וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטר ביצע מעשה מגונה באישה תוך כדי חיפוש גופני בירושלים

יהושע בריינר

22.10.2015 / 9:52

מח"ש הגישה כתב אישום נגד מוחלס חטיב לאחר שאילץ אישה להתפשט ונגע בגופה במהלך בידוק שגרתי, בטענה כי ייתכן והיא נושאת על גופה סמים או סכינים. השבוע אושר חוק המאפשר הרחבת סמכויות חיפוש לשוטרים על רקע המצב הביטחוני

ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014. ניב אהרונסון
ניידת משטרה ליד התחנה המרכזית החדשה, ינואר 2014/ניב אהרונסון

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה השבוע לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שוטר סיור ממרחב מוריה בגין מעשה מגונה. זאת, במהלך חיפוש גופני על אישה בבידוק שגרתי בכביש בגין בירושלים, בטענה כי ייתכן והיא נושאת על גופה "סמים או סכינים". השוטר, מוחלס חטיב, נגע בשדיה של המתלוננת, צעירה כבת 20, כמה פעמים ואף אילץ אותה להתפשט. במח"ש מייחסים לשוטר עבירות של מעשה מגונה ושימוש לרעה בכוח המשרה.

על פי כתב האישום, במאי האחרון בשעת לילה עצר חטיב את כלי הרכב שבו נסעה המתלוננת לבדיקה שגרתית. לאחר תשאול קצר ביקש ממנה להתלוות אליו לצורך חיפוש על גופה. בשלב זה, החל מוחלס להפשיט את הצעירה שנענתה לדרישותיו מחשש שיבולע לה ואמרה לשוטר כי היא "אינה מסתירה דבר". למרות זאת, כך לפי כתב האישום, אילץ אותה מוחלס להתפשט והיא נותרה בחזייה והשוטר נצמד לגופה ואמר לה כי עליו לגעת בשדיה על מנת לערוך חיפוש כהלכה.

לאחר מכן, הכניס חטיב את ידו את מתחת לחזייתה של הצעירה, חפן את שדיה ומישש אותם. הצעירה החלה להתחנן בפני חטיב שיפסיק, אולם האחרון המשיך במעשיו. על פי המתואר, חטיב אילץ את הצעירה להוריד גם את מכנסיה, כשמנגד אמרה לו המתלוננת כי היא במחזור. חטיב טען בפניה כי היא משקרת והורה לה להסתובב, אז החל לגעת בישבנה ולאחר מכן באזור המפשעה.

עוד בוואלה! NEWS:
יהודי שנחשד כמחבל נורה למוות בירושלים
הפלסטיני שדרס למוות יהודי ליד חברון: זה לא פיגוע, חששתי לחיי
הימין נגד צמצום ביקורי יהודים בהר הבית; לשכת רה"מ: "אין הצעה כזו"

המתלוננת, שכבר לא יכלה לעמוד על רגליה, התיישבה במושב האחורי של הניידת ולמרות הפצרותיה לחטיב כי יחדל ממעשיו וכי אינה מסתירה דבר, המשיך מוחלס בביצוע ה"חיפוש" תוך שהוא מכניס שוב את ידיו מתחת לחזייתה וחופן את שדיה. בשלב זה הודיע חטיב לצעירה כי היא יכולה ללכת לדרכה, אולם כשזו שאלה לשמו השיב לה ששמו הוא "בני". כתוצאה מהמעשים, פנתה המתלוננת לבית החולים שערי צדק כשהיא סובלת מהתקף חרדה.

הגשת כתב האישום באה על רקע קידום הצעת תיקון החוק שזכתה לשם "חוק המישוש", על פיו יורחבו סמכויות החיפוש של שוטרים באזורים שייקבעו על ידי מפקד מחוז במשטרה, לחיפוש כלי נשק על גופם של חשודים גם ללא חשד סביר. הצעת החוק עברה השבוע בקריאה ראשונה והועברה להמשך דיונים בוועדת חוקה חוק ומשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully