וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגשה עם הנער שהציל אותה בפיגוע: "לא עצר גם כשחטף סכין בגב"

למרות הדקירות שספג מהמחבל באוטובוס בארמון הנציב, רובי מהתבי בן ה-18 היה נחוש לאפשר לאנשים לברוח. אחת מהן הייתה שכנתו. "המחבל תפס אותו אבל הוא הצליח להשתחרר". אחד ההרוגים בפיגוע: חביב חיים מירושלים. אשתו נלחמת על חייה

צילום: זוהר גואטה, רוני כנפו עריכה: טל רזניק

עדויות הפצועים - והגבורה: בבתי החולים השונים מאושפזים עדיין 13 מפצועי היום הקשה הזה, שבו נרצחו שלושה ישראלים בסדרת פיגועים בירושלים וברעננה. חלקם נאלצו להתמודד בגבורה עם מחבלים חמושים באקדח ובסכינים, ושרדו. כך היה במקרה של רובי מהתבי בן ה-18 מארמון הנציב, שבזכות תושייתו ניצלו חיי רבים בפיגוע האוטובוס בשכונה, ובהם גם אלה של שכנתו, דבורה בן פורדו.

"שתי דקות אחרי שעליתי לקו 78, האוטובוס נעצר", סיפרה בן פורדו, שלפניה עומד באותו רגע בן השכנים, מהתבי. "מחבל אחד היה מאחור עם אקדח, ומחבל נוסף מקדימה עם סכין. המחבל כיוון את הסכין לעברנו, אבל רובי, שהיה לפניי התעמת איתו. המחבל נתן לו עם סכין בראש והעיף אותו. אבל רובי הוא לא ויתר, וניסה לפתוח את האוטובוס. המחבל משך אותו, אבל הוא הצליח לפתוח ומשך אותי החוצה. הוא אמר לי 'תקפצי אחריי ורוצי', שמענו יריות ואז הבנו שזה פיגוע".

גל טרור - עוד כותרות
תיעוד קשה: המחבל מי-ם דוהר ומעיף אזרחים, יוצא ודוקר בפראות
"אנו בעלי הארץ, לא נרים ידיים": 10,000 מפגינים בסכנין
"אינתיפאדת ירושלים" החלה: ישראל נלחמת במחבלים הבלתי נראים

השניים נפגשו בבית החולים שערי צדק. במעמד המרגש מול המצלמות היא הודתה לבן השכנים הצעיר, ואמרה לו: "רובי הציל אותי. המשכנו אליו הביתה, משום שהוא גר בסמוך. ניקיתי לו את הדם מהראש, וראיתי שכל הגוף שלו פצוע. משם, פינו אותו באמבולנס למיון. אני נפלתי ונחבלתי ברגל ואני סובלת מטראומה".

רובי מעטבי ודבורה בן פורדו שנפצעו בפיגוע האוטובוס בארמון הנציב. זוהר גואטה, מערכת וואלה! NEWS
בן פורדו/מערכת וואלה! NEWS, זוהר גואטה

"כבר כשעליתי לאוטובוס, זיהיתי את שני המחבלים", שחזר מהתבי את שאירע מנקודת מבטו. "איך שהנהג סגר את הדלתות והתחיל לנסוע המחבל שלף אקדח, התחיל לצעוק 'אללה אכבר' וירה. הוא התקדם אחורה, ואני התחבאתי ליד הדלת, ניסיתי לפתוח אותה", סיפר. אלא שהטירוף לא נגמר שם, שכן אז המחבל שלף סכין.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

"הוא תפס אותי וחנק אותי, אבל הצלחתי להשתחרר. הוא שוב תפס אותי מהחולצה, ואני המשכתי לנסות לפרוץ את הדלת. נאבקתי עם המחבל, הצלחתי להימלט. פתחתי את הדלתות וכולם ברחו איתנו", הסביר מהתבי.

"קרה לי נס"

משה שמואלי, שנפצע קל בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל סיפר אף הוא על רגעי האימה שחווה היום בצהריים. "חיכיתי לקו שייקח אותי לשכונת מקור ברוך, שם אני גר. לפתע הגיע רכב ונכנס בתחנה. הוא פגע באדם מבוגר שישב מחוץ לתחנה". אותו אדם הוא הרב ישעיהו קרישבסקי, שהובא למנוחות בירושלים. "קרה לי נס כי אני ישבתי בתוך התחנה וקראתי את התיקון של הרב נחמן מברסלב. זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", המשיך. ושוב, גם במקרה זה – האירוע לא הסתיים כל כך מהר. אחרי הדריסה, המשיך המחבל ותקף את קרישבסקי. "הוא ירד מהאוטו. אדם ענק עם שנאה בעיניים. הוא התחיל לדקור את הפצוע. דקר ודקר ודקר. הוא צעק 'איי איי איי'. עזבתי את הכול וברחתי מעבר לכביש".

פיגוע ברחוב מלכי ישראל, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. יותם רונן
פיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל/יותם רונן

בשלב זה מגיע מאבטח שהיה עד לפיגוע, וירה לעבר המחבל. "שמעתי יריות ואנשים אומרים 'לברוח'. נכנסתי לתוך בית באזור ואנשים טובים נתנו לי טיפול", אמר. ממיטת חוליו קרא שמואלי להנהגה "לעצור את כל המצב". "אי אפשר להצמיד לכל אזרח שוטר", סיכם.

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים שני נפגעים מהפיגועים ברעננה. מצבם מוגדר קל. בנוסף להם, בבית החולים מאושפזים שני המחבלים שמצבם קשה ובינוני. בבית החולים הדסה הר הצופים מטופלים שלושה פצועים ושלושה נפגעי חרדה. גבר בן 76 מפיגוע הירי מאושפז במצב אנוש לאחר ניתוח. סכנה נשקפת לחייו. בנוסף לכך, אישה וגבר בן 70 מקבלים טיפול רפואי ומצבם בינוני.

תשעה פצועים אושפזו בבית החולים שערי צדק בבירה. מנהל מחלקת הטראומה ד"ר עופר מרין מסר כי אחד הפצועים מפיגוע האוטובוס מת על שולחן הניתוחים. פרטיו טרם פורסמו. שניים במצב קשה מנותחים והם במצב יציב. "השניים מתוכננים לעבור לטיפול נמרץ, הם מורדמים ומונשמים עם סיום הניתוח", אמר. בבית החולים ישנם עוד שישה פצועים, שלושה מהם במצב בינוני.

אחד ההרוגים בפיגוע האוטובוס בשכונת ארמון הנציב הוא חביב חיים, בן 78, תושב השכונה. מותו נקבע כבר בזירת האירוע. אשתו שושנה נפצעה בפיגוע באורח קשה והיא מאושפזת בבית החולים. הרופאים נאבקים על חייה כבר כמה שעות.

שושנה חביב, חיים חביב. באדיבות המשפחה
חביב חיים ואשתו שושנה/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully