וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לחקלאי עוטף עזה: התרחקו מהגדר מחשש לירי צלפים

20.10.2015 / 18:04

בעקבות המהומות שהתחדשו סמוך לגדר הורה צה"ל לחקלאים להפסיק את העבודות ולהתרחק עד קילומטר מהגדר. כוח צה"ל ירה לעבר חוליית טרור שהייתה אחראית על כמה אירועי ירי צלפים בשבוע האחרון. לנוכח המצב תוגברה ההיערכות באזור כדי להרתיע המון אלים מלהתקרב לגדר בטנקים

עריכה: גדי וינסטוק

צה''ל הנחה הערב (שלישי) את העובדים החקלאים בעוטף עזה להפסיק את העבודות ולהתרחק עד קילומטר מהגדר מחשש לירי צלפים מהצד הפלסטיני. זאת בעקבות התחדשות העימותים בין צה"ל למפגינים פלסטינים ברצועת עזה. משרד הבריאות ברצועת עזה מסר כי פלסטיני בן 27, אחמד א-שרחי, נהרג מאש צה"ל וחמישה נוספים נפצעו. בתוך כך, תגבר צה"ל בימים האחרונים את הכוחות המאבטחים את גדר המערכת ברצועת עזה בצלפים, קלעים וטנקים למקרים של הפרות סדר אלימות נוספות, כפי שאירעו לאחרונה.

בתוך כך, כוח צה"ל, יחידת הימ"מ של משמר הגבול ומשטרת ישראל בשיתוף שירות הביטחון הכללי ירה ירי צלפים לעבר חוליית טרור. לפי דובר צה"ל, החוליה הייתה אחראית על כמה אירועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל שפעלו בסמוך לגדר המערכת בשבוע האחרון, ועל הכנת פיגועי ירי נוספים. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה.

בשבועות האחרונים הרסו מפגינים פלסטינים כמעט קילומטר של גדר מערכת, מתוך עשרות הקילומטרים המקיפים את הרצועה. לאחר מאמץ של מנהלת הגדר בראשות תא"ל ערן אופיר שיקמו אנשי משרד הביטחון 600 מטרים. אולם נותרו עוד 400 נוספים, שלפי גורמי ביטחון, המשך תיקונם תלוי בהחלטה של אוגדת עזה. שכן אזור זה הוא אחד ממוקדי החיכוך ונמצא תחת איום. אחד הגורמים אמר כי ברגע שאוגדת עזה תקצה כוחות לטיפול התשתית יהיה ניתן לסיים את שיקום הגדר החכמה תוך שבוע.

תגבור הכוחות בשטח נועד לפיזור ההפגנות ולמניעת פגיעה בגדר וחצייה לשטח מדינת ישראל. בנוסף לכך, פועלים באזור טנקים שנועדו להרתיע המון אלים שיתקרב לגדר. זאת על אף שבשבוע האחרון ירד באופן משמעותי שיעור ההפגנות והיקף המשתתפים בהם.

לקריאה נוספת:
חאלד משעל שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי על "תקיפת הפלסטינים"
"הייתי קוצץ אותו": צפו בתושבי עזה עונים כיצד יהרגו חייל בירושלים

תיעוד: טנקים של צה"ל מתייצבים מול המפגינים בגבול רצועת עזה. ספק 500
רכב צה"ל מול המפגינים ברצועת עזה/ספק 500

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בצהריים באוגדת עזה וקיבל עדכון על היערכות הכוחות בפיקוד דרום. "אנחנו מנהלים את המאבק על ביטחון ישראל בכמה חזיתות. קודם כל, בשמירה על השקט בהר הבית. שנית, ביהודה ושומרון, ושלישית, בעזה. כל גזרה כזאת יכולה להתלקח ולהבעיר את הגזרות האחרות", אמר נתניהו.

"היום אני מבקר כאן, עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד והמפקדים בשטח, ואני מתרשם שהמצב כאן הוא בשליטה. בכל הגזרות הללו אנחנו מנהלים את המדיניות להרגעת השטח בפעולה נגד המפגעים ונגד כוחות הטרור, בצורה אחראית ומדודה, עם כוח, עם הרבה מאוד כוח כשצריך. אני חושב שפה הובהר לחמאס שאנחנו רואים בו אחראי למה שקורה ברצועה ומן הרצועה, שאנחנו לא נאפשר פריצה של גבולותינו או התקפה על שטחנו ואנשינו. אני מתרשם שהמסר הזה נקלט היטב", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אוגדת עזה, 20 באוקטובר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגדת עזה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

השבוע, לאחר חידוד ההוראות לפתיחה באש במהלך הפגנות בגבול הרצועה, נראו מפגינים פלסטינים מנצלים את המצב ופועלים בצורה מתוחכמת כדי להימנע מפגיעה - בכריעה על הברכיים. אחד החיילים באוגדת עזה שהשתתף בפיזור הפרות הסדר ההמוניות אמר כי "מה שהם עושים - כשהם מגיעים למרחק של מאה מטר מהגדר, זה לשבת על הקרקע או על הברכיים, ליידות אבנים באמצעות קלע דוד, וכך למנוע מאיתנו לירות לעברם ולהרתיע אותם".

סוף השבוע לפני כשבועיים היה אחד הסוערים באזור רצועת עזה מאז תום מבצע "צוק איתן". מאות פלסטינים מהרצועה הגיעו לגדר המערכת והפגינו למען מסגד אל-אקצא. ההפגנות יצאו מכלל שליטה כשההמון העזתי הסתער על הגדר, הרס חלקים ממנה וחדר לשטח ישראל. כוחות צה"ל בשטח הגיבו בעוצמה - שבעה פלסטינים נהרגו ועוד עשרות נפצעו. כתוצאה מהאירוע החריג הוחלט לחדד את נהלי הפתיחה באש. הדרג הצבאי הבכיר הורה למפקדים בחטיבת הצנחנים כי יש "להכיל" את האירועים על ידי אמצעים לפיזור הפגנות, ולהשתמש בנשק חי כמוצא אחרון.

אולם "השיטה הרכה" שאומצה על ידי הכוחות בשטח, זוהתה כרפיון מצד המפגינים הפלסטינים שחדרו שוב כמה ימים לאחר מכן לשטח ישראל דרך הגדר ההרוסה. צה"ל ניסה לבלום את ההמון באמצעות שימוש מסיבי ברימוני גז מדמיע, אך ללא הועיל. המפגינים חדרו לישראל ויידו אבנים לעבר ג'יפים של צה"ל. בשלב מסוים בוצע גם ירי לעבר ג'יפ של קצין בכיר בגזרה, והכוחות נאלצו להפעיל כוח משמעותי יותר ולפתוח באש לעבר מסיתים מרכזיים. שלושה מפגינים נפצעו מירי.

פלסטינים מתפרעים סמוך לגדר המערכת, רצועת עזה, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
מתפרעים פלסטינים סמוך לגדר השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully