וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיווה למות כשהיד": אישומים נגד המחבלים מהפיגועים ברעננה וגן שמואל

גלי גינת ואלי אשכנזי

1.11.2015 / 14:23

חאלד בסטי, בן 28 ממזרח ירושלים, מואשם בניסיון רצח בגין מעורבתו בפיגוע הדקירה ברעננה בחודש שעבר: "דקר כדי להרוג". עלאא זיוד, בן 20 מאום אל-פחם, נאשם בפיגוע הדקירה והדריסה בגן שמואל, אך אביו מכחיש: "מדובר בתאונת דרכים"

צילום: ערן גילווארג, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

שני כתבי אישום בגין ניסיון רצח הוגשו היום (ראשון) נגד המחבלים שביצעו את הפיגועים ברעננה ובגן שמואל בחודש שעבר. הנאשמים הם חאלד בסטי, בן 28 ממזרח ירושלים, שאחראי לפיגוע ברעננה ב-13 באוקטובר ובו פצע ארבעה בני אדם, בהם אחד במצב קשה, והשני הוא עלאא זיוד, בן 20 מאום אל-פחם, שביצע את פיגוע הדריסה והדקירה בגן שמואל יומיים קודם לכן ופצע ארבעה אנשים, בהם אחת באורח קשה.

כתב האישום נגד בסטי הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, בגין כמה ניסיונות רצח שבוצעו לפני כשלושה שבועות. "גמלה ההחלטה בלבו לרצוח ולפגוע ביהודים באמצעות סכין", נכתב בכתב האישום. "בסטי קיווה שלאחר המעשה, הוא יהרג ויזכה למות 'מות קדושים' כשהיד".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נעצר תושב אבו דיס בחשד שתכנן את פיגוע הדקירה בירושלים בסוכות
זיהה עובד סופר כערבי - ודקר: מחבל יהודי מואשם בניסיון רצח
מנכ"ל הביטוח הלאומי: "נשלול קצבאות ילדים ממשפחות מחבלים"

כתב אישום לחאלד בסטי, המחבל בפיגוע ברעננה, מחוזי לוד. נובמבר 2015. אבי כהן
"קיווה למות קדושים". חאלד בסטי בבית המשפט, היום/אבי כהן

כתב האישום פירט את השתלשלות הפיגוע. "הוא נטל סכין משונן, הסתירו מתחת לחולצתו ויצא לרחוב ירושלים ברעננה. הוא הגיע לתחנת האוטובוס שברחוב, שבה באותה העת עמדו גבר ואשה בגבם אליו. בסטי הוציא את הסכין מחולצתו ודקר את הגבר בראשו, בכתפו ובעורפו, על מנת לגרום למותו. כתוצאה מהדקירות נשבר להב הסכין ונשאר תקוע בעורפו של אותו אדם".

עוד נכתב: "בהמשך תקף בסטי, שלא היה מודע לשבירת הלהב, את האישה שעמדה לצד הגבר ואדם נוסף, על ידי כך שהיכה בגבם באמצעות ידית הסכין. הוא אף החל לרדוף אחרי אדם נוסף. במעשיו האמורים ניסה בסטי לגרום למותם של ארבעה אנשים, וגרם לחבלות של ממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כתב אישום לעלא זיוד, מבצע הפיגוע בגן שמואל, נובמבר 2015. ערן גילווארג
"מאמין בדו קיום". עלאא זיוד בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

אביו של זיוד, המפגע מגן שמואל שכתב האישום בעניינו הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, אמר כי לא מדובר בפיגוע, אלא בתאונת דרכים. "בני לא יעשה דבר כזה, הוא ילד מחונך 100%, לא עושה בעיות. הוא עובד עם יהודים, מאמין בדו קיום ומתנגד לדברים כאלה", אמר. הוא הוסיף: "כאבא, אני מוסר בריאות לנערה שנפגעה ומקווה שכולם יהיו בריאים". בנו מואשם בארבע עבירות של ניסיון רצח ממניע גזעני והחזקת סכין.

הפיגוע התרחש לפני כשלושה שבועות באזור מתחם הקניות של גן שמואל, על כביש 65 באזור חדרה. ככל הנראה הוא הגיע למקום בכלי רכב מסוג סיאט ודרס אנשים שנקרו בדרכו. בהמשך, יצא מכלי הרכב, והחל לדקור את מי שהיה בקרבתו. הוא פצע באורח קשה חיילת בת 19 ופצע עוד שלושה בני אדם שנפגעו באורח קל עד בינוני: חייל בן 20, גבר בן 45 ונערה בת 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully