וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעה ללחץ: "וולמארט" הסירה את התחפושת של חייל צה"ל ממדפיה

התחפושת לילדים, שאותה החלה להציע רשת הקמעונאות האמריקנית בסוף השבוע, זכתה לקיתונות של ביקורת בקרב ערבים, שהאשימו את החברה ב"תמיכה בכיבוש". תחפושת "פוגענית" נוספת למוסלמים, "אף של שייח", הורדה אף היא מהמדפים

תחפושת של חייל צה"ל נמכרת ברשת וולמארט, אוקטובר 2015. וולמארט, צילום מסך
"הגנו על המורשת היהודית שלכם". התחפושת שהוצעה למכירה/צילום מסך, וולמארט

רשת הקמעונאות האמריקנית "וולמארט" תפסיק למכור את התחפושת של חייל צה"ל לילדים, שאותה החלה להציע בסוף השבוע באתר האינטרנט שלה לקראת חג ליל כל הקדושים, עקב ביקורת של בלוגרים ערבים. - כך דיווח הלילה (רביעי) הניו יורק טיימס. מוצר נוסף שהוצב על המדפים ושעורר סערה הוא מסכת אף של "שייח מוסלמי", שגם היא תפסיק להימכר בשל טענות על גזענות.

בין המוחים היה נאדים מועדי, עורך ב"אל-ג'זירה אמריקה", שבירך הלילה על הסרת התחפושות. "'וולמארט' הורידה את התחפושות הפוגעניות!", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תודה לכולם על הציוצים, השיתופים והתלונות".

מאז שהועלתה זכתה התחפושת של חייל צה"ל לקיתונות של ביקורת, במיוחד לנוכח המצב הביטחוני בישראל. "על הדרך אתם מוזמנים גם למכור תחפושת של היטלר לילדים", כתב מגיב באתר רשת הקמעונאות, שגם כינה את התחפושת "לא-רגישה בלשון המעטה". מגיב אחר טען כי מדובר ב"תחפושת של האפרטהייד הנבחר". באתרי חדשות ערביים צוטטו פעילים פרו-פלסטינים שהאשימו את "וולמארט" ב"תמיכה בהרג ובכיבוש".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
פצועים בהפצצה אווירית של מרכז "רופאים ללא גבולות" בתימן
דיווח: ארה"ב שוקלת הצבת לוחמים בחזית נגד דאעש בעיראק

מסכה של אף של שייח ערבי נמכרת ברשת וולמארט, אוקטובר 2015. וולמארט, צילום מסך
מסיכת אף שגם עוררה סערה והורדה מהמדפים/צילום מסך, וולמארט

התחפושת של חייל צה"ל שמיועדת לילדים ועולה 27.44 דולרים, הוצעה למכירה באתר הרשת ביום שבת. באתר נכתב לצד התחפושת: "לקראת חג ה-Haloween הממשמש ובא, קנו מוצר זה כאנסמבל שלם. הגנו על המורשת היהודית שלכם בגאווה באמצעות תחפושת החייל הישראלי". עוד צוין בתיאור התחפושת: "לצה"ל יש משימה - להגן על האדמה ועל עם ישראל מאיומים חיצוניים ללא נפגעים רבים, ולהימנע מהצתת מלחמה ככל שאפשר".

רשת הסופרמרקטים הציעה אביזר שכונה גם הוא "פוגעני כלפי מוסלמים" - "אף של שייח", העשוי מלטקס ותואר כ"מושלם עבור תחפושת של שייח ערבי". משתמשת בטוויטר כתבה: "זה כלל לא גזעני, 'וולמארט', ממש לא כמו 'אף יהודי' שהיה נחשד באנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully