וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועים בהפצצה אווירית של מרכז "רופאים ללא גבולות" בתימן

27.10.2015 / 13:06

בית החולים של ארגון הסיוע הבינלאומי בצפון המדינה "הופצץ כמה פעמים" על ידי מטוסי קרב של ערב הסעודית, בצל המאבק בין תומכי הנשיא המודח למורדים החות'ים. "בית החולים הושמד עם כל מה שבתוכו"

הפצצות הקואליציה הסעודית בעיר צנעא, תימן – 12 במאי 2015. רויטרס
"המתקן הופצץ שעה שהמטופלים ואנשי הצוות נמצאים בו". תקיפה סעודית בתימן/רויטרס

בית חולים של ארגון "רופאים ללא גבולות" בצפון תימן נפגע היום (שלישי) בתקיפה אווירית של ערב הסעודית – כך נמסר היום מהארגון. "מתקן הארגון בסעדה, תימן, הופצץ כמה פעמים, שעה שהמטופלים ואנשי הצוות נמצאים בו", נכתב בהודעה רשמית. בסוכנות הידיעות התימנית "סבא" התומכת במורדים החות'ים נמסר כי בית ספר לבנות וכמה בתים פרטיים בסביבה ניזוקו גם כן.

ד"ר עלי מורלי, מנהל בית החולים, מסר כי כמה בני אדם נפצעו במתקפה. "התקיפות האוויריות הביאו להשמדת בית החולים כולו, עם כל מה שבתוכו – מכשור וציוד רפואי", הסביר. הקואליציה הרב-לאומית בהובלת ערב הסעודית, הפועלת נגד המורדים החות'ים בתימן, טרם התייחסה לדיווח באופן רשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
טעות בזיהוי: עשרות מנאמני נשיא תימן נהרגו בהפצצה סעודית
מסמכים חשאיים חושפים: כך פוגעת ארה"ב בחפים מפשע בתקיפות מל"ט
תימן: 15 הרוגים בהפצצת חתונה; המורדים תומכים ביוזמת האו"ם

בתחילת החודש, יותר מ-30 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית אמריקנית על מרכז רפואי של "רופאים ללא גבולות" בעיר האפגנית קונדוז. עד כה, יותר מ-5,600 בני אדם נהרגו בעימות בין כוחות הצבא הנאמנים לנשיא עבד רבו מנסור האדי לכוחות המורדים. ארגוני זכויות אדם הביעו לאחרונה דאגה בנוגע למניין ההרוגים הרב בתקיפות הקואליציה הסעודית.

על פי ההערכות, לפחות 1,500 מבין ההרוגים הם אזרחים. גורמים בכירים בבית הלבן מסרו אתמול לאתר "פוליטיקו" כי הממשל האמריקני, התומך בסעודים, "מתקשה לעקוב" אחרי פעילות הצדדים בתימן, וקיים חשש בוושינגטון מפני "מדינות מסוימות שיטילו את האחריות להרג האזרחים על ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully