וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רכש סכין ב-50 שקלים והסיע את המחבל לפיגוע בירושלים בסוכות

1.11.2015 / 11:52

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו תושב מזרח ירושלים שחשוד כי תכנן את פיגוע הדקירה שאירע ברחוב הגיא בעיר העתיקה ובמהלכו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט. החשד הוא שהסייען דרבן את המחבל, נתן לו את הסכין שרכש והוביל אותו למקום שבו דקר את קורבנותיו

צילום: רוני כנפו

משטרת ירושלים ושב"כ עצרו סייען פלסטיני שתכנן את פיגוע הדקירה שאירע בחג הסוכות בעיר העתיקה בירושלים - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. על פי החשד, עבד אל עזוז מרעי סטודנט מאבו דיס שבמזרח ירושלים, דרבן את המחבל מוהנד שפיק מכפר סודרא לתכנן ולבצע את הפיגוע, נתן לו סכין והוביל אותו למקום שבו לבסוף דקר למוות את הרב נחמיה לביא, אב לשבעה בן 41, ואהרן בנט בן ה-21.

בתקרית נפצעו גם אשתו ובנו בן השנתיים של בנט. לביא, שהתגורר בעיר העתיקה ב-23 השנים האחרונות, נדקר כשירד לרחוב הגיא על מנת להושיט עזרה לבנט ולמשפחתו, שהותקפו על ידי שפיק. כוחות הביטחון שהגיעו למקום ירו במחבל למוות.

על פי פרטי החקירה, החשוד סייע לאורך תקופה ארוכה לפלסטינים שרצו לחצות את הגדר מאבו דיס לירושלים. בבוקר הפיגוע הוא סייע לשפיק להיכנס לשטח ישראל באופן בלתי חוקי, תחילה במטרה להתפלל במסגד אל-אקצא. השניים ניסו להיכנס להר הן משער השלשלת והן משער השבטים אך סורבו משום שלא רצו להציג תעודת זהות. בשלב זה החל החשוד להסית את המחבל לביצוע את הפיגוע תוך שהוא מדגיש בפניו את העובדה שסורב להיכנס לאל-אקצא. מרעי חשוד שהוביל אותו לחנות בעיר העתיקה הסמוכה לשער שכם, שם רכש לו את הסכין ב-50 שקלים ותדרך אותו כיצד לבצע את הפיגוע.

לקריאה נוספת:
מצלמה רועדת, ריצות וצרחות: תיעוד רגעי האימה בפיגוע בירושלים
סוחרים בעיר העתיקה מיואשים: "גם הערבים מפחדים לצאת מהבית"

הארכת מעצר לעבד אל-עזיז מרעי, תושב אבו דיס, על תכנון הפיגוע ברחוב הגיא בירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
תושב אבו דיס שחשוד שדרבן את המחבל/נועם מושקוביץ

מחקירת הפיגוע עלה כי המחבל הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר כמה עוברים ושבים ולאחר מכן לקח את אקדחו של לוי, בן 41, והחל לירות. הכוחות הגיעו למקום רק לאחר שהאם הצליחה להזעיק שוטרים שעמדו כ-50 מטר מהמקום.

פיגוע הדקירה הקטלני תועד על ידי אחד מעוברי האורח שנקלעו לרגעי האימה שפקדו את רחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. בסרטון ניתן לראות תמונות רבות מטושטשות מהאירוע הדרמטי על רקע צרחות הקורבנות.

תושב העיר העתיקה, המתגורר בסמוך לאזור שבו אירע הפיגוע, שחזר את הרגעים הראשונים של האירוע הקשה. "שמענו יריות, לא ידענו מה זה, אבל כשיצאנו היו כוחות משטרה", אמר התושב והוסיף, "הבנו שיש משהו, הכניסו אותנו לבתים ולא נתנו לנו לצאת. אחר כך התחילה שמועה שיש פיגוע ואחר כך שמענו שמישהו נדקר, מישהו נהרג, לא יודעים מה עוד בדיוק קרה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרן בנט והרב נחמיה לביא שנרצחו בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully