וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים לא מתרגשים מהצהרת נתניהו: עשרות עלו להתפלל בהר הבית

משה שטיינמץ

26.10.2015 / 1:11

חרף ההצהרה של ראש הממשלה שיהודים לא יוכלו להתפלל במקום, עשרות הגיעו אתמול לתפילה. "מי שעורר אותי זה הערבים". פעיל הר הבית טוען: "סטטוס קוו זה ביטוי מכובס לאפליה גזענית"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום על כך שיהודים לא יוכלו להתפלל בהר הבית לא ריגשה את עשרות היהודים שפקדו אתמול (ראשון) את המקום בשני חלונות הזמן שבהם הוא פתוח למבקרים יהודים. גם הם מבינים שמדובר בהצהרה לשם ההצהרה, ושהיא חסרת משמעות מעשית. עד שמישהו ממקבלי ההחלטות ישנה משהו, ימשיכו אותם יהודים לנסות לאתגר את הסטטוס קוו.

"אתה יודע שאסור לך להתפלל?", שואל השוטר בעמדת הבידוק של שער המוגרבים יהודי מבוגר שמגיע היום לראשונה להר. "טוב, טוב", הוא עונה, "רק שמע ישראל". השוטר מבהיר: "יעצרו אותך", והמבקר נכנע: "אגיד בלב". בביקור של שעות הצהריים עולים שישה יהודים ועשרות תיירים. במעלה המוגרבים, בתוך השער, יושבים שוטרים ליד אנשי ווקף ובוחנים את העולים. הם מסננים פרובוקטורים ומזהירים לבדוק "נקבות, אם הן ברשימה השחורה", לשמחתם, או למורת רוחם הכללית יותר, של אנשי הווקף הניצבים מאחוריהם ומסתכלים על הדתיים בעיניים כלות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לא רוצים לשוב לאוקטובר 2000: ערביי הצפון מרגיעים את הרוחות
הפיגוע באריאל: "אוהד אמר למחבל להתקדם - ואז הוא שלף סכין"
אלוף בצה"ל לקציניו: בשל המצב - צאו עם נשק לביתכם

שער יפו בעיר העתיקה, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"מקווה שעוד אנשים יבואו כי זה נורא חשוב". יהודים בעיר העתיקה בירושלים/נועם מושקוביץ

שעה מאוחר יותר יוצא משער השלשת, מרוגש עד דמעות, יוסף רוסו בן 40, מטפחות שבגליל. זהו ביקור ראשון שלו בהר. "עד עכשיו לא הייתי בעניין ומי שעורר אותי, לא בקטע של ריבונות אלא רוחנית, זה הערבים. היחס שלהם להר מלמד אותי על היחס המאוד חשוב שאמור להיות לנו להר הבית". לאמירה של ראש הממשלה הוא לא מייחס חשיבות רבה. "היום חזון המקדש הולך ומתברר לי - וואלה, זה קורה", אמר. רוסו סיכם כי "צריך עוד לעבד את מה שראיתי זה היה חזק ומרגש. מקווה שעוד אנשים יבואו כי זה נורא חשוב. שום פרובוקציות, אנשים צריכים להגיע כדי לראות ולהבין מה קורה פה, לראות את המקום שעמד בו קודש הקודשים".

"לא היה שום שינוי היום", אמר אתמול פעיל הר הבית ארנון סגל, תושב עיר דוד שבסילוואן הסמוכה. "השינוי שאנחנו מייחלים לו יבוא יחד עם התגברות התודעה לחופש הפולחן בהר הבית ומה שמבחינה יהודית הוא חובתנו ומשאת הנפש". האמירה של נתניהו, הוא ממשיך, משמרת לדעתו את המצב הבעייתי. "סטטוס קוו זה ביטוי מכובס לאפליה גזענית. אין שום הבדל בין דרום אפריקה בשנות ה-60 למעצר יהודים על תפילה בהר הבית". על העובדה שיהודים ממשיכים להתפלל בהר הבית בניגוד להחלטת בית המשפט הסביר סגל כי "יש הרבה שנוטים להאשים את הנאנסת, אני חושב שצריך להעניש את הצד האלים ולא את הקורבנות של האלימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תפילות יום השישי בהר הבית. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"צריך להעניש את הצד האלים ולא את הקורבנות". מוסלמים מתפללים בהר הבית/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully