וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של שלושה שבועות: הרב פינטו נחת בארץ

הרב שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה נחת בנתב"ג כשהוא צועד על שתי רגליו ומלווה בשלושה מחסידיו, שתקפו עיתונאים שניסו לצלמו. ביום שני הוא התמוטט על המטוס בדרכו ארצה. הערב יערכו לו חסידיו קבלת פנים באשדוד

עריכה: מתן חדד

הרב יאשיהו פינטו נחת לפני זמן קצר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר כחודשיים שבהם שהה בניו יורק שבארה"ב. הוא צעד על שתי רגליו ולווה בשלושה מחסידיו שתקפו עיתונאים שניסו לצלמו. עורכי דינו ניסו למנוע את חזרתו עד הרגע האחרון, ואתמול מסרו לבית המשפט העליון מכתב מרופאו האישי שבו הוא ממליץ לרב להישאר בארה"ב להמשך קבלת הטיפולים נגד מחלת הסרטן שממנה הוא סובל - אך בקשתם נדחתה. בשעה 21:00 בערב יערכו לו חסידיו קבלת פנים במוסדותיו באשדוד.

עוד על פרשת הרב פינטו:
מקורבי פינטו: יש בידינו ראיות חדשות לכך שהרב לא נתן שוחד
הרב פינטו התמוטט על המטוס בדרכו ארצה: "זה לא תרגיל"
הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"

הרב יאשיהו פינטו נחת בנמל התעופה בן גוריון. אוקטובר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו לאחר נחיתתו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
הרב יאשיהו פינטו נחת בנמל התעופה בן גוריון. אוקטובר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו לאחר נחיתתו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
הרב יאשיהו פינטו נחת בנמל התעופה בן גוריון. אוקטובר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו לאחר נחיתתו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

פינטו, שהורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי חקירה, היה אמור לשוב ביום שני לישראל, אלא שהוא התמוטט בארצות הברית, רגע לפני שובו ארצה. לדברי חסידיו, הרב היה כבר על מטוס אל על שהתכונן להמריא לישראל - כשחש ברע ואיבד את הכרתו. הוא טופל במטוס ופונה לבית חולים סמוך לשדה התעופה JFK שבניו יורק. מקורבי הרב הכחישו שמדובר בתרגיל ואמרו כי הרב כבר נפרד מחסידיו וכי אף תוכננה באשדוד עצרת מיוחדת לרגל חזרתו. לראייה, הוסיפו, כי כרטיסי הטיסה נשלחו לבית המשפט כפי שנדרש, כבר בשבוע שעבר

בפרקליטות הביעו התנגדות חריפה להארכת שהותו של פינטו בארצות הברית, מחשש כי הרב, המחזיק בישיבה גדולה בניו יורק ושוהה במדינה רוב ימות השנה, ינסה לחמוק מריצוי דינו - עונש מאסר של שנה. הדיון בערעור על גזר דינו של פינטו, שהורשע במסגרת עסקת טיעון עם הפרקליטות בתמורה לעדותו נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב במחלקה לחקירות שוטרים, ייערך בחודש הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמוטט ביום שני על המטוס בדרכו ארצה. פינטו בזמן הטיפולים בבית החולים בניו יורק, לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינטו יצא לפני כחודשיים לארצות הברית באישור בית המשפט העליון, לאחר שהתחייב לשוב לישראל בתום שישה שבועות והפקיד ערבון בסך שלושה מיליון שקלים. בקשתו החריגה של פינטו אושרה אז חרף התנגדות הפרקליטות. לפני כשלושה שבועות פנו סנגוריו של פינטו לבית המשפט בבקשה להאריך את מועד חזרתו לארץ בשל הידרדרות במצבו הרפואי. לבקשה צורפו מסמכים רפואיים, המעידים לכאורה על הצורך בהמשך שהותו תחת השגחה רפואית. עם זאת, שופט בית המשפט נועם סולברג סירב לבקשה והורה על חזרתו תוך ימים ספורים. כמו כן, ציין בהחלטתו כי אם פינטו לא ישוב בזמן, יחולט ערבון של שלושה מיליון שקלים שהפקיד.

ההזמנה לאירוע לכבוד שובו של פינטו

הזמנה לאירוע לכבוד חזרתו של הרב יאשיהו פינטו. פייסבוק, צילום מסך
הזמנה לאירוע לכבוד חזרתו של הרב יאשיהו פינטו/צילום מסך, פייסבוק

במהלך שהותו בארצות הברית סיפר הרב על הניתוח הקשה שעבר בניו יורק והתייחס לחשדנות שבה התייחסה בפרקליטות למצבו. "עברנו ניתוח קשה ביותר של סרטן, עד עכשיו יש לנו צינור נקז בגוף, אפילו שבארץ ישראל הליצנים אומרים שהרב לא חולה. יש בארץ ישראל דבר שקוראים להם פרקליטות, שהשם יחזיר אותם בתשובה. הם רודים בעם ישראל, הם חיים בשמחה ובטוב, העם עובד קשה ומשלם להם משכורת בשביל שירדפו וירביצו לעם. נותנים סטירות לאנשים, אנשים נותנים את הצד השני והם נותנים שוב סטירה".

עוד הוא סיפר על מצבו הכלכלי. "אין לנו בבנק אולי אלף דולר, גם זה לא. באמריקה הרשויות יודעים את זה, בישראל חולמים חלומות. אנחנו נודרים נדר שאין לנו פרוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully