וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בפולין: מפלגת האופוזיציה ניצחה בבחירות

26.10.2015 / 0:32

המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות חוזים כי המפלגה הסוציאל-שמרנית, "חוק וצדק", זכתה לרוב המושבים בפרלמנט וגברה על מפלגת השלטון. המפלגה מתנגדת לתכנית האירופית לחלוקת פליטים ולהצטרפות לגוש האירו. ראשת הממשלה הודתה בתבוסה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מהפך בפולין: המפלגה האירו-סקפטית והסוציאל-שמרנית "חוק וצדק" (PiS) גברה על מפלגת המרכז "המצע האזרחי" (PO) לאחר שמונה שנים בשלטון – כך על פי תוצאות המדגמים שפורסמו אמש (ראשון) עם סגירת הקלפיות. על פי התוצאות, "חוק וצדק", שיוסדה על ידי ירוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של הנשיא לשעבר שנהרג בהתרסקות מטוס, לך, זכתה ב-39.1%, בעוד רק 23.4% הצביעו בעד המשך הנהגתה של ראשת הממשלה אווה קופץ'.

תוצאה זו, אם אכן תתממש, מעניקה למעשה למפלגתו של קצ'ינסקי 242 מושבים מתוך 460 המקומות בבית התחתון של הפרלמנט – דבר המאפשר למפלגה לשלוט לבדה במדינה מבלי להיאלץ לערוך מו"מ להקמת קואליציה עם מפלגה נוספת. קצ'ינסקי עצמו הכריז מיד על ניצחון בבחירות, בעוד ראשת הממשלה קופץ' הודתה בתבוסתה. קצ'ינסקי לא צפוי לכהן כראש הממשלה, והוא עתיד למנות לתפקיד את ביאטה שידלו.

עוד כתבות מהעולם:
400 פקחים לגבולות וגירוש פליטים: האיחוד דן בהצעה לטיפול במהגרים
דיווח: אסד הסכים לשלב את המורדים בצבא "בתנאי שיילחמו בטרור"
בלייר מודה: "הפלישה לעיראק ב-2003 תרמה לעליית דאעש"

מנהיג מפלגת "חוק וצדק" בפולין ירוסלב קצ'ינסקי, מנשק את ידה של המועמדת לראשות הממשלה, ביאטה שידלו, לאחר הניצחון בבחירות, אוקטובר 2015. רויטרס
צ'ינסקי מנשק את ידה של ראשת הממשלה המיועדת שידלו/רויטרס

הכלכלה של המדינה אמנם צמחה באופן משמעותי במהלך תקופת שלטונה של קופץ', אלא שלאחרונה עלו טענות ומחאות על כך שפירות הצמיחה מתחלקים באופן בלתי-שוויוני בין 38 מיליון תושביה. בניגוד למפלגת השלטון, מפלגת "חוק וצדק" ממעיטה באמונה באיחוד האירופי והיא מתנגדת להצטרפות לגוש האירו בזמן הקרוב, תוך שהיא מבטיחה להגביר את תקציב הרווחה.

בנושא הבוער באירופה – סוגיית הפליטים, מתנגדת המפלגה להקצאה של פליטים שיגיעו לפולין, מפני שלטענתם אלה יכולים לפגוע באופי הקתולי של המדינה. קצ'ינסקי אף אמר החודש כי הפליטים עלולים לשאת מחלות וטפילים. לאחרונה הסכימה הממשלה לקלוט 7,000 מהגרים המידפקים על שערי אירופה בצעד שהתקבל בהתנגדות רבה מצד מפלגות האופוזיציה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מנהיג מפלגת "חוק וצדק" בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי, חוגג את ניצחונו בבחירות, אוקטובר 2015. רויטרס
אחייניתו של קצ'ינסקי מברכת על הניצחון/רויטרס

כעת, לקצ'ינסקי יש גם את ההזדמנות לחקור באופן מעמיק יותר את מותו של אחיו ועוד כמאה בני אדם במטוס הממשלתי שהתרסק ברוסיה ב-10 באפריל 2010. מפלגת "חוק וצדק" טענה מאז ומתמיד כי מפלגת השלטון מנעה את חקר האמת של התרסקות המטוס ואף האשימה אותה בעקיפין במותו של הנשיא. "זו המחויבות שלי לאמי ולאחי, לשנות את פולין עם כל כוחי ולתקן את מה שאינו נכון. זו גם חובתי כלפי פולין", אמר בריאיון עדכני.

(עדכון ראשון: 23:34)

ראשת ממשלת פולין אווה קופץ' מודה בתבוסתה בבחירות, אוקטובר 2015. רויטרס
ראשת הממשלה קופץ' מודה בתבוסתה/רויטרס
מנהיג מפלגת "חוק וצדק" בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי, חוגג את ניצחונו בבחירות, אוקטובר 2015. רויטרס
חוגג ניצחון, קצ'ינסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully