וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת חוטובלי: צוערי משרד החוץ יסיירו בהתנחלויות

1.11.2015 / 6:30

27 צוערים יחלו היום את קורס ההכשרה של משרד החוץ, שבעקבות הנחיית סגנית שר החוץ ומנכ"ל המשרד דורי גולד, יכלול סיורים מעבר לקו הירוק והדרכה מטעם מייסד "ועד מתיישבי השומרון". חוטובלי: "חשוב שהשגרירים יתמודדו עם אתגרי החרם"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

היום (ראשון) יצא לדרך קורס הצוערים של משרד החוץ, המכשיר את דור העתיד של הדיפלומטים בישראל. 27 צוערים ישתתפו בקורס השנה, במסגרתו הם ייחשפו לתכנים חדשים שהתווספו להכשרה, בעקבות הנחיה של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי ומנכ"ל המשרד, ד"ר דורי גולד.

התכנים החדשים שהתווספו לקורס כוללים סיורים מעבר לקו הירוק, סדנה נרחבת על המשפט הבינלאומי - כולל הסוגיה של חוקיות ההתנחלויות, וסדנה על "תיקון עולם" ברוח היהדות. בסביבתה של חוטובלי מסבירים כי הקורס הוותיק היה זקוק לרענון לאחר שנים רבות שהוא "דרך במקום", וכי מטרת השינויים שהוכנסו בתכנית הקורס היא "לתת לדיפלומטים כלים להתמודד עם השאלות הקשות שישראל מתמודדת איתן כיום בזירה המדינית והמשפטית הבינלאומית".

לקריאה נוספת:
החלום של חוטובלי פגע לנתניהו במאמצי ההסברה
חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" - ומיהרה להרגיע
חוטובלי כתבה לעריקאת: רצח הפעוט הוא פשע בלתי-נסלח

חברת הכנסת ציפי חוטובלי. אלרם מנדל, מערכת וואלה!
סיורים מעבר לקו הירוק וסדנה על "תיקון עולם" ברוח היהדות. חוטובלי/מערכת וואלה!, אלרם מנדל

בעניין הסיורים, הוחלט להוסיף סיור חובה בעיר דוד, במתחם שבו מתגוררות משפחות יהודיות בשכונת סילוואן הערבית הסמוכה לעיר העתיקה. את הסיור יעביר דוד בארי, אחד ממייסדי ההתיישבות היהודית במקום. כמו כן הוחלט על סיור בבקעת הירדן שיתמקד בחשיבות הביטחונית שממשלת ישראל מייחסת לאזור זה.

מנכ"ל משרד החוץ, גולד, פרסם בעבר מחקר שתמך בשמירת בקעת הירדן תחת שליטה ביטחונית ישראל במסגרת הסדר קבע עם הפלסטינים, לטענתו בשל הצורך ב"גבולות ברי הגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בנוסף יתווסף סיור בשומרון, באזור הר עיבל, שאותו ינחה בני קצובר, העומד בראש "ועד מתיישבי שומרון", גוף שפרסם במהלך מערכת הבחירות האחרונה סרטון אנימציה קשה במיוחד נגד ארגוני השמאל בישראל, שהוגדר כהסתה וזכה לגינויים חריפים מימין ומשמאל כאחד. עוד יסיירו הצוערים באזור התעשייה ברקן, שנמצא בסמוך להתנחלות ברקן ומספק תעסוקה לאלפי פלסטינים, ועומד בימים אלה במוקד המאבק להחרמת מוצרים מההתנחלויות.

חוטובלי: "ההחלטה נובעת מתוך חיבור של עם ישראל לארצו"

מעבר לסיורים החדשים שיתווספו, החליטו חוטובלי וגולד על עיבוי תכנית הלימודים בקורס. בין השאר יתווספו הרצאות של המשפטן דניאל רייזנר, ששימש בעבר ראש מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית והיה שותף למשלחות הישראליות השונות לשיחות השלום בשנות ה-90. רייזנר יעביר שיעורים בנושא החוק הבינלאומי, כולל הנושא המורכב של הגנה על ההתנחלויות הישראליות בהתאם לחוקי המשפט הבינלאומי. בנוסף תתקיים סדנה על ערך "תיקון עולם" ביהדות והקשר בינו לבין הדיפלומטיה הישראלית, למשל במקרים שבהם ישראל מתנדבת לסייע למדינות אחרות בעתות מצוקה.

חוטובלי אמרה כי ההחלטה על השינויים והתוספות במתכונת הקורס התקבלה כיוון ש"חשוב שהשגרירים יוכלו להתמודד עם אתגרי החרם על ישראל, והדה-לגיטימציה של זכותנו להגנה עצמית, מתוך חיבור לשאלות היסוד של הקשר של עם ישראל לארצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully