וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו

משה שטיינמץ

27.10.2015 / 10:40

ריצ'ארד לייקין, שנפצע בפיגוע באוטובוס קו 78 בירושלים לפני שבועיים, מת בבית החולים הדסה עין כרם. הוא נורה בראשו ונדקר בחזהו, ולמרות שורת הניתוחים שעבר, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו

צילום: זוהר גואטה, רוני כנפו עריכה: טל רזניק

ריצ'ארד לייקין, גבר בן 76 שנפצע לפני שבועיים בפיגוע האוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים, מת הבוקר (שלישי) מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. לייקין נורה בראשו ונדקר בחזהו. עם פציעתו באורח אנוש הובהל לחדר הניתוח בבית החולים, טופל זמן ממושך ביחידה לטיפול נמרץ ואף נותח מספר פעמים.

לייקין, עולה חדש מארצות הברית, הוא תושב שכונת ארנונה הסמוכה לארמון הנציב. הוא הותיר אחריו שתי בנות. לייקין עלה לישראל בשנות ה-80, לאחר שגדל בבוסטון. בארצות הברית, הוא ניהל בית ספר יסודי והיה פעיל זכויות אדם, ואף זכה לצעוד עם מרטין לותר קינג, מנהיג תנועת זכויות האזרח האמריקנית.

הבוקר נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו, ומבית החולים נמסר: "הדסה משתתפת בצער המשפחה". בפיגוע הירי, שני מחבלים בני 22 ו-24 פתחו אש בקו 78 של אגד ברחוב עולי הגרדום שבשכונת ארמון הנציב. לאחר מכן, החלו לדקור את הנוסעים עם סכין. כתוצאה מכך, נרצחו אלון גובברג וחיים חביב. רעייתו של חביב, שושנה, נפצעה באורח אנוש אולם טופלה ויצאה מכלל סכנה. כמו כן, נפצעה אישה נוספת כבת 40 באורח קשה, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

עוד בוואלה! NEWS:
"מעט מדי, מאוחר מדי": תושבי ארמון הנציב לא מתרשמים מחומת הבטון
יצאה מכלל סכנה: שיפור במצב הפצועה אנוש מהפיגוע בארמון הנציב
"חייבים לחיות": נוסעי קו 78 מתגברים על הפחד - וממשיכים בשגרה

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בשכונת ארמון הנציב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

למחרת הפיגוע, הופץ ברשתות החברתיות סרטון תעמולה פלסטיני שמציג "שחזור" מבוים של הפיגוע בקו 78. את הסרטון הפיקה אגודת הסטודנטים של חמאס ברצועת עזה, תחת השם "פעולת הגבורה של לוחמי הג'יהאד בירושלים". בתחילת הסרטון נראים הצעירים טוענים את האקדחים בביתם, ועולים לאוטובוס כשהוא מלא בנוסעים יהודים המגולמים על ידי שחקנים בעלי פאות ותלויים בו דגלי ישראל. לאחר מכן קמים השחקנים שמגלמים את המחבלים, המוצגים בסרט כ"שהידים הגיבורים", יורים ודוקרים למוות את כל נוסעי האוטובוס היהודים, לקול זעקותיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
חומת ההפרדה שהוקמה בשכונת ארמון הנציב/צילום מסך, פייסבוק

בתחילת השבוע שעבר, הוצבה בשכונת ארמון הנציב חומת מגן, שנועדה לחצוץ בין התושבים היהודים לתושבים הערבים ולמנוע מתקפות ישירות מכיוון ג'בל מוכבר הסמוכה. הצבת החומה ב"מרפסת" שברחוב מאיר נקר, בדומה למה שהיה בשכונת גילה לפני יותר מעשור במהלך האינתיפאדה השנייה, התקבלה ברגשות מעורבים.

"זה קצת מדי ומאוחר מדי, אבל לפחות עושים משהו", אמר גיל שכטר, אחד מתושבי ארמון הנציב, שלעבר ביתו הושלכו בשנה האחרונה כמה וכמה בקבוקי תבערה. לדבריו, מדובר באקט נקודתי מבורך אמנם, אולם כזה שלא יפתור את הסוגיה הרחבה יותר.

בעיריית ירושלים הדגישו שלא מדובר בחומה היקפית, אלא בהצבה זמנית של מכשול על ידי המשטרה, בקטע שבין שתי השכונות, שבו ישנה היסטוריה של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על בתי יהודים וכלי. לפי הודעת העירייה, הקטע שהופרד, אורכו כ-300 מטר, והוא נועד למנוע פגיעות בנפש וברכוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully