וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובת צה"ל לעימותים בעזה: גדר ברזל חדשה בגובה שלושה מטרים

14.10.2015 / 19:48

ההחלטה התקבלה לאחר שבימים האחרונים עשרות פלסטינים הצליחו לחצות את גדר המיתרים שמוצבת כיום סביב הרצועה ומתריעה בפני צה"ל בכל פעם שגורם כלשהו נוגע בה. הגדר החדשה, הדומה לגדר שבגבול מצרים, תקשה משמעותית על מעבר מסתננים

עריכה: טל רזניק

לאור העימותים בסוף השבוע האחרון בגבול רצועת עזה, בצה"ל הוחלט היום (רביעי) להקים גדר באורך 65 סביב הרצועה, בדומה לגדר שהוקמה בגבול של ישראל עם מצרים על מנת למנוע מעבר מסתננים. הגדר הקיימת סביב הרצועה היא גדר מיתרים פשוטה, שניתן לחצות בקלות, ומגע בה משגר הודעה לחמ"ל הצבאי – שיודע לאתר את המסתנן שחצה אותה.

הגדר החדשה צפויה להיות גדר ברזל גבוהה שקצותיה משוננים, כך שיהיה מעתה קשה מאוד לחצותה. היא תתנשא לגובה של יותר משלושה מטרים, ותיחפר לעומק של יותר ממטר וחצי מתחת לאדמה. מדובר בשינוי מהותי אשר ישפיע גם על חיילי צה"ל, שיתפסו בעתיד צירים מחודשים בהתאם להפעלת הגדר.

בדרך לאינתיפאדה שלישית - כל הכותרות
תיעוד: לוחמים פושטים על התחנה המרכזית בבירה בחיפוש אחר סייען
חמאס קורא "להצתת עימותים בכל אזורי החיכוך" ביום שישי
נדקר בידי יהודי שחשב שהוא ערבי: "פשע שנאה וגזענות; כולנו שווים"

הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. רויטרס
מתפרעים מאחורי הגדר הנוכחית בסוף השבוע/רויטרס

רק אתמול הצליחו כ-50 פלסטינים לחצות את הגבול לעבר ישראל בצפון הרצועה, תוך שהם חולפים על פני קטע גדר שלא תוקן. הפלסטינים ארבו לכלי רכב ממוגנים של כוח צה"ל ששהה באזור ויידה לעברו אבנים מטווח קצר. לחיילים ששהו בכלי הרכב לא נשקפה סכנת חיים, אך לדבריהם חשו מבוכה על כך שהם נאלצים להתמודד עם הצעירים הפלסטינים בשטח המדינה. גורם צבאי מסר כי האירוע הוכל על ידי הכוח בשטח, שמנע מהם לחדור לעומק המדינה באמצעות שימוש בגז מדמיע. לאחר האירועים, הודיע מקור ביטחוני כי שני גדודים, בהם גדוד הסיור (גדס"ר) של חטיבת גולני, יתגברו את כוחותיה של אוגדת עזה - זאת בצל ההתחממות בגבול הרצועה והפרות הסדר שם.

במהלך סוף השבוע נהרגו שישה פלסטינים וכ-145 נוספים נפצעו מאש צה"ל במהלך הפגנות והפרות סדר שפרצו בכמה מוקדים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, לאחר התפילות במסגדים - כך מסר משרד הבריאות בעזה. על פי הדיווח, לפחות 28 מהפצועים נחנקו מגז מדמיע. ארבעה מההרוגים, כבני 20, נפגעו באזור לנחל עוז, ושניים נוספים - בני 15 ו-22, נורו במהלך הפרת סדר ממזרח לחאן יונס. העימותים החלו אחרי שמאות פלסטינים הגיעו לאזור הגבול בתום תפילות יום השישי. הם הניפו שלטים בגנות ישראל ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שעמדו מהצד הישראלי. הפגנות נוספות היו בבית לאהיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמאס מאותת לישראל: רוצים הפסקת אש לטווח ארוך. רויטרס
"עזה לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה". הניה/רויטרס

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. הוא הדגיש בנאומו כי עזה מוכנה לעימות. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. לדבריו, "בגדה ובירושלים ישנה כעת 'אינתיפאדה אמיתית'".

עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. הסכסוך שלנו אינו עם הרשות הפלסטינית. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני".

סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, התייחס השבוע להריגתם של תושבי עזה והטיל את האחריות על ישראל. לדבריו, מדובר בהוכחה לכך שהארגון נמצא לצד העם הנלחם בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully