וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהה עובד סופר כערבי - ודקר: מחבל יהודי מואשם בניסיון רצח

1.11.2015 / 9:36

המחבל היהודי שלמה פינטו, תושב קריית אתא בן 32, הואשם שדקר את אורי רזקן, עובד שופרסל שאותו חשב לאזרח ערבי. העבירות המיוחסות לו הן ניסיון רצח והחזקת סכין ממניע גזעני. סנגורו: "לא הייתה לו כוונה להרוג"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שלמה פינטו, תושב קריית אתא שניסה לרצוח בדקירות סכין אדם יהודי שאותו חשב לערבי. העבירות שיוחסו לפינטו, בן 32 ואב לשלושה, הן ניסיון רצח ממניע גזעני והחזקת סכין.

בכתב האישום מוזכרים שני מקרים שאירעו באותו היום. במקרה הראשון, עקב פינטו בקריית אתא אחרי אדם שאותו תכנן לתקוף. משזה נכנס לבנק, ויתר ונסע לסופרמרקט בעיר. כשהגיע הנאשם לסופרמרקט דקר את אורי רזקן, עובד שופרסל שאותו זיהה כאזרח ערבי, ופצע אותו באורח קל. עו"ד יוסי גימפל, סנגורו של פינטו, טען כי "לא הייתה לו כוונה להרוג", ואמר כי בכוונתו להוכיח זאת במהלך המשפט.

ניסיון הרצח בוצע לפני כשבועיים וחצי. לאחר המקרה אמר רזקן כי הוא מתקשה להבין את פרץ השנאה שהניע את המחבל היהודי. "אנחנו לא מכניסים פוליטיקה לעבודה. כולנו בני אדם, כולנו שווים, וזה לא משנה אם ערבי, חרדי, דתי או חילוני דוקר אותי. אין לי מילים לתאר את פשע השנאה הזה, של גזענות, של שנאה על רקע דת. איך בן אדם קם וחושב לעשות כזה דבר?", אמר והוסיף: "לערבים הבטיחו להיות שהידים, 72 בתולות. מה הרב הבטיח לו? לא מבין את מעשיו".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ביוזמת חוטובלי: צוערי משרד החוץ יסיירו בהתנחלויות
20 שנה מרבין לריבלין: הקהל מצא מסילות של אהבה ללב הליכודניק
הוריה של שירה בנקי בסרטון ליום הולדתה: "לא תאהב או תביא ילדים"

שלמה פינטו, תושב קריית אתא שניסה לרצוח בדקירות סכין אדם יהודי שאותו חשב לערבי, בית משפט מחוזי חיפה. נובמבר 2015. ערן גילווארג
מואשם בניסיון רצח ממניע גזעני ובהחזקת סכין. שלמה פינטו בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

לדברי רזקן, אם התוקף היה דוקר את חברו הערבי לעבודה, הוא היה נחלץ לעזרתו. "זה לא משנה אם הוא היה דוקר אותי או את הערבי שעבד איתי. אם הוא היה דוקר את הערבי, הייתי הולך ונותן לו מכות. לא משנה מי דוקר את מי ולמה. אנשים באים לעבוד, אנשים עובדים ביחד, אין להם כוח להכניס פוליטיקה לחיים ולעבודה", אמר.

רזקן סיפר כי טרם התקיפה הוא עסק בסידור סחורה במחסן ביחד עם האחראי עליו, שמוצאו ערבי. "סידרנו את הסחורות במרחק של עשרה מטרים ופתאום הרגשתי ארבע דקירות בגב", נזכר. "בחיים לא האמנתי שזה יגיע עד אלינו".

ברגע שהבין כי הדוקר הוא יהודי, זעק על מנת להניא אותו ממעשיו. "פינטו צעק: 'מגיע לכם, מגיע לכם, אתם ערבים מניאקים, מגיע לכם'. הסתובבתי אליו ודחפתי אותו עם העגלה, ניסיתי למנוע ממנו לדקור אותי שוב", סיפר. "למרות שצעקתי לו 'אני יהודי' הוא לא עזב ולא ברח, הוא המשיך וניסה לדקור אותי. נלחמתי בו עם העגלה וממש מנעתי ממנו להמשיך לדקור אותי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הוארך ממעצר הדוקר מקריית אתא; הדקור: "הוא אמר: 'מגיע לכם'". ערן גילווארג
כתב אישום הוגש נגד תוקפו. הקורבן, אורי רזקן/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully