וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של היהודי שנחשד כמחבל: "למה חיילים שלנו הרגו אותו ככה?"

דנה ירקצי ויוסי אלי

23.10.2015 / 0:38

בלה, אמו של שמחה חודדטוב שנורה למוות בירושלים, דרשה בשיחה עם וואלה! NEWS שייעשה צדק עם בנה. "הוא דתי, הוא היה פה בצבא. אם הוא לא אמר כלום, למה הרגו אותו?", תהתה. בנוסף למות בנה, העידה האם: "המדינה לא מכירה בי"

צילום: מצלמת אבטחה

"אם הוא לא אמר כלום, למה הרגו אותו? אם הוא לא עשה כלום, למה הם עשו את זה?" - תהתה אתמול (חמישי) בלה, אמו של שמחה חודדטוב, שנורה ביום רביעי למוות על ידי חיילי צה"ל בירושלים לאחר שנחשד כמחבל.

אמו של חודדטוב, המתארחת בימים אלו אצל קרובי משפחה בפתח תקווה, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי בהתחלה חשבה שערבים הרגו אותו. "כשאמרו לי שחיילים הרגו הייתי בשוק, הוא למד בישיבה. לא האמנתי. עכשיו אני פה לבד, אין לי אף אחד". בשיחה עמה היא הביעה תרעומת על הרג בנה. "החיילים לא היו בסדר איך הם עשו את זה, צריך לעשות צדק, אני לא אסע הביתה עד שלא יבדקו מי אשם. הוא דתי, הוא היה פה בצבא. למה חיילים שלנו הרגו אותו ככה? זה הבן היחיד שלי, יש לי עוד ילדה שעכשיו מגיעה לרוסיה, להלוויה".

לקריאה נוספת:
"חוששים לסכן את התושבים": לוחמי יחידות נבחרות פשטו על ירושלים
"צעקו 'מחבל, מחבל'": יהודי שהתעמת עם חיילים נורה למוות בבירה

בלה חודדטוב, אמו של שמחה, שזוהה בטעות כמחבל ונורה, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בלה חודדטוב, אמו של שמחה שנהרג מאש צה"ל/ראובן קסטרו

ביום רביעי ירו למוות שני לוחמי יחידה מובחרת בשמחה חודדטוב, גבר יהודי, שנחשד כמחבל ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה. על פי החשד, התפתח ויכוח בין השלושה, שבמהלכו ההרוג תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע לחיילים בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר חשמלי. למרות זאת, חודדטוב המשיך לכאורה בניסיונו לחטוף את הנשק מהחייל תוך שהוא קורא "אני דאעש". בסופו של העימות ירו בו החיילים והרגו אותו.

"הרגשתי לא טוב ברגע שהודיעו לי, אני מקבלת כדורים. הוא היה בן אדם טוב", העידה. האם התגוררה עד כה ברוסיה אך הגיעה לבקר אותו בכוונה לגור איתו בארץ. היא סיפרה כי התקשתה להסתדר עם נהלי הבירוקרטיה בישראל. "התגוררתי איתו במשך חודשיים בירושלים, רציתי ללכת לסוכנות היהודית, ביקשתי בקשה לתעודת זהות. כבר ארבעה חודשים שאני מחכה לתשובה".

לדבריה, "גם המדינה לא מכירה בי, אני מחכה לתשובות כבר ארבעה חודשים ממשרד הפנים ומהסוכנות. עדיין לא הודיעו לנו מתי ההלוויה. אם זה יהיה במוצ"ש או ביום ראשון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמחה חודדטוב המנוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש הצוות החינוכי בישיבה שבה למד שמחה חודדטוב, סיפר אתמול כי "שמחה היה בחור טוב ורציני, שעשה צבא ועבד כמאבטח", הוסיף. "אנחנו לא מבינים למה היה צריך לירות בו אחרי שהייתה שם שיחה והוא ירד מהאוטובוס והיה על הרצפה. זה מזעזע שירו בו". חברו לעבודה הקודמת של חודדטוב סיפר: "הוא טיפוס שקט ומופנם. היו לו קשיי שפה והוא היה לבד. זה נראה כאילו היו לו קשיי קליטה בישראל".

מצ"ח ומשטרת ישראל הודיעו כי יחקרו את המעורבים בהריגת חודדטוב. "נדרשים חידודי הוראות פתיחה באש כשהחיילים באזרחות. המצבים האלה מעמידים את החיילים במצבים שהם לא מאומנים בהם", טענו קצינים בצבא. בצה"ל חוששים כי פזיזות דומה של מאות חיילים שמתגברים כעת את שוטרי משטרת ישראל תוביל לתוצאה דומה.

(עדכון ראשון: 20:29)

בלה חודדטוב, אמו של שמחה, שזוהה בטעות כמחבל ונורה, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בלה, עם דרכונו של בנה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully