וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל הטרור: הממשלה אישרה לערוך חיפוש על אדם גם ללא חשד

הממשלה אישרה את תיקון החוק שקידם השר ארדן, לשמירה על ביטחון הציבור, וכעת הוא יובא לאישור מליאת הכנסת. "נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים", אמר. במקביל, נתניהו דחה בישיבת הממשלה את ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בהר הבית

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את תיקון החוק שקידם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לשמירה על ביטחון הציבור, ולפיו לכוחות המשטרה יותר לערוך חיפוש על גופו של אדם, בגדיו וכליו - גם אם לא התעורר חשד מוקדם בנוגע לנשיאת נשק או שימוש בו. התיקון לחוק יועבר לאישור מליאת הכנסת.

כיום, מאפשר החוק לערוך חיפוש על אדם רק אם עולה חשד סביר לנשיאת נשק. ההמלצה לקדם סמכות זו נתקבלה כבר לפני כחמש שנים בהחלטה של ועדת השרים, אולם לא הובאה לאישור הממשלה עד היום.

השר ארדן בירך על אישור התיקון לחוק: "עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר מול טרור הסכינים". לדבריו, "זהו צעד נוסף שאני מקדם בשורת החלטות הנדרשות לחיזוק המשטרה וסמכויותיה כדי להגביר את הביטחון האישי ברחובות".

לקריאה נוספת:
הרב המסתתר בחו"ל הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף. האזינו להקלטה
הערכה: המחבל בן ה-13 יודה במעשים כדי לחמוק ממאסר
נשלל החשד להצתה: קצר חשמלי גרם לשריפת האוטובוסים

כוחות משטרה מתוגברים ליד ג'בל מוכבר, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
לוחמי מג"ב מבצעים חיפוש בשכונת ג'בל מוכבר/נועם מושקוביץ

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום בפתח ישיבת הממשלה השבועית את התנועה האיסלאמית בישראל והפנה נגדה אצבע מאשימה בכל הנוגע לגל הטרור וההידרדרות הביטחונית. "נפעל בגישה תקיפה ושיטתית מול גל הטרור, אשר תכלול עיבוי כוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה", אמר נתניהו והוסיף כי "היום נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה".

כמו כן, נתניהו הודיע כי ישראל דוחה בתוקף את ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית כדי להביא לסיום המתיחות סביב מסגד אל-אקצא. "אין שם שום אזכור להסתה הפלסטינית, אין שם שום אזכור לטרור הפלסטיני. יש שם קריאה בנאום המקומות הקדושים", אמר נתניהו והוסיף כי "ראינו בעבר מה קורה למקומות הקדושים במזרח התיכון, לרבות תדמור, עיראק, סוריה ומקומות אחרים – בהם מוסלמים קיצוניים הרסו את המסגדים אחד של השני, שלא לדבר על אתרים נוצריים, אתרי מורשת ואתרים יהודיים".

נתניהו הדגיש בישיבה כי ישראל מכבדת את הסטטוס קוו בשטח ההר ואינה פועלת לשנותו. לדבריו, "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - אלא הפתרון". נוסף על כך, אמר נתניהו בישיבת הממשלה כי "לא היה שום שינוי בסטטוס קוו, חוץ מהניסיון של אנשים שאורגנו על ידי תנועות איסלאמיות בישראל ועל ידי גורמים חיצוניים להכניס חומר נפץ למסגדים ולתקוף יהודים מתוך המסגדים". לטענתו: "זה שינוי הסטטוס קוו. זה מה שגורם לכל האירועים בשנה האחרונה בהר הבית ולא דבר אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully