וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" - ומיהרה להרגיע

סגנית שר החוץ אמרה כי היא רוצה לראות את סמל ריבונות ישראל "במקום הקדוש ביותר לעם היהודי", אך הדגישה כעבור זמן קצר כי מדובר בדעתה הפרטית ולא מדיניות של הממשלה. לשכת נתניהו: "מצפה שכל חברי הכנסת יפעלו בהתאם לסטטוס קוו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה אמש (שני) בצל גל הטרור הנוכחי כי "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי". חוטובלי בחרה להגיד את הדברים בעיתוי רגיש, על רקע המתיחות סביב כניסת מבקרים יהודים למתחם הנפיץ.

חוטובלי אמרה את הדברים בריאיון לתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת. זמן קצר לאחר מכן היא מיהרה להרגיע ומסרה: "הדעות הפרטיות שלי אינן מדיניות הממשלה, ואני בוודאי מחויבת למדיניותה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, בכך שהצהיר כי לא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר במקביל כי "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי. נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה".

לקריאה נוספת:
היהודים לא מתרגשים מהצהרת נתניהו: עשרות עלו להתפלל בהר הבית
נתניהו מאשר: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית
רגב: "המצלמות יוכיחו לעולם כי המוסלמים הם שמפרים הסטטוס קוו"

ציפי חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" – ומיהרה להרגיע, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
התבטאות בעיתוי רגיש. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי/צילום מסך, פייסבוק

לפני ארבעה ימים אישר נתניהו באופן רשמי כי רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית, בעוד יהודים ובני הדתות האחרות יהיו רשאים רק לבקר בו. בהודעה לתקשורת הזרה שפורסמה מטעם לשכתו ביום שבת נמסר כי "ישראל מכירה בחשיבות של הר הבית עבור בני כל שלוש הדתות המונותיאיסטיות והיא מאשרת מחדש את המחויבות שלה להותיר על כנו את הסטטוס קוו במקום, הן תיאורטית והן מעשית". עוד נמסר כי לישראל אין כוונה לחלק את המתחם.

בכך אישר נתניהו את הדברים שאמר יום קודם לכן שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, בעת פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והמלך עבדאללה בירדן, ולפיהם נתניהו התחייב לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא. לפי הודעת נתניהו, ישראל מכבדת את חשיבות התפקיד המיוחד של ירדן בירושלים, כפי שנקבע בהסכם השלום ביניהן, ואת התפקיד ההיסטורי של מלך ירדן כאפוטרופוס על האתרים הקדושים לאיסלאם בבירה.

(פרסום ראשון 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully