וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף בצה"ל לקציניו: בשל המצב - צאו עם נשק לביתכם

26.10.2015 / 0:36

במסגרת המאמצים של צה"ל לסייע בנטרול מפגעים בודדים, הנחה ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, קובי ברק, קצינים מדרגת רב-סרן ומעלה לצאת הביתה עם נשקם. זאת בניגוד להחלטה מ-2006 לאסור על חיילים עורפיים לצאת הביתה עם נשק בשל חשש מגניבות

צילום: באדיבות הצלה יו"ש, ניב אהרונסון עריכה: טל רזניק

(פיגוע דקירה בצומת אריאל, אתמול)

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף קובי ברק, הנחה אתמול (ראשון) את קציני האגף מדרגת רב-סרן ומעלה לצאת הביתה עם נשקם, על רקע המצב הביטחוני. כבר אתמול החלו קצינים לצאת מהבסיסים שבהם הם משרתים עם רובים מסוג M-16. ההוראה הנוכחית עומדת בניגוד להחלטה שהתקבלה ב-2006 בצה"ל, שלפיה נאסר על חיילים עורפיים לצאת הביתה עם נשקם בשל מכת גניבות של אמצעי לחימה שנמכרו לגורמים פליליים, ובמקרים חריגים לארגוני טרור.

עוד בנושא:
"מחבל יכול לבוא מכל כיוון": לוחמי יחידות עילית פשטו על ירושלים
הטרור גובה מחיר מצה"ל: הופסק במפתיע תרגיל חטיבתי לטובת תגבור בגדה

חיילים מסיירת מטכ"ל מאבטחים את רחובות ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חיילים מאבטחים את רחובות ירושלים/נועם מושקוביץ

מדובר במהלך נוסף שמבצע צה"ל מאז החל גל הטרור, לחיזוק תחושת הביטחון וליכולת של כוחות הביטחון לנטרל מפגעים בודדים. בשבועות האחרונים הוחלט לתגבר את משטרת ישראל ביותר מ-300 חיילים על מנת להגביר את תחושת הביטחון. בשבוע שעבר נראו לוחמי יחידות עילית שונות מפטרלים בין תחנות האוטובוסים.

כמו כן, בחודש האחרון הוחלט לקחת צוערים מבה"ד 1, חיילים מקורסים, גדודי חי"ר ויחידות עלית של צה"ל ולהעביר אותם לערים הגדולות, לגבול רצועת עזה ולאוגדת יהודה ושומרון על מנת לאבטח אזורים הומים. בשבוע שעבר הופסק התרגיל החטיבתי של חטיבת השריון הסדירה עצבת ברק, הידועה גם כחטיבה 188 של פיקוד הצפון, לטובת תגבור הכוחות בשטחים. ביום רביעי קיבל במפתיע מפקד העוצבה הנחיה להפסיק את התרגיל, ולהעביר שני גדודים לאוגדת יהודה ושומרון. לדברי גורמי צבא, חלקיו המשמעותיים של התרגיל, שהחל ביום שני, הסתיימו עד ליום רביעי. הם הוסיפו כי מדובר בהחלטה מבצעית שהתקבלה לאחר שיקולים רבים.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully