וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו המומים": משפחת הנרצח בבירה מתפללת לשלום אשתו הפצועה

משה שטיינמץ

13.10.2015 / 21:20

חביב חיים נרצח בעת שהיה באוטובוס בארמון הנציב בדרכו לקופת החולים עם אשתו, שושנה, שנפצעה קשה. בני המשפחה מייחלים להחלמתה וחוששים מהרגע שבו יצטרכו לספר לה על מות בעלה

עריכה: גדי וינסטוק

אחיינו של חביב חיים, שמת היום (שלישי) בפיגוע שאירע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים, סיפר על נסיבות מותו ועל תחושות המשפחה. לדבריו, הבוקר יצא חביב, כבן 70, יחד עם אשתו, שושנה, לקופת החולים. בעת שהיו בדרכם חזרה הביתה, פתחו שני מחבלים באש ולאחר מכן החלו לדקור את הנוסעים באוטובוס עם סכין. האישה נפצעה באורח קשה ונמצאת כרגע בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק, שם נאבקים הרופאים על חייה לאחר שניתחו אותה.

נוסף לאשתו, חיים הותיר אחריו חמישה ילדים, ובהם יורם, מנהל בית הספר זיו בבית הכרם בבירה. כעת, המשפחה מתפללת לשלומה של האישה, שעוד צפויה לעבור תהליך שיקום, ומתלבטים כיצד לספר לה על מות בעלה כשישתפר מצבה. "כולנו תקווה שהיא תצא מזה בשלום ותתחיל בשיקום", סיפר האחיין, בני חיים. "היו להם חמישה ילדים, כולם מלח הארץ. חיים היה אדם שקט, ישר ואוהב אדם. הוא ורעייתו גידלו ילדים למופת".

לקריאה נוספת:
הצעדים נגד הטרור: חיילים ברחובות, שלילת תושבות לקרובי מחבלים
נפגשה עם הנער שהציל אותה בפיגוע: "לא עצר גם כשחטף סכין בגב"
לום, מברג וגז פלפל: כך התושבים נערכים להגן על עצמם מהטרור

שושנה חביב, חיים חביב. באדיבות המשפחה
נקלעו לזירת הפיגוע בדרכם הביתה מקופת החולים. חיים ואשתו, שושנה/באדיבות המשפחה

אחיינו של חיים הביע את תדהמת המשפחה מהפיגוע. לדבריו, "כל המשפחה המומה ממה שקרה. הם נסעו לקופת החולים בתוך ארמון הנציב. חמישה ילדים והמון נכדים – כולם המומים ממה שקרה היום".

באיגרת שפרסם לפני חודשיים בנו של חיים, יורם, באתר בית הספר שאותו הוא מנהל בירושלים, כתב על רצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בבירה ועל פיגוע הטרור היהודי בכפר דומא. "השנאה היא רגש טבעי, היא קיימת אצל כל אדם, אבל רק מעטים פועלים באלימות בשם השנאה. מה עוצר את האדם הנורמלי מלפעול כמו ישי שליסל או רוצחי התינוק הפלסטיני?", כתב. "שני דברים מונעים מאתנו לפעול באלימות: הראשון הוא הערכים שעליהם אנו מחונכים. הערך החשוב בדת ובתרבות היהודית הוא 'לא תרצח'. השני הוא הוא המחויבות שלנו לציות לחוק. יש בינינו הסכמה שהחוק הוא גבול שלא חוצים אותו".

בפנייה לתלמידיו, כתב: "ערכים וחוקים הם אלו שמגנים עלינו, בלעדיהם בני אדם יתנהגו כמו בעלי חיים בג'ונגל רווי סכנות. אני מקווה שאין תחושה של ייאוש בלבכם, זכרו שרוב אזרחי מדינת ישראל הם אנשים ערכיים ושומרי חוק, בדיוק כמו ההורים והמורים שלכם. פורעי החוק הם בודדים שקולם נשמע יותר מאחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע באוטובוס, היום/נועם מושקוביץ

בפיגוע הירי, שני מחבלים בני 22 ו-24 פתחו אש בקו 78 של אגד ברחוב עולי הגרדום שבשכונת ארמון הנציב. לאחר מכן, החלו לדקור את הנוסעים עם סכין. כתוצאה מכך, נרצחו חיים והרב ישעיהו קרישבסקי, שהלווייתו התקיימה מוקדם יותר היום בבירה. נוסף לאשתו של חיים, נפצעה אישה נוספת כבת 40 באורח קשה, שני בני אדם נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully