וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דחה את הצעת צרפת למשקיפים בהר הבית: "ישראל לא הבעיה"

18.10.2015 / 11:10

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי ישראל דוחה בתוקף את ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית כדי להביא לסיום המתיחות סביב מסגד אל-אקצא. "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - אלא הפתרון", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי ישראל דוחה בתוקף את ההצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית כדי להביא לסיום המתיחות סביב מסגד אל-אקצא. נתניהו הדגיש בישיבה כי ישראל מכבדת את הסטטוס-קוו בשטח ההר ואינה פועלת לשנותו. לדבריו, "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - אלא הפתרון".

נוסף על כך, אתמול טענו בירושלים כי מדובר בהצעה "מופרכת מיסודה" וכי היא הצהרתית בלבד. במקביל, נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, ואת משרד החוץ, למחות על הנוסח המוטה והמופרך של ההצעה הצרפתית.

"אנחנו מצפים שיגנו את אוזלת היד של הוואקף בהר הבית", נמסר מלשכת ראש הממשלה. מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטטוס-קוו. ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו". עוד נמסר כי "ליהודים מותר לבקר בהר על פי הסטטוס-קוו" ומי "ששומר על חופש ביקורים היא ישראל. ההצתה בקבר יוסף מעידה מה היה קורה למקומות הקדושים אם לא היו תחת שליטת ישראל. בדיוק מה שקורה בתדמור ובעיראק".

עוד וואלה! NEWS:
הערכה: המחבל בן ה-13 יודה כדי לחמוק ממאסר
מהבוקר: כ-300 חיילים יאבטחו את התחבורה הציבורית בירושלים
נשלל החשד להצתה: קצר חשמלי גרם לשריפת האוטובוסים

תפילות יום השישי בהר הבית. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אבטחה במתחם הר הבית, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הצטרף לדבריו של ראש הממשלה. לדבריו, "היוזמה הזו נותנת פרס לטרור. מדהים איך בכל פעם העולם הופך את המותקף לתוקף כשמדובר בישראל. מדינת ישראל תמשיך להגן על עצמה ולומר בצורה ברורה כי לא ניתן לטרור להכניע אותנו. עם ישראל לא חזר לארצו כדי לעזבה".

גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) ביקרה את ההצעה. "אני מתנגדת להצעה הצרפתית להצבת משקיפים בינלאומיים על הר הבית", אמרה. "הצבתם תהיה בבחינת בינאום הסכסוך ותהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית, ששומרת על הסטטוס-קוו. עם זאת, הצעת הצרפתים מוכיחה שוב שכשאין יזמה ישראלית העולם מחליט עבורנו".

(פרסום ראשון: 08:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully