וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע בבאר שבע: בשועפאט חילקו סוכריות ברחובות

אמיר בוחבוט, יוסי אלי, משה שטיינמץ אבי אשכנזי ושבתי בנדט

18.10.2015 / 23:33

דובר חמאס שיבח את הפיגוע וטען כי זו "פעולה הירואית נגד הכיבוש", שמהווה תגובה "להוצאות להורג הקטלניות של צבא הכיבוש". שלושה פלסטינים, בהם נער בן 16, נפצעו בהפרות סדר ליד רמאללה. עדכונים שוטפים

צילום מסך

23:30: אחרי הפיגוע בבאר שבע: בשועפאט חילקו סוכריות

בשועפאט שליד ירושלים חילקו סוכריות לעוברים והשבים ברחובות, כסמל שמחה וניצחון לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.

תושבי שועפאט חילקו סוכריות אחרי הפיגוע בבאר שבע 18 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
חוגגים את הפיגוע בבאר שבע. שועפאט, הערב/צילום מסך, פייסבוק
תושבי שועפאט חילקו סוכריות אחרי הפיגוע בבאר שבע 18 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
שועפאט, הערב/צילום מסך, פייסבוק

21:30: חמאס שיבח את הפיגוע בבאר שבע: "פעולה הירואית נגד הכיבוש"

חמאס שיבח את הפיגוע בבאר שבע שבו נהרג אדם ונפצעו שבעה נוספים. "זו פעולה הירואית נוספת נגד הכיבוש, שנמצא בכוננות גבוהה", כתב דובר הארגון חוסאם בדראן. "זה מאשר את ההתנגדות של העם השלנו, שלא יירתע מכלום". בדראן הוסיף כי הפיגוע הוא תגובה "להוצאות ההורג הקטלניות של צבא הכיבוש".

19:44: אירוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע

לפחות חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. כוחות משטרה והצלה הוזעקו למקום, אחרי שככל הנראה שני מחבלים פתחו באש. לפי העדויות, שני החשודים חוסלו.

18:50: שלושה פלסטינים, בהם נער, נפצעו בהפרות סדר ליד רמאללה

שלושה פלסטינים, בהם נער בן 16, נפצעו מירי רוגר במהלך הפרות סדר במחסום פוקוס שליד רמאללה. הנער הפלסטיני, שנפצע קל, פונה לבית החולים הדסה הר צופים שבירושלים.

17:00: גדר בטון הוקמה בארמון הנציב לבלימת בקבוקי תבערה

המשטרה הציבה היום (ראשון) מספר בטונדות ברחוב מאיר נקר שבשכונת ארמון הנציב בירושלים, ויצרה גדר בטון המפרידה בינה לבין ג'בל מוכבר. זאת, על מנת למנוע השלכת בקבוקי תבערה לעבר תושבי ארמון הנציב, מהם סבלו בשנה האחרונה.

במקביל הוצבו ברחבי ירושלים קוביות בטון שחוסמות מעבר של כלי רכב, בשכונות שייח גראח, עיסאוויה, א-טור, ראס אל-עמו, סילוואן, אבו טור, צור באחר וג'בל מוכבר.

קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
גדר הבטן שהוצבה היום בשכונת ארמון הנציב בירושלים/צילום מסך, פייסבוק
קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015/צילום מסך, פייסבוק

האזור שבו הוצבו הבטונדות בארמון הנציב

16:50: חודשו המהומות ברצועה, צה"ל משתמש בגז מדמיע נגד מפגינים

הפרות הסדר ברצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת, חודשו לפני זמן קצר. במסגרת המהומות, מיידים עשרות פלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון. בתגובה, משתמש צה"ל משתמש בגז מדמיע.

14:48: קרי אישר את הדיווחים: יפגש עם נתניהו ועם אבו מאזן

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום כי הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בגרמניה השבוע, ולאחר מכן לפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זוהי הפעם הראשונה שבה קרי מאשר את הדיווחים על קיום פגישות עם שני הנהיגים. הוא לא אמר היכן יפגוש את אבו מאזן, אך ציין כי הפגישה בין השניים תתקיים במזרח התיכון.

13:00: עקב החשש ממהומות: מעבר ארז בצפון הרצועה נסגר לתנועה

מעבר ארז שבצפון רצועת עזה נסגר היום לתנועת כלי רכב, מחשש מהפגנות והתפרעויות בשטח. רק מקרים הומניטריים מורשים בעת זו לעבור במקום.

12:40: תושב נהריה נעצר לאחר שאיים לבצע פיגוע נקמה בהר הבית

תושב נהריה, בן 42, נעצר היום על ידי חוקרי מרחב ירקון בחשד כי איים לבצע פיגוע נקמה במתחם הר הבית שבירושלים. החשוד הגיע ברכבת מנהריה לתל אביב – ובאחת התחנות פנה לאחד ממאבטחי הרכבת ואמר לו "אני המשיח". בנוסף, אמר החשוד למאבטח כי הוא מתכנן לבצע פיגוע נקם במתחם הר הבית. לאחר שהובא בפני שופט, הוחלט לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית ולהאריך את מעצרו ביממה.

11:28: עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון; אין נפגעים

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון מתרחשים בשעה זו באזור חסם שוטר בחברון. הכוח הפועל במקום משתמש באמצעים לפיזור הפגנות כדי להתמודד עם המהומות. במקום התרחש אמש פיגוע דקירה שבו נפצע חייל באורח קל.

תפילה במקום הפיגוע בחברון, אוקטובר 2015. שי מכלוף
תושבי היישוב היהודי בחברון, הבוקר/שי מכלוף

10:22: נציג היישוב היהודי בחברון: "המסגדים בעיר עוסקים בהסתה"

נציג היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, התייחס הבוקר באולפן וואלה! NEWS לאירועים האחרונים בעיר. "עד עכשיו חברון הייתה מקום שקט. ביממה האחרונה היו כמה התפרצויות, חווינו תחושות לא פשוטות ויש דברים שחייבים לתקן באופן מיידי. אתמול בלילה כל המסגדים החלו במסע טירוף והסתה, היו צרחות של האימאמים מהמסגדים, ילדים התעוררו בבהלה. זו הייתה תופעה של טירוף איסלאמי מתועב. זה לא קרה רק פעם אחת, כל יום שישי אנחנו שומעים את ההסתה וזה חייב להיפסק".

8:31: עקב התגברות הפיגועים בחברון: הערכת מצב תתקיים בנושא

במהלך היום תתקיים הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון במטרה לבחון את היערכות כוחות צה"ל סביב העיר חברון ובתוכה. ההערכה תתבצע על מנת שהכוח יוכל לתת מענה להתגברות הפיגועים נגד אזרחים ישראלים בעיר.

8:26: עשרות פלסטינים מיידים אבנים בקלנדיה; כוח צה"ל במקום

עשרות פלסטינים יידו אבנים במחנה הפליטים קלנדיה. במקום נמצא כוח צבאי המונע מהמתפרעים להתקרב למעבר.

6:00: חמישה צעירים נעצרו בחשד שנכנסו הלילה לקבר יוסף בשכם

חמישה צעירים, בהם שלושה קטינים, נעצרו הלילה בחשד שנכנסו לקבר יוסף בשכם. על פי החשד החמישה נכנסו למקום עם קבוצה של 30 חסידי ברסלב, ללא תיאום. עם הגעתם חיילי חטיבת שומרון בתיאום עם המשטרה הפלסטינית הוציאו אותם מהמקום והעבירו אותם לטיפול המשטרה הישראלית. לטענתם החשודים, הם הוכו על ידי השוטרים הפלסטינים ושניים מהעצורים סובלים מפגיעות ראש.

23:42: בקבוקי תבערה יודו ליד מערת המכפלה בחברון; אין נפגעים

חמישה בקבוקי תבערה יודו לעבר חסם בית מרקחת ליד מערת המכפלה בחברון. לא היו נפגעים באירוע. עורך הדין איתמר בן גביר הגיב לאירוע ואמר: "במשטרת אריאל עצורים בשעה זו חמישה צעירים, שלושה מהם קטינים, החשודים בכניסה הלילה לקבר יוסף. חלק מהעצורים שוטטי דם לאחר שהוכו בידי שוטרים פלסטינים שאף דרכו עליהם נשקים והיכו בהם. שניים מהעצורים עם פגיעות ראש. אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים עם מדים המכונים שוטרים פלסטינים. שוב הוכח כי מי שנתן להם נשק שיחק בחיים של תושבי ישראל".

חסידי ברסלב נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, אוקטובר 2015. חדשות בזמן אמת, אתר רשמי
מהומות במתחם קבר יוסף, אתמול/אתר רשמי, חדשות בזמן אמת

23:31: חל שיפור במצב הפצועה אנוש בפיגוע בארמון הנציב בשלישי

מצבה של שושנה חיים, שנפצעה אנוש בפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים ביום שלישי האחרון, השתפר והוא מוגדר יציב. היא אינה מורדמת ואינה מונשמת. בפיגוע נרצח בעלה חביב חיים כאשר שני מחבלים פתחו באש ולאחר מכן החלו לדקור את הנוסעים באוטובוס עם סכין.

23:01: משעל שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי על "תקיפת הפלסטינים"

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל שוחח בטלפון עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאיל בוגדנוב ועדכן אותו ב"התקפות המתבצעות נגד הפלסטינים". כך עדכן ארגון חמאס בחשבון הטוויטר שלו.

22:12: פלסטינים יידו בקבוקי תבערה ליד מערת המכפלה; אין נפגעים

פלסטינים יידו ארבעה בקבוקי תבערה לעבר חסם בית מרקחת סמוך למערת המכפלה שבחברון. אין נפגעים באירוע.

פיגוע דקירה בחסם שוטר, חברון. צילום: ציפי שליסל, TPS, מערכת וואלה! NEWS
חברון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ציפי שליסל, TPS

21:51: מאות יהודים וערבים מפגינים בירושלים נגד גל האלימות

מאות יהודים וערבים מכל הארץ מפגינים בגן הסוס במרכז ירושלים נגד גל האלימות, ההסתה הטרור והייאוש. המפגינים קוראים "להידברות ומשא ומתן שיביא לסיום הכיבוש". ההפגנה מתקיימת תחת הכותרת "לא מתייאשים- עומדים ביחד".

21:41: מת מפצעיו המחבל שדקר חייל צה"ל בחברון

המחבל טארק נתשה, תושב חברון בן 22 שדקר חייל צה"ל ופצע אותו באורח קל, מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נתשה נורה בידי שני חיילים שהיו במקום ופונה במצב קשה עד אנוש.

21:17: מטען הושלך לעבר סיור צה''לי בהר חברון; אין נפגעים

פלסטינים יידו מטען חבלה לעבר סיור צה''לי במשולש חורסה שבהר חברון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
מחסום קלנדיה/ניב אהרונסון

20:55: כ-200 פלסטינים מיידים אבנים בהפרות סדר במעבר קלנדיה

כ-200 פלסטינים משתתפים בהפרות סדר שפרצו במעבר קלנדיה שליד ירושלים. הפלסטינים מתפרעים ומיידים אבנים. לפי שעה, אין נפגעים. מוקדם יותר דקר מחבל חייל צה"ל ופצע אותו באורח קל. המחבל נורה ונוטרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully