וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב שוקלת הצבת לוחמים בחזית נגד דאעש בעיראק

האתר האמריקני "The Hill" דיווח כי גורמים בצבא האמריקני הגישו שורת הצעות לפנטגון להגברת הפעילות נגד הארגון, כולל ציוות לוחמים לכוחות הביטחון המקומיים. "חלק מהאפשרויות יגבירו את הסכנה לכוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הפנטגון שוקל להרחיב את המערכה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), כולל ציוות של חיילים אמריקנים לכוחות הביטחון של עיראק – כך דיווח אמש (שני) האתר האמריקני "The Hill" לפי שני גורמים אמריקניים רשמיים. לטענתם, בכירים בצבא הגישו בשבועות האחרונים שורת הצעות להרחבת המבצע המתנהל זה יותר משנה, כחלק מהלחץ הגובר בתוך הממשל לפעול בתקיפות יותר נגד הארגון.

אחת ההצעות שהועלו הייתה הטמעת חיילים אמריקנים בכוחות הביטחון של עיראק, כך שהם יוכלו לקרוא מהקרקע לתקיפות אוויריות של כלי הטיס הפועלים במסגרת הקואליציה בהובלת ארצות הברית. כך, למעשה, יוצבו כוחות אמריקניים בקו החזית.

מימוש הרעיון יהיה צעד נוסף בדרך למעורבות פעילה של ארצות הברית בקרבות, דבר שהנשיא ברק אובמה הבטיח שלא לעשות במסגרת המאבק בדאעש. הבית הלבן הדגיש פעמים רבות כי לחיילים אמריקנים לא יהיה "תפקיד מלחמתי" וכי הם לא ישתתפו "במתקפות קרקעיות נרחבות" בעיראק. בשבוע שעבר השתתפו לוחמי קומנדו אמריקנים במבצע מיוחד יחד עם הכורדים לשחרור בני ערובה משבי דאעש בצפון המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
לא רק מבצע חילוץ: "לפעילות האמריקנית בעיראק יש אפקט הרתעתי"
תיעוד: המבצע האמריקני-כורדי הנועז לשחרור בני ערובה מידי דאעש

חיילים אמריקנים מתאמנים באפגניסטן, 26 בדצמבר 2014. רויטרס
חיילים אמריקנים באפגניסטן/רויטרס

אפשרות אחרת שהוזכרה הייתה ציוות של חיילים אמריקנים לכוחות עיראקיים הקרובים יותר לשדה הקרב, ברמה של גדוד או של חטיבה. כיום, הכוחות האמריקניים שצורפו ליחידות המקומיות פועלים במסגרת של אוגדה והם נמצאים בבסיסים ולא בשטח. לדברי אחד הגורמים, חלק מהאפשרויות שהועלו בפני משרד ההגנה כוללות סיכון "גבוה" לכוחות האמריקניים בעיראק והן יידרשו כוח אדם נוסף.

שר ההגנה אשטון קרטר ויו"ר המטות המשולבים ג'וזף דאנפורד יוכלו לדון באפשרויות החדשות בשימוע שבו הם ישתתפו מחר בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט. אחת הסוגיות המרכזיות שצפויה לעלות בדיון תהיה סוריה, אחרי שהבית הלבן השעה לאחרונה את התכנית היקרה והכושלת לאימון אלפי מורדים שיילחמו בדאעש. המשבר במדינה השסועה רק העמיק עם התערבותה של רוסיה במלחמה לפני כחודש, אז החלה להפציץ מטרות של כל קבוצות האופוזיציה לשלטונו של בשאר אסד, כולל ארגונים הנתמכים בידי וושינגטון.

(פרסום ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully