וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וולמארט" הציעה למכירה תחפושת חייל צה"ל - ועוררה סערה

רשת הקמעונאות האמריקנית פרסמה את התחפושת בסוף השבוע באתרה: "הגנו על המורשת היהודית שלכם בגאווה באמצעות תחפושת החייל הישראלי". התגובות הזועמות לא איחרו: "תמיכה בכיבוש ובהרג". גם אביזר "אף של שייח ערבי" הוביל לכעס ברשת

תחפושת של חייל צה"ל נמכרת ברשת וולמארט, אוקטובר 2015. וולמארט, צילום מסך
התחפושת שהוצעה למכירה/צילום מסך, וולמארט

לקראת חג ליל כל הקדושים (Halloween) הציבה רשת הקמעונאות האמריקנית "וולמארט" על מדפיה שני פריטים שעוררו סערה ברשתות החברתיות בארצות הברית ובאתר הרשת: תחפושת של חייל ישראלי ומסכת אף של "שייח מוסלמי".

התחפושת של חייל צה"ל שמיועדת לילדים ועולה 27.44 דולרים, הוצעה למכירה באתר הרשת ביום שבת. באתר נכתב לצד התחפושת: "לקראת חג ההלואין הממשמש ובא, קנו מוצר זה כאנסמבל שלם. הגנו על המורשת היהודית שלכם בגאווה באמצעות תחפושת החייל הישראלי". עוד צוין בתיאור התחפושת: "לצה"ל יש משימה - להגן על האדמה ועל עם ישראל מאיומים חיצוניים ללא נפגעים רבים, ולהימנע מהצתת מלחמה ככל שאפשר".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: רוסיה תקפה לראשונה יעדי המורדים בגולן הסורי
פצועים בהפצצה אווירית של מרכז "רופאים ללא גבולות" בתימן
נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 20 טון קוקאין

מסכה של אף של שייח ערבי נמכרת ברשת וולמארט, אוקטובר 2015. וולמארט, צילום מסך
"אף של שייח", האביזר שעורר גם הוא סערה/צילום מסך, וולמארט

אולם מאז שהועלתה זכתה לקיתונות של ביקורת, במיוחד לנוכח המצב הביטחוני בישראל. "על הדרך אתם מוזמנים גם למכור תחפושת של היטלר לילדים", כתב מגיב באתר הרשת, שגם כינה את התחפושת "לא רגישה בלשון המעטה". מגיב אחר טען כי מדובר ב"תחפושת של האפרטהייד הנבחר". באתר החדשות שבבעלות ערב הסעודית צוטטו פעילים פרו-פלסטינים שהאשימו את "וולמארט" ב"תמיכה בהרג ובכיבוש".

כאמור, רשת הסופרמרקטים הציעה אביזר שכונה גם הוא "פוגעני כלפי מוסלמים" – "אף של שייח", העשוי מלטקס ותואר כ"מושלם עבור תחפושת של שייח ערבי". משתמשת בטוויטר כתבה ברשת החברתית בלשון סגי נהור: "זה כלל לא גזעני, 'וולמארט', ממש לא כמו 'אף יהודי' שהיה נחשד באנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully