וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווח על ניסוי כלים באיראן: מפגן כוח של ארה"ב לפני הפיצוי לישראל

23.10.2015 / 10:30

להערכת גורמים מדיניים, הפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" על חדירת מטוסים ישראליים לאיראן ב-2012 הוא ניסיון אמריקני להבהיר להראות ש"האח הבוגר" מסוגל לרסן את ישראל כשהיא קרובה מאי פעם לתקיפה. גם העיתוי לא מקרי: רגע לפני הפגישה של יעלון עם מקבילו האמריקני על הסיוע

צילום: מאיר וקנין, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו: "איראן מנסה להשמיד את ישראל; ערוכים לכל תרחיש", אוגוסט 2015)

עיתוי הפרסום של עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מהלילה, לפיו מטוסים ישראליים חדרו לשטח האווירי של איראן בשנת 2012לקראת תקיפת מתקן הגרעין בפורדו, איננו מקרי. אמנם במערכת הביטחון סירבו להגיב לדיווח או להתייחס ליכולותיו של חיל האוויר, אך גורמים מדיניים העריכו האמריקנים ניסו להפגין כוח לקראת שתי פגישות חשובות שמועדן קרב: האחת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, והשנייה של שר הביטחון משה יעלון ומקבילו האמריקני, אשטון קרטר.

להערכתם של הגורמים, ארצות הברית מנסה להראות לישראל כי היא יודעת עד כמה הייתה קרובה לתקיפה, וכיצד פעלו האמריקנים כמי שהיו "האח הבוגר", על פי הדיווח, שריסן את ישראל. חשיפת ה"וול סטריט ג'ורנל" אכן מחזקת את המידע על כך שישראל הייתה אז קרובה ביותר לתקיפת מתקני הגרעין של משמרות המהפכה באיראן, ולהערכת הגורמים הביטחוניים, ארצות הברית רוצה להבהיר שכעת הגיע הזמן לפצות את ישראל פיצוי נדיב במיוחד על רקע החתימה על ההסכם בין איראן למערב. כמו כן, מנסים האמריקנים לאותת לרוסים שעוסקים בחודשים האחרונים בלחימה בסוריה ובמזרח התיכון, כי ארצות הברית היא הגורם המרסן המשמעותי על ישראל.

עוד בנושא:
פוטין מפתיע: "אסד מוכן לדיאלוג עם חלק מארגוני המורדים"
נתניהו בפתח פגישתו עם קרי: "ההסתה של אבו מאזן הובילה להסלמה"
המערב למועצת הביטחון: פעלו נגד איראן עקב ניסוי הטילים

דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
ארה"ב רוצה להבהיר לישראל כי היא יודעת עד כמה הייתה קרובה לתקיפה. מתקן הגרעין בפורדו/רויטרס

יעלון אמור לשוחח עם קרטר בשבוע הבא על ההתפתחויות במזרח התיכון, אך תעלה גם סוגיית הסיוע הביטחוני לישראל, שאמור להסתיים בשנת 2017. במערכת הביטחון מרוצים מהמסרים שהעביר נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנוגע לפיצוי הביטחוני לישראל הן בגלוי, והן מאחורי הקלעים לחברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, לפני ואחרי החתימה על ההסכם.

עם זאת, במערכת הביטחון חוששים כי האסטרטגיה של אובמה תכלול גם גישה הגנתית, ובמסגרתה הוא יצמצם את הסיוע לישראל בכלים התקפיים. גורמים ביטחוניים מקווים שבמסגרת הרצון הטוב של אובמה, הוא יעניק סיוע רחב במיוחד לפיתוח ולייצור של סוללות הגנה מפני טילים כמו חץ 3 ושרביט קסמים - שבו אמור צה"ל להצטייד בשנה הבאה - וכן סוללות כיפות ברזל וסיוע במודיעין איכותי. כמו כן, הגורמים מקווים להקדמת הסיוע הביטחוני, שאמור להסתיים בשנת 2017, והארכתו למספר רב יותר של שנים כדי לאפשר למשרד הביטחון לבנות תכניות רכש משמעותיות יותר.

ניסוי בטיל חץ 3. משרד הביטחון
מצפים לסיוע מקיף לפיתוח סוללות הגנה מפני טילים. ניסוי במערכת חץ 3, השנה/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully