וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת לנציבת שב"ס טסה לחו"ל - ההליך לאישור מינויה מתעכב

29.10.2015 / 21:23

יומיים אחרי שהכריז השר לביטחון הפנים על המינוי, יצאה גונדר עפרה קלינגר לכינוס ולחופשה באוסטרליה. גורמים בשב"ס: "קרוב לשנה הארגון מתנהל עם מפקד שכבר היה אמור לסיים את תפקידו. מי שאמורה לקבל את האחריות יצאה לטייל"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(נציבת שב"ס הראשונה תומכת במינוי קלינגר: "קצינה מצוינת")

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכריז לפני עשרה ימים כי החליט להמליץ על מינויה של גונדר עפרה קלינגר לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס). ההכרזה הגיעה אחרי עיכוב של שנה בבחירת מועמד לתפקיד, אך יומיים בלבד לאחר מכן יצאה קליגר יחד עם בעלה לאוסטרליה כדי להשתתף בכינוס בינלאומי ולחופשה פרטית. בשל היעדרותה ועדת טירקל לא החלה את בדיקת מועמדותה והממשלה טרם אישרה את המינוי.

גורמים בשב"ס ובמשטרה העלו ביקורת קשה על העיכוב. "קרוב לשנה הארגון מתנהל עם מפקד שכבר היה אמור לסיים את תפקידו והחלטות ארוכות טווח לא מתקבלות בשל כך. המצב של הארגון נמצא בשפל אבל מי שאמורה לקבל את הפיקוד והאחריות יצאה לטייל באוסטרליה", אמר גורם בכיר לשעבר בשב"ס.

עוד בוואלה! NEWS:
"האצבע על ההדק": יום עם לוחמי צה"ל בחברון הבוערת
באיחור של שלושה שבועות: הרב פינטו נחת בארץ
אם לשלושה התלוננה על "גוש בבטן" – וגילתה שהיא בחודש תשיעי

האישה הראשונה עופרה קלינגר אשר מונתה לדרגת גונדר בשב"ס, יוני 2011. שב"ס,
קלינגר/שב"ס

כהונתו של נציב שב"ס הנוכחי, רב-גונדר אהרון פרנקו, הייתה אמורה להסתיים ב-1 במאי השנה. על פי הנוהל המקובל, ההכרזה על בחירת מחליפתו הייתה אמורה להתבצע כחצי שנה לפני תום הכהונה כדי לאפשר את בדיקת ואישור המעומדת על ידי ועדת טירקל והממשלה, וכן לאפשר חפיפה מסודרת ומתן זמן לנציבה הנכנסת להכין תכניות עבודה ראשוניות לארגון.

"שב"ס זקוק בדחיפות למפקד חדש"

בעקבות הקדמת הבחירות קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי לא ניתן למנות נציב שב"ס ומפכ"ל חדשים, אלא לאחר קיום הבחירות. וכך, הוארכה מפעם לפעם כהונתו של פרנקו, למרות הביקורת הרבה על תפקודו בתוך הארגון ומחוץ לו. לטענת קצין בכיר לשעבר בשב"ס, אחת הטענות נגד פרנקו היא כי "לא רק שהוא לא הצעיד את הארגון קדימה, בתקופתו שב"ס הלך אחורה".

בתקופת כהונת פרנקו נרשמו סדרה של תקלות מבצעיות וערכיות, ובהן מחדל בריחת האסירים מבית הדין הרבני בירושלים ומבית המשפט באשקלון. מקרה נוסף אירע בכלא רימונים, שבו החדיר אסיר אקדח לתוך הכלא ופתח בירי. בכלא שיטה שבצפון חפרו אסירים ביטחוניים מהג'יהאד האיסלאמי מנהרה.

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
מחבלים החדירו עשרות טלפונים ניידים. כלא נפחא/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

בנוסף על כך אירעו כמה קרי התאבדות של סוהרים, ולאחרונה אירעו שני מקרים חמורים, אחד מהם הוא המחדל הביטחוני בכלא נפחא בדרום, שבו מחבלים החדירו לאחד מבתי הכלא השמורים בעולם עשרות טלפונים ניידים. במקרה השני, השתתפו קצין שב"ס וסוהר בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע.

"שב"ס זקוק בדחיפות למפקד חדש שייקח את הארגון ויצעיד אותו קדימה, שיכניס תהליכים ויטפל בבעיות משמעת. אין זמן להמתין, אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית לא פשוטה", אומר גורם במערכת אכיפת החוק.

שב"ס: הנסיעה הייתה ידועה טרם ההחלטה

משב"ס נמסר בתגובה: "נסיעתה של גונדר קלינגר תוכננה כמה חודשים מראש לטובת ייצוג שב"ס ישראל בכנס מקצועי של שירותי בתי הסוהר מהעולם, וכחברה ראשונה משב"ס ישראל בהנהלת הארגון icpa. הכנס עסק בין היתר בנושאים מקצועיים ומהותיים לניהול הכליאה בישראל ובהם התמודדות עם שביתות רעב, טיפול ושיקום אסירים ועוד, נושאים שבהם כראש אגף האסיר וכנציבה המיועדת, עסקה ותעסוק גונדר קלינגר.

"לנסיעה הצטרף בן זוגה על חשבונו באופן מלא כנהוג בכנס. הנסיעה הייתה ידועה טרם ההחלטה על המינוי ובהתאם לכך תואם לו"ז ההליכים בהם ועדת טירקל וחפיפה עם הנציב היוצא שנשאר בתפקידו עד למועד ההחלפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully