וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: נישואים חד-מיניים נכנסו לתוקף באירלנד

חמישה חודשים אחרי שהתקבל רוב במשאל עם פורץ דרך בנושא, אישרה המדינה הקתולית את חוק הנישואין החדש – המאפשר לכל אזרחיה להתחתן "ללא הבחנת מין". "העם הוכיח שהוא מעוניין בחברה המקבלת לחיקה את כולם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אירלנד אמרה "כן" במשאל עם לנישואים חד-מיניים)

נישואים חד-מיניים נכנסו לתוקף אתמול (חמישי) בחוקי אירלנד, חמישה חודשים לאחר שרוב אזרחי המדינה הצביעו בעד הנושא במשאל עם. המדינה הקתולית הייתה הראשונה בעולם לערוך משאל עם בנושא נישואים גאים, וכעת רצון הרוב הפך לחוק רשמי במדינה. תמיכתו של הנשיא מייקל היגינס בחוק נתנה גושפנקא סופית לסוגיה, זאת לאחר שאתגרי החקיקה עיכבו מעט את ההרשאה לזוגות הנמנים על קהילת הלהט"ב להינשא בחופשיות.

"הוועדה הנשיאותית חתמה על 'חוק הנישואין 2015' והכניסה אותו לתוקף", נכתב בהצהרת משרד הנשיא, תוך סלילת הדרך לקיום החתונות החד-מיניות הראשונות ביחידה בתוך כחודש ימים. על פי שרת המשפטים, פרנסס פיצג'רלד, יוכלו הטקסים הראשונים להתקיים כבר באמצע נובמבר. "משאל העם הוכיח שהעם האירי מעוניין בחברה שמקבלת לחיקה את המגוון, תוך הערכת מוסד המשפחה והנישואין", אמרה פיצג'רלד בשבוע שעבר, כשחוק הנישואין החדש עבר בבית העליון של הפרלמנט. "ב-22 במאי, הראה העם האירי את השאיפות הגדולות שלו עבור החברה שלנו", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרלמנט האירופי אישר מתן מקלט למדליף האמריקני סנודן
משבר המהגרים: אוסטריה תציב מכשולים בגבולה עם סלובניה
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית

תומכים בנישואים חד-מיניים באירלנד, מאי 2015. AP
"רגע מכונן". זוג בעמדת הצבעה במשאל העם שנערך במאי/AP

הסנטורית קתרין זפון, שפעלה רבות על מנת שנישואיה לבת זוגה יוכרו באירלנד, קראה לאישור החוק "רגע מכונן". "זה רגע מרגש מאוד עבור אלו שפעלו נמרצות למען הנושא במשך זמן כה רב. הניצחון הזה שייך לאומה, זהו רגע ששייך לכולנו".

62.1% מהציבור באירלנד הצביעו בעד פתיחת האפשרות לשני בני אדם להינשא "ללא הבחנה הנוגעת למינם". כעת, יוכלו זוגות שהתחתנו מחוץ לאירלנד לקבל הכרה לנישואיהם במדינה. כמו כן, זוגות הנחשבים ידועים בציבור, כפי שאפשרה אירלנד החל מ-2011, יוכלו כעת להתחתן תוך שבועות ספורים.

"עלינו להודות לפוליטיקאים האירים, שכן כל המפלגות הגדולות שמו בצד את חילוקי הדעות שלהן על מנת לפעול למטרה הנעלה של שוויון", אמרה אוולין פרדיס, נציגת ארגון הלהט"ב הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully