וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה ואוסטריה נחלצו להגנת הנקניקיות: "הכי טוב שיש"

שתי המדינות חובבות הבשר הגיבו בזעם לדוח של ארגון הבריאות העולמי, שטען כי צריכת נקניקים ונקניקיות עלולה לגרום לסרטן. "אף אחד לא צריך לפחד", הרגיע שר המזון הגרמני. בווינה תקפו: "זאת פארסה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אוכלת נקניקיה, 2009. AP
מנסים להרגיע. קנצלרית גרמניה מרקל אוכלת נקניקיה/AP

אחרי הודעת ארגון הבריאות העולמי שלפיה בשר מעובד ונקניקים עלולים לגרום לסרטן, נחלצו בגרמניה ובאוסטריה להגן על מאכליהן הלאומיים. שר המזון והחקלאות בגרמניה, כריסטיאן שמידט, אמר אתמול (שלישי) כי "אף אחד לא צריך לפחד מאכילת בראטוורסט", כשהוא מתכוון לנקניק מסורתי במדינה.

לדבריו, "כמו בכל דבר, מה שחשוב זה הכמות. הרבה מכל דבר זה תמיד מזיק לבריאות". הוא הוסיף כי "אנחנו מדאיגים אנשים ללא צורך, אם אנחנו שמים את הבשר באותה קטגוריה כמו אסבסט וטבק".

מקבילו בווינה השמיע דברים דומים וכינה את הדוח של הארגון "פארסה". אנדרה רופרכטר כתב בדף הפייסבוק שלו: "השוואה בין נקניק לאזבסט היא דבר מקומם וחסר היגיון, שרק נועד להרגיש אנשים. עבורי אין ספק: הנקניק של אוסטריה נותר הטוב ביותר". כדי להדגיש את הנקודה, השר פרסם תמונה שלו שבה הוא נראה כמי שעומד לאכול ממגש נקניקים עשיר.

גרמניה היא יצרנית בשר מרכזי וב-2013 היא ייצרה 8.8 טונותף כולל יותר מחמישה טונות מבשר חזיר ו-1.4 טונות של עוף. למרות זאת, בשנים האחרונות חלה ירידה בצריכת הבשר במדינה. הגרמני הממוצע אכל 60.3 ק"ג של בשר ב-2013, לעומת 61.3 ב-2010. באוסטריה השכנה הצריכה גדולה יותר, עם 65.3 ק"ג בשר בשנה.

עוד ידיעות מהעולם
לראשונה: איראן הוזמנה להשתתף בשיחות על סיום המלחמה בסוריה
נכנעה ללחץ: "וולמארט" הסירה את התחפושת של חייל צה"ל ממדפיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully