וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי ביטול מדיניות ילד אחד בסין: מניות הקונדומים בירידה

עם ההודעה הדרמטית שתאפשר לזוגות להביא שני ילדים לעולם, מניות של מוצרי תינוקות כמו עגלות, חיתולים ובקבוקים זינקו. עם זאת, רק 30% העידו כי בכוונתם להרחיב את המשפחה. "מי יכול להרשות לעצמו ללדת?"

עריכה: רון וקנין

המניות בחברות חיתולים, עגלות, צעצועים, טיפוח ומזון לתינוקות בסין זינקו ביממה האחרונה, מאז הודיעו בממשלה על ביטול מדיניות הילד האחד. לעומת זאת, מי שספג ירידה חדה בערך המניות ביממה האחרונה במדינה היו חברות הקונדומים.

אתמול הודיעה המפלגה הקומוניסטית בסין כי היא תקל על המגבלות שהוטלו על משפחות במדינה ותאפשר לכל הזוגות לגדל שני ילדים. עקב כך, פנו משקיעים רבים לחברות מוצרי תינוקות. כך למשל, הבוקר, יממה לאחר ההודעה הדרמטית, מניותיה של חברת מוצרי טיפוח לגוף ולשיער עבור תינוקות זינקו בכ-40%. גם חברת מזון תינוקות ציינה עליה ב-10%, יצרנית בקבוקי תינוקות מדדה 10.7% עליה בערך המניות וחברת חיתולים הראתה עליה של 4%.

מנגד, מי שספגה מהלומה הייתה חברת יצרנית קונדומים מקומית שהבוקר צנחו מניותיה ב-10%. מניות מוצרי התינוקות עלו מתוך הערכה כי בחמש השנים הבאות יגדלו מספר הלידות במדינה, בטווח של בין שלוש לשש מיליון תינוקות נוספים בכל שנה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
המלחמה בסוריה: ארה"ב תשלח כוחות מיוחדים לסייע במאבק נגד דאעש
עכשיו זה רשמי: נישואים חד-מיניים נכנסו לתוקף באירלנד
בלגיה: שר הפנים הציע "תגי זיהוי" למבקשי המקלט

סינים ביום שבו שונתה מדיניות הילד האחד 30 אוקטובר 2015. רויטרס
"לא יכולים להרשות לעצמנו ילד נוסף". הורים בסין/רויטרס

עם זאת, נראה כי אזרחי סין לא ממהרים להביא ילדים לעולם. לפי סקר שנערך בקרב יותר מ-160 אלף סינים, רק 29% מעוניינים להרחיב את המשפחה ולהביא ילד שני לעולם.

הסיבה, לדבריהם, היא קושי כלכלי. רבים מהנשאלים השיבו כי גם אם היו רוצים ילד נוסף במשפחה, הרי שלא באמת יוכלו להרשות זאת לעצמם. "המדינה לא מספקת שום תמיכה כספית", אמר אחד הנשאלים והוסיף: "מי יכול להרשות לעצמו ללדת?". נשאלים נוספים טענו כי רק עירוניים, שמצבם הכלכלי אמיד יותר, יוכלו ליהנות משינוי המדיניות. "עירוניים נוטים להתלונן על החיים היקרים בעיר, אבל אנחנו אפילו לא יכולים להרשות לעצמנו ילד נוסף".

ההודעה של סין, המדינה המאוכלסת בעולם שבה 1.4 מיליארד בני אדם, מהווה שינוי היסטורי במדיניות של בייג'יניג, שכבר הקלה בנושא בסוף 2013, אז אפשרה למיליוני משפחות לגדל שני ילדים, אחרי עשרות שנים שבהם נאסר עליהם להוליד יותר מילד אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סינים ביום שבו שונתה מדיניות הילד האחד 30 אוקטובר 2015. רויטרס
40% עלייה בערך המניות. חנות מוצרי תינוקות בסין/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully