וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדקר בידי יהודי שחשב שהוא ערבי: "פשע שנאה וגזענות; כולנו שווים"

14.10.2015 / 17:00

אורי רזקן, שנדקר בקריית אתא בידי יהודי שרצה לפגוע בערבי, סיפר כי הוא מזועזע מהמקרה. "הוא צעק לי: 'ערבים מניאקים', ודקר 4 פעמים". עורך הדין של הדוקר: "הוא מבולבל. לא מצליח להבין ממנו מה הוא חשב"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

אורי רזקן, עובד שופרסל שנדקר אתמול (שלישי) בקריית אתא מאחר שהתוקף חשב שהוא ערבי, אמר כי הוא מתקשה להבין את פרץ השנאה שהניע את המחבל היהודי. "אנחנו לא מכניסים פוליטיקה לעבודה. כולנו בני אדם, כולנו שווים, וזה לא משנה אם ערבי, חרדי, דתי או חילוני דוקר אותי. אין לי מילים לתאר את פשע השנאה הזה, של גזענות, של שנאה על רקע דת. איך בן אדם קם וחושב לעשות כזה דבר?", אמר ממיטת אשפוזו בבית החולים רמב"ם שבחיפה. "לערבים הבטיחו להיות שהידים, 72 בתולות. מה הרב הבטיח לו? לא מבין את מעשיו".

הוארך ממעצר הדוקר מקריית אתא; הדקור: "הוא אמר: 'מגיע לכם'". ערן גילווארג
"אם היה דוגקר את הערבי שעבד איתי, הייתי נחלץ לעזרתו". רזקן/ערן גילווארג

לדברי רזקן, אם התוקף היה דוקר את חברו הערבי לעבודה, הוא היה נחלץ לעזרתו. "זה לא משנה אם הוא היה דוקר אותי או את הערבי שעבד איתי. אם הוא היה דוקר את הערבי, הייתי הולך ונותן לו מכות. לא משנה מי דוקר את מי ולמה. אנשים באים לעבוד, אנשים עובדים ביחד, אין להם כוח להכניס פוליטיקה לחיים ולעבודה", אמר. "אני מסדר סחורה, לא אכפת לי מה קורה מסביב לסופר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הוא צעק: 'ערבים מניאקים', עניתי: 'אני יהודי'"

לדבריו, טרם התקיפה הוא עסק בסידור סחורה במחסן ביחד עם האחראי עליו, שמוצאו ערבי. "סידרנו את הסחורות במרחק של עשרה מטרים ופתאום הרגשתי ארבע דקירות בגב", נזכר. "בחיים לא האמנתי שזה יגיע עד אלינו". ברגע שהבין כי הדוקר הוא יהודי, זעק על מנת להניא אותו ממעשיו. "הוא צעק: 'מגיע לכם, מגיע לכם, אתם ערבים מניאקים, מגיע לכם'. הסתובבתי אליו ודחפתי אותו עם העגלה, ניסיתי למנוע ממנו לדקור אותי שוב", אמר. "למרות שצעקתי לו 'אני יהודי' הוא לא עזב ולא ברח, הוא המשיך וניסה לדקור אותי. נלחמתי בו עם העגלה וממש מנעתי ממנו להמשיך לדקור אותי".

מעבר לכאבים שחווה רזקן, הוא מספר כי לא יודע כיצד ימשיך עכשיו הלאה מבחינה נפשית. "מבחינה בריאותית, אני מרגיש כאבים בכל הגוף. מבחינה נפשית, אני קודם צריך להשתחרר מפה ולראות איך אני ממשיך הלאה בחיים שלי. לא בעבודה, בחיים עצמם. המקרה הזה מאוד מזעזע ומשנה בן אדם באופן משמעותי. אי אפשר לחזור להיות מה שהיית לפני זה, זה תאמין לי, זה בטוח", אמר.

חשוד שדקר יהודי בקריית אתא, בימ"ש השלום חיפה, 14 באוקטובר 2015. ערן גילווארג
"משפחתו מאחלת החלמה מהירה לפצוע". החשוד בדקירה/ערן גילווארג

רזקן הביע תקווה שתימצא את הדרך לחיות בדו קיום. "אנחנו לא צריכים לערבב פוליטיקה עם החיים. אנחנו חיים ביחד, גם פה בבית החולים יש רופאים ערבים שטיפלו בי. אין לי איתם שום בעיה, הם עוזרים לי. ערבים שדוקרים יהודים ויהודים שדוקרים ערבים - זאת בעיה גדולה".

החשוד בדקירה: אב לשלושה ילדים קטנים

עורך הדין יוסי גימפל, שמייצג את החשוד בדקירה, סיפר כי מרשו מצוי כרגע בסערת רגשות גדולה. "זו סיטואציה מאוד זרה עבורו. הוא מבולבל", אמר. "לא הצלחתי לקלוט ממנו מה הוא בדיוק עשה, אם הוא מבין במה מדובר ומה הוא חשב. אנחנו נפנה אותו להסתכלות פסיכיאטרית, לראות בדיוק מה היה המצב שלו לפני ואחרי האירוע, וככל שהימים יעברו הדברים ישקעו ואולי אנחנו נבין קצת יותר לעומק מה בבסיס הדברים הללו".

לדבריו, מדובר באב לשלושה ילדים קטנים ובני המשפחה הופתעו מאוד מהמעשה. "הם מאחלים החלמה מהירה לפצוע, מתפללים שהוא יצא מזה, והם גם מקווים ומתפללים שמרשי יצא מהמצב שאליו הוא נקלע בכל דרך שתהא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully