וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"

23.10.2015 / 0:14

ארבעה ימים לפני שובו שוחח הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה עם חסידיו בניו יורק. הוא התייחס באופן ישיר ליחסיו עם החוקר הבכיר: "אהבתי את ברכה מאוד", ותקף את הפרקליטות: "נותנים סטירות לאנשים"

עריכה: מתן חדד

רגע לפני שהוא אמור לעזוב את ניו יורק ולשוב לארץ, שוחח אתמול (חמישי) הרב יאשיהו פינטו עם חסידיו בביתו שבארצות הברית ודיבר בהרחבה על המשפט המתנהל נגדו. בין היתר הוא תקף את הפרקליטות והתייחס באופן ישיר להתאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה. "לא הרגתי את ברכה", אמר כשהוא יושב על ספה, על ראשו טלית מעוטרת וידו אוחזת במיקרופון. "הם הרגו את ברכה. אהבתי את ברכה מאוד. אני עשיתי ספר תורה לעילוי נשמתו, הם לא עשו. בירכנו אותו בספר תורה".

ביום שלישי קבע בית המשפט העליון כי על הרב פינטו, שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה, וטס לניו יורק לקבלת טיפול רפואי, לשוב לישראל עד ליום שני הקרוב. באישור בית המשפט העליון, פינטו יצא לפני יותר מחודש וחצי לארצות הברית על מנת לעבור סדרת טיפולים במחלת הסרטן, לאחר שהתחייב לשוב לישראל בתום שישה שבועות והפקיד ערבון בסך שלושה מיליון שקלים. עורך דינו אף הגיש היום לבית המשפט צילום של כרטיס הטיסה של הרב חזרה ארצה, כפי שנתבקש.

עוד בנושא:
העליון דחה את בקשת הרב פינטו: יצטרך לשוב לארץ תוך שבוע
תיעוד בלעדי: הרב פינטו מאושפז בניו יורק; חסידיו צמים לרפואתו
פינטו ביקש להאריך את שהותו בחו"ל; הפרקליטות: חשש שיחמוק מעונש

הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה מדבר עם חסידיו רגע לפני שיבתו ארצה. צילום מסך
"רב שנותן שוחד לא יכול להיות רב". הרב פינטו/צילום מסך

"אנחנו נודרים שפה אמרנו, במקום הזה לארביב (רב-ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת להב 433 לשעבר - י"א) שנתנו כסף לברכה כעזרה", הוא אמר והתייחס למידע שהעביר ברכה על כך שניסה לשחד אותו במאה אלף פרנק שוויצרי תמורת מידע על חקירה אחרת שהתנהלה במשטרה. "פתאום אחרי חודש קוראים לנו לחקירה, אומרים 'נתת לפלוני שוחד', איזה שוחד? אם היינו נותנים שוחד על פי ההלכה, לא היינו עוד רגע רב לעם ישראל, רב שנותן שוחד לא יכול להיות רב, לא היינו מוסרים שיעור אחד".

הרב המשיך: "ואז התחילו לכתוש אותנו, ואז ארביב נהיה המנהל של המשטרה והוא מנהל את החקירה נגדנו. הוא יושב ומנהל את החקירה. אנחנו דיווחנו לניצב במשטרה שנתנו לו כסף, הכול על פי ההלכה ולפי החוק, לא זזנו סנטימטר. וברגע שאמרנו 'נתנו בעבר', התחילו עם 'פרשה, פרשה, פרשה' כל היום. זה הפך לדבר הכי חשוב במדינת ישראל – להרוג, להשמיד, זה הדבר הכי טוב".

אחרי שהוא ואנשיו לקחו את החומר המשפטי מעורך הדין שלו, הוא טען, הם גילו על קיומו של נייר שאומר "שאסור להראות לרב פינטו כלום". "מישהו פעם ראה כזה דבר?", הוא הזדעק. "אפילו בארגנטינה שרוצים לעשות משהו, עושים משפט ואחר כך הורגים את הבנאדם. זה משום שיש כמה עיתונאים, זקני השבט, שבלילה מדברים עם האנשים וצריכים לרצות אותם, וכותבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"עשיתי ספר תורה לעילוי נשמתו". תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

בשולי דבריו, דיבר הרב על הניתוח הקשה שעבר בניו יורק והתייחס לחשדנות שבה התייחסה בפרקליטות למצבו. "עברנו ניתוח קשה ביותר של סרטן, עד עכשיו יש לנו צינור נקז בגוף, אפילו שבארץ ישראל הליצנים אומרים שהרב לא חולה. יש בארץ ישראל דבר שקוראים להם פרקליטות, שהשם יחזיר אותם בתשובה. הם רודים בעם ישראל, הם חיים בשמחה ובטוב, העם עובד קשה ומשלם להם משכורת בשביל שירדפו וירביצו לעם. נותנים סטירות לאנשים, אנשים נותנים את הצד השני והם נותנים שוב סטירה".

עוד הוא סיפר על מצבו הכלכלי. "אין לנו בבנק אולי אלף דולר, גם זה לא. באמריקה הרשויות יודעים את זה, בישראל חולמים חלומות. אנחנו נודרים נדר שאין לנו פרוטה".

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully