וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בתי המשפט לאדלשטיין: "ח"כ יוגב התיר את דמו של שופט"

יהושע בריינר

25.10.2015 / 16:21

השופט מיכאל שפיצר שיגר מכתב ליו"ר הכנסת, ובו ביקש לפעול נגד הח"כ מהבית היהודי המסיתות נגד בית המשפט העליון. עוד כתב, כי בדבריו, "יוגב מעודד הרמת יד נגד מערכת המשפט"

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: גדי וינסטוק

(ח"כ יוגב: "צריך להרים כף של טרקטור D-9 על בג"ץ" - התבטאות בעקבות ההחלטה על הריסת בתי המריבה בבית אל, יולי 2015)

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, שיגר היום (ראשון) מכתב חריג ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ובו ביקש לפעול נגד ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) עקב התבטאויותיו האחרונות נגד בית המשפט העליון ונגד השופט עוזי פוגלמן, שהנחה להקפיא הריסת בתים של מחבלים עד לדיון בנושא. שפיצר ראה אמירות אלה כ"עידוד להרמת יד על שופטי בית המשפט העליון".

במכתב כתב השופט שפיצר כי אמירותיו של יוגב לגבי השופט פוגלמן הן אמירות מסיתות, וכי "יש בהן משום התרת דמו של השופט". שפיצר הדגיש כי אין לעבור לסדר היום על דבריו של יוגב, וציין כי "אמירה זאת מתווספת לאמירה קודמת שלו, בנוגע הצורך לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון. מכאן עולה מסקנה שאין אנו יכולים להרשותה, כי קיים חשש של ממש לעידוד מצד יוגב להרמת יד על בית המשפט העליון, ועל מערכת המשפט כולה".


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
וינשטיין על ביקורת השרים נגד בג"ץ: "מתקפות משולחות רסן"
מדוע לוקח למדינה שנה לממש צווי הריסה לבתי מחבלים?

אדלשטיין הגיב ואמר בהודעה לעיתונות: "תמוה בעיניי ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו"ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו, תוך מתקפה אישית נגד ח"כ נבחר, וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי". אדלשטיין הוסיף כי הוא חרד מהמתקפות הבוטות נגד בתי המשפט והשופטים, וקרא לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט.

ח"כ יוגב הגיב אף הוא לדברים ואמר: "ברשות השופטת מבינים שנגעתי בנקודה הרגישה של מגדל השן הדיקטטורי שהם יצרו לעצמם. בכוונתי לפנות לנציבות שירות המדינה כדי שיבהירו לפקיד הבכיר שחרג מסמכותו שלא הוא ולא שולחיו יוכלו למנוע מנבחר ציבור לבקר את בית המשפט העליון, שקנה ביקורת זו ביושר".

ח"כ מוטי יוגב, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"אמירות מסיתות". ח"כ יוגב/צילום מסך, פייסבוק

בשבוע שעבר תקף יוגב את החלטת השופט פוגלמן להקפיא הריסת בתים של מחבלים. בפוסט בפייסבוק כתב יוגב כי פוגלמן "שם את עצמו בצד של האויב. הוא מגן על זכויות רוצחים, מונע ענישה מרתיעה ובכך מסכן חיים". עוד כתב כי הוא "קורא לשופט פוגלמן לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת שפסיקותיו כדעותיה".

האירוע שאותו הזכיר שפיצר, שבו קרא יוגב לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון, התרחש ביולי האחרון, כשבג"ץ קבע שיש להרוס את בתי המריבה בבית אל. יוגב הגיב בכעס על המהלך, ואמר כי "צריך להרים כף D-9 על בית המשפט העליון. הגיע הזמן להעמיד את הרשות השופטת על מקומה ולהראות לה מי הריבון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הערתו מתווספת להערה על לפיה יש לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון". מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully