וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מעורבתו בפרשת שחיתות: נשיא גואטמלה התפטר מתפקידו

אוטו פרז מולינה הודיע כי יפרוש מהתפקיד לאחר שהקונגרס הסיר את חסינותו בעקבות החקירה המתנהלת נגדו בחשד שעמד בראש רשת להעלמת מסים. הוצא נגדו צו מעצר ונאסר עליו לעזוב את גבולות המדינה

נשיא גואטמלה אוטו פרז מולינה. רויטרס
נשיא גואטמלה אוטו פרז מולינה/רויטרס

נשיא גואטמלה אוטו פרז מולינה התפטר היום (חמישי) מתפקידו כמה שעות לאחר שהוצא נגדו צו מעצר. התביעה במדינה המרכז-אמריקנית טוענת כי מולינה תכנן שיטה להתחמק מתשלומי מכס וכך העלים מיליוני דולרים. המהלך זקוק עוד לאישורו של הקונגרס. הנשיא מכחיש את הטענות נגדו, אך ביום שליש הסיר הקונגרס את חסינותו מתביעה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה.

דובר מטעמו של הנשיא מסר כי הוא החליט להתפטר מתפקידו כדי "להתמודד עם ההליכים המשפטיים נגדו". המהלך מגיע שלושה ימים לפני הבחירות לנשיאות המדינה, שבהן היה מנוע פרז להתמודד בכל מקרה בשל הגבלות בחוקה. סגנו אלחנדרו מלדונדו צפוי להנהיג את המדינה עד שיושבע הנשיא החדש ב-14 בינואר.

מלדונדו נכנס לתפקידו רק באמצע חודש מאי, אז התפטרה קודמתו רוקסנה בלדטי שמעורבת אף היא בפרשה. צוותי החקירה טוענים כי במסגרת שיטת ההונאה עסקים שונים שילמו שוחד לגורמי ממשל ולפקידי מכס תמורת התחמקות מתשלום מס. פרשת השחיתות גרמה לשורת הפגנות המוניות במדינה בדרישה להתפטרות הנשיא. ואולם, עד הלילה, מולינה התעקש להישאר בתפקידו ולסיים את כהונתו.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מקום הימצאו הנוכחי של הנשיא אינו ידוע. בשלישי הוציא שופט מקומי צו המונע ממולינה לעזוב את המדינה כ"אמצעי זהירות". מוקדם יותר השבוע הבטיח הנשיא כי הוא "יכבד את שלטון החוק ויציית" לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully