וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוואטמלה בחרה נשיא: קומיקאי לשעבר נטול ניסיון פוליטי

26.10.2015 / 5:18

72.4% מהקולות גרף ג'ימי מוראלס שהשאיר הרחק מאחור את סנדרה טורס, הגברת הראשונה לשעבר. "קיבלתי מנדט להיות הנשיא, והמנדט הוא להילחם נגד השחיתות". הנשיא הקודם התפטר בשל חשדות בהעלמת מיליונים

ג'ימי מוראלס הקומיקאי לשעבר שנבחר לנשיאות גואטמלה. רויטרס
עיקר המצע הוא סמארטפון לכל ילד. ג'ימי מוראלס/רויטרס

הקומיקאי לשעבר ג'ימי מוראלס, נטול הניסיון הפוליטי, נבחר הלילה (שני) לנשיאות גואטמלה לאחר שערוריית שחיתות במדינה שהפילה את הנשיא הקודם. מפלגתו של מוראלס פתחה בחגיגות ניצחון עם היוודע תוצאות הבחירות, שלפיהן גרף מוראלס 72.4% מהקולות.

מוראלס השאיר הרחק מאחור את הגברת הראשונה לשעבר, סנדרה טורס, שזכתה ל-27.6% מהקולות בלבד. עם פרסום תוצאות הבחירות, הכריז מוראלס על זכייתו בעוד טורס הודתה בתבוסתה. "קיבלתי מנדט להיות הנשיא, והמנדט של העם הגוואטמלי הוא להילחם נגד השחיתות", קרא מוראלס בנאום הניצחון שלו.

עוד ידיעות מהעולם:
מהפך בפולין: מפלגת האופוזיציה ניצחה בבחירות
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"
400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים

הגברת הראשונה, אשת נשיא גואטמלה שמתמודדת בעצמה על הנשיאות, סנדרה טורס דה קולום. AP Photo/Luis Soto, AP
הציעה מדיניות רווחה שתסייע לעוני בכפרים. סנדרה טורס/AP, AP Photo/Luis Soto

לא סתם הזכיר מוראלס בן ה-46 את עניין השחיתות בנאום הניצחון שלו. אחת הסיבה שהצליח לסחוף את הקהל, הוא שהעם הגוואטמלי מאס בשחיתות לאור הפרשה שטלטלה את המדינה והובילה לבחירות. נשיא גואטמלה הקודם,אוטו פרס-מולינה התפטר בספטמבר מתפקידו, כמה שעות לאחר שהוצא נגדו צו מעצר. מולינה, כך לפי החשד, תכנן שיטה להתחמק מתשלומי מכס ובכך העלים מיליוני דולרים. מולינה ממתין למשפטו בעוד הוא נמצא תחת מעצר.

אך נוסף לסעיף השחיתות, במצע של מוראלס נמצאים גם כל מיני רעיונות בלתי ישימים שזכו לביקורות רבות בקרב מומחמים, כמו סמארטפון לכל ילד או מכשיר ג'י-פי-אס לכל מורה כדי להבטיח את הגעתם לכיתה. הפרשנים הפוליטים קטלו את מוראלס על רעיונות אלה וטענו כי נוסף על המצע המגוחך והיעדר הניסיון "אין לו תכנית ואין לו צוות". ניכר כי הביקורות לא הצליחו להניא את אזרחי גוואטמלה שהעניקו לו כאמור, את מירב הקולות.

מוראלס הביס את יריבתו סנדרה טורס בת ה-60 שנחשבת כשייכת ל"פוליטיקה הישנה". במצע שלה נמצאים סעיפים יותר פרקטיים כמו מדיניות רווחה שתסייע לעוני הגובר בכפרים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully