וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הפלסטיני: אבו מאזן ייפגש עם נתניהו רק אם ייסוג מהשטחים

שר החוץ ריאד אל-מאלכי השיב לקריאתו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, במהלך ישיבת מועצת הביטחון, והציב תנאים לקיום פגישה בין המנהיגים. קרי: "אופטימי לאחר הפגישה עם נתניהו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ושר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, נאמו אמש (חמישי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם בדיון הנוגע לגל הטרור והמתיחות האחרונה בישראל. דנון אמר כי השלום יהיה אפשרי רק דרך שיחות ישירות בין ישראל והפלסטינים, וטען כי על הקהילה הבינלאומית לקרוא לאבו מאזן לקבל את הזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהיפגש עמו במטרה להביא לסיום ההסלמה. אל-מאלכי, מצדו, אמר כי לא יוותר על האפשרות של פגישה אם זו תוכל להביא לרגיעה, אך הוסיף כי ראשית על נתניהו "להביא לסיום ההסלמה", ולהסיג את חיילי צה"ל מהשטחים הפלסטיניים.

כמו כן, במסיבת עיתונאים שערך אל-מאלכי לאחר הישיבה, הוא הציב תנאים נוספים לפגישה בין שני המנהיגים, ואמר כי "על ישראל לכבד את הסטטוס-קוו ההיסטורי בירושלים, לעצור את מדיניות העונשים הקולקטיביים, ולהפסיק ההסתה נגד העם הפלסטיני ואבו מאזן". עוד אמר אל-מאלכי כי ישראל "מוסיפה שמן לאש הגזענות והשנאה", ודרש מישראל הבהרות בנוגע לשמירת הסטטוס-קוו.

דנון קרא למועצת הביטחון "להפסיק לתרץ תירוצים עבור הפלסטינים", ולראות בהם כאחראים לגל האלימות הנוכחי. לדבריו, על האו"ם להפסיק עם האמירה השגורה הקוראת לשני הצדדים לשמור על איפוק, ולדרוש מאבו מאזן "להפסיק את דברי ההסתה". הוא הדגיש כי ישראל לא שינתה את הסטטוס-קוו בהר הבית ובמקומות הקדושים בירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
במערכת המשפט דוחים הביקורת על בג"ץ: "הליך הריסת בתי מחבלים קוצר"
אמו של היהודי שנחשד כמחבל: "למה חיילים שלנו הרגו אותו ככה?"
בצל המתיחות: גיסו של אבו מאזן עבר ניתוח חירום בתל אביב

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, 2011. AP
"ישראל מוסיפה שמן לאש הגזענות והשנאה". אל-מאלכי/AP

סגן מזכ"ל האו"ם, יאן אליאסון, האשים במתיחות את "הכיבוש המחניק והמשפיל של השטחים הפלסטיניים בידי ישראל, אשר מחליש את התקווה הפלסטינית למדינה". עם זאת, הוא ציין כי על הקהילה הבינלאומית להבין את החשש הישראלי מערעור הביטחון האישי ומהניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לקיומה של המדינה . לדבריו, הכישלון בהגעה לפתרון שתי המדינות, וההסתייגות של מנהיגים ישראלים ופלסטינים "לנקוט בצעדים אמיצים", יצרו "מציאות דליקה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ דני דנון בכינוס הליכוד. ניב אהרונסון
"ישראל לא שינתה את הסטטוס קו". דנון/ניב אהרונסון

פגישת מועצת הביטחון מגיעה לאחר ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך כמעט ארבע שעות בברלין. לאחר הפגישה אמר קרי כי הוא סבור שישנם צעדים שיכולים להוריד את האלימות באזור, אשר עליהם יש לדון עם בכירים פלסטיניים וירדנים. "הפגישה העניקה לי אופטימיות זהירה לכך שייתכן וישנה דרך להרגעת המצב ולמציאת אופן שבו ניתן להתקדם הלאה", אמר קרי לעיתונאים לאחר הפגישה. "אם הצדדים מעוניינים לנסות להרגיע את המצב, ואני מאמין שהם מעוניינים בכך, ישנן כמה אפשרויות לכך".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי במהלך הפגישה הוצעו כמה צעדים להרגעת המצב, ביניהם פעולות שישראל תעשה כדי לאשר את התחייבותה לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית. "שני הצדדים הסכימו על הצורך לעצור את ההסתה, להקל את המתח ולשוב לרגיעה", אמר קירבי.

פגישת נתניהו וקרי בגרמניה. רויטרס
"הסכימו על הצורך לעצור את ההסתה". קרי ונתניהו, אתמול/רויטרס

נתניהו נפגש גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שאמרה לו כי על השניים "למצוא יחדיו דרכים לעצור את האלימות ולהרגיע את המצב". "שוחחנו על דרכים להרגעת השטח ועל הבטחת הסטטוס-קוו באתרים הקדושים", אמרה.

מוקדם יותר הודיעה מוגריני כי הקוורטט יתכנס היום בווינה לישיבה מיוחדת לאור ההסלמה במצב הביטחוני בישראל. במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר שטיינמאייר בברלין, אמרה מוגריני כי היא תיפגש עם מקביליה מארצות הברית ורוסיה ועם נציג מזכ"ל האו"ם לקוורטט, במטרה לקרוא למנהיגים הישראלים והפלסטינים לפעול להשקטת המצב ולהרגיע את התבטאויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully