וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הברכיים": הטריק של הפלסטינים שמונע מהם להיפגע מצה"ל

18.10.2015 / 20:51

בצבא מזהים מגמה מטרידה במהלך הפגנות מול גדר המערכת ברצועה: המפגינים הפלסטינים החלו ליידות אבנים כשהם בכריעה. הסיבה: הם יודעים שהחיילים יכולים לפתוח באש רק לעבר פלג גוף תחתון

צילום: שי מכלוף

אחרי חידוד ההוראות לפתיחה באש במהלך הפגנות בגבול הרצועה - בצבא אמרו היום (ראשון) שהמפגינים הפלסטינים מנצלים את המצב ופועלים בצורה מתחכמת כדי להימנע מפגיעה.

"הונחינו להימנע מהרג מפגינים, ולכן אנחנו אמורים לירות רק לפלג גוף תחתון כשמקרבים מדי לגדר או מהווים סיכון ממשי", אמר אחד החיילים באוגדת עזה שהשתתף בפיזור הפרות הסדר ההמוניות. לדבריו, "מה שהם עושים - כשהם מגיעים למרחק של מאה מטר מהגדר, זה לשבת על הקרקע או על הברכיים, ליידות אבנים באמצעות קלע דוד, וכך למנוע מאיתנו לירות לעברם ולהרתיע אותם". לדברי חיילים נוספים, השלכת האבנים והגולות באמצעות קלע דוד מסכנת את הכוחות.

עוד בנושא
תשובת צה"ל לעימותים בעזה: גדר ברזל חדשה בגובה שלושה מטרים
צה"ל מגביל ירי אש חיה בגבול הרצועה; החיילים: "מסכן אותנו"
גדר בטון הוקמה בארמון הנציב בבירה על מנת לבלום בקבוקי תבערה

פלסטינים מתפרעים סמוך לגדר המערכת, רצועת עזה, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
מפגינים פלסטינים כורעים במהלך הפגנה מול גדר המערכת/רויטרס

הסיבה לחידוד ההוראות מקורה בהפגנות ההמוניות שהתרחשו לפני כעשרה ימים בגבול עזה, במהלכן נהרגו שבעה מפגינים פלסטינים ונפצעו עשרות מאש צה"ל. במערכת הביטחון אמרו אז כי הצבא לא מעוניין להסלים את המצב. בין היתר, מפקדים באוגדת עזה התבקשו להימנע מירי מיותר לעבר קהל מפגינים, שכולל גם נשים וילדים.

בתוך כך, בימים האחרונים, פועלים כלים הנדסיים של אוגדת עזה לאורך הגדר במטרה להקים סוללות עפר שנועדה למנוע ירי ויידויי אבנים לעבר ישראל. כמו כן, המטרה היא להגן על הכוחות המאבטחים את האזורים שבהם ישנה פעילות לתיקון מאות מטרים של גדר שהפלסטינים הרסו. גורמים במערכת הביטחון מסרו כי המשך התיקון תלוי בהחלטה של אוגדת עזה, שאמורה להקצות כוחות לאבטחת העבודות. הגורמים הוסיפו כי ברגע שהצבא יאפשר את העבודות יהיה ניתן לסיים את תיקון הגדר החכמה בתוך פחות משבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים מתפרעים סמוך לגדר המערכת, רצועת עזה, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
מפגין פלסטיני מיידה אבנים באמצעות "קלע דוד"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully