וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: שר הפנים הציע "תגי זיהוי" למבקשי המקלט

לטענת השר ז'אן ז'מבון, מטרת הצעד השנוי במחלוקת היא "לבצע ניתוח סיכונים ולאסוף נתונים". עם זאת, החוק הבלגי לא מאפשר לחייב לשאת אותם, אלא רק "להפציר בהם". התגובות ברשת לא איחרו להגיע, ובטוויטר פרסמו את "אב הטיפוס" לתג המוצע - טלאי צהוב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סגן ראש הממשלה ושר הפנים של בלגיה, ז'אן ז'מבון, הציע שלשום (שלישי), במסגרת יום עיון של הלשכה הממשלתית לאזרחים זרים, מסגרת נהלים חדשים בנוגע לאבטחת מרכזי הקליטה של מבקשי מקלט המגיעים למדינה. בין הצעדים שהציע ז'מבון, כל פליט או מבקש מקלט יענוד "תג זיהוי" עם תמונתו, שמו וכתובתו. על פי כוונת השר, גם מבקרים במרכזי הקליטה יידרשו לשאת תגי זיהוי.

בריאיון ברשת הטלוויזיה הממלכתית של בלגיה, הבהיר שר הפנים כי לא ניתן לחייב את דרי מרכזי הקליטה לשאת את תגי הזיהוי שלהם, אולם הרשויות "יפצירו בהם" לעשות כן. לטענתו, "זה נובע מהאינטרסים שלהם". לדבריו, מטרת הצעדים המוצעים היא לאפשר "ניתוח סיכונים" ולהקל על העברת מידע. "המשטרה המקומית חייבת לבצע ניתוח סיכונים, וברמה הפדרלית, ניתן לאסוף נתונים על בסיס קליטתם של כל אחד מהפליטים", הוסיף ז'מבון.

עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה החמה: כך מנסה פוטין להשיג שליטה עולמית
משבר המהגרים: אוסטריה תציב מכשולים בגבולה עם סלובניה
בגרמניה ואוסטריה נחלצו להגנת הנקניקיות: "הכי טוב שיש"

תגובות ברשת לכוונת שר הפנים הבלגי לספק תגי זיהוי למהגרים. טוויטר, צילום מסך
התגובות ברשת לא איחרו לבוא/צילום מסך, טוויטר
תגובות ברשת לכוונת שר הפנים הבלגי לספק תגי זיהוי למהגרים. טוויטר, צילום מסך
"גם אני פליט - לא לתג הזיהוי למבקשי מקלט בבלגיה"/צילום מסך, טוויטר

ארגוני זכויות האדם בבלגיה יצאו נגד "משטר הכליאה" והפגיעה הזכויות הפרט של מבקשי המקלט. התגובות ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע. בין היתר, משתמשים בטוויטר פרסמו את "אב הטיפוס" לתג המוצע – טלאי צהוב ועליו המילה "מבקש מקלט" בצרפתית. משתמשים נוספים פתחו בקמפיין ברשת נגד ההחלטה.

בתוך כך, בגרמניה השכנה הוגשו היום כ-400 תלונות בגין "בגידה" על ידי פעילי ימין קיצוני נגד הקנצלרית אנגלה מרקל בשל מדיניות ההגירה שעליה הכריזה, הכוללת קליטת כ-800 אלף מבקשי מקלט השנה. על פי הדיווח בעיתון "טאגסצייטונג", לתלונות שהוגשו לבית המשפט בקארלסרוהה שבדרום-מערב המדינה, אין סיכוי של ממש להגיע להליך משפטי בשל הגדרת החוק.

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully