפט העליון.

"לצערנו, בחודשיים האחרונים מצבו של הרב הורע מאוד בכלל השיהוי בטיפול הרפואי", סיפר אחד מחסידיו. "המחלה הארורה התפשטה בגופו ולדאבוננו גרמה לזיהום שמקשה מאוד על התפקוד היומיומי של הרב. חסידיו קיבלו על עצמם יום של תענית וצום ומתפללים לרפואתו, הרב זקוק לחסדי שמיים כדי לצאת מסכנת החיים שבה הוא מצוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינטו בבית החולים בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינטו, שממתין להכרעה בערעורו על עונש של שנת מאסר בגין הרשעתו בעבירה של מתן שוחד, הוטס לארצות הברית לפני כמה שבועות לאחר שקיבל אישור משופטת בית המשפט העליון ענת ברון. בחוות הדעת שהוצגה לבית המשפט, קבע מומחה רפואי מטעמו כי בשל החשש להתפשטות מהירה של הסרטן בגופו של הרב מאשדוד, יש להטיסו לקבל את הטיפול. "החשש כי פינטו יימלט איננו כצעקתה", קבעה השופטת ברון, ואפשרה לו לצאת לבית חולים במנהטן בכפוף להתחייבותו כי ישוב לישראל.

"ההתנהלות הצינית של הפרקליטות היא אחד הגורמים להידרדרות במצב הרפואי", אמר חסידו של הרב. "אותם משפטנים מטעם המדינה ניסו להתכחש למציאות ואמרו שהרב בריא בעוד תיקו הרפואי, שהכיל חוות דעת ממומחים בעלי שם עולמי, מעיד שהרב חולה מאוד. זו התנהלות בוטה וצינית כלפי מי שמחלת הסרטן תוקפת אותו באכזריות פעם אחרי פעם מזה 13 שנה. עצוב שכך מתייחסת פרקליטות המדינה לאחד מהמנהיגים הרוחניים החשובים של דורנו שנלחם כיום על חייו".

בית המשפט העליון צפוי לקיים מחר (שלישי) דיון בבקשתו של פינטו להאריך את שהותו בארצות הברית לצורך המשך הטיפול הרפואי בשל ההידרדרות במצבו. זאת, אף שמועד חזרתו המקורי חל בסוף השבוע האחרון. על מנת להבטיח את חזרתו לארץ אף הפקיד פינטו ערבות של שלושה מיליון שקלים, שייתכן שתחולט אם לא ישוב לישראל. בפרקליטות ידרשו במהלך הדיון לקבוע כי על פינטו לשוב לישראל, מאחר שמלכתחילה התנגדו לנסיעתו מחשש כי ינסה להימלט מריצוי עונשו. הדיון בערעור בעונשו של פינטו במסגרת פרשת מתן השוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ששם קץ לחייו בחודש יולי, אמור להתקיים ב-16 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully