וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס קורא "להצתת עימותים בכל אזורי החיכוך" ביום שישי

ארגון הטרור קרא לפלסטינים בגדה להשתתף באופן נרחב בהפגנות ובעימותים מחרתיים לאחר תפילות יום השישי במסגדים. "מי שיפגין יבהיר את הצורך בנאמנות לדמם של השהידים הגיבורים". אתמול בירך חמאס על הפיגועים בירושלים

עריכה: טל רזניק

חמאס קרא היום (רביעי) ל"יום זעם" ביום שישי הקרוב ברחבי הגדה המערבית ולהשתתף בהפגנות ובעימותים לאחר התפילות במסגדים. "תנועת חמאס קוראת לעם הפלסטיני המתקומם בגדה המערבית הכבושה להשתתף באופן פעיל ונרחב בהפגנות ובעימותים מחרתיים, שיחלו לאחר תפילות היום השישי בכל האזורים", פורסם באתר הרשמי של חמאס והופץ על ידי כלי התקשורת הפלסטיניים.

"התנועה קוראת להצתת עימותים בכל אזורי החיכוך בתגובה לפשעי הכיבוש העושק, ומתוך נאמנות לאל-אקצא, לשהידים, לאסירים ולפצועים", נכתב בהצהרה. "התנועה מדגישה כי הקהל העצום שייצא בזעם בפני הכיבוש יעביר את המסר של העם סביב אחדות ההתנגדות, ויבהיר את הצורך בנאמנות לדמם של השהידים הגיבורים. בראש המחנה - מבצעי פעולות הגבורה בכל ארצנו הפלסטינית". חמאס הדגיש כי "הזעם הפלסטיני שיתגבר ביום שישי, הוא חלק מהתגובה העממית המתמשכת להחלטות הכיבוש האחרונות בנוגע לזכויות עמנו וההתנגדות". ההצהרה הסתיימה בקריאה לפלגים השונים להתאחד, ולהחריף את המאבק.

לקריאה נוספת:
7 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל; בעזה מאיימים: "לא נשב בחיבוק ידיים"
צה"ל מגביל ירי אש חיה בגבול הרצועה; החיילים: "מסכן אותנו"

הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. AP
הפגנות ברצועת עזה - באישור חמאס/AP

אתמול בירך ארגון חמאס על הפיגועים שאירעו בירושלים וגבו את חייהם של שלושה בני אדם ופצעו יותר מ-20. הוא כינה את הפיגועים "פעולות הגבורה" וטען כי מדובר ב"מסר לכל מי שחושב לגעת באל-אקצא".

סוף השבוע האחרון באזור רצועת עזה היה אחד הסוערים מאז תום מבצע "צוק איתן". במערכת הביטחון טוענים כי חמאס אישר למאות פלסטינים מהרצועה להגיע לגדר המערכת, ואף שלהב אותם, במטרה להפגין סביב נושא הר הבית. ההפגנות יצאו מכלל שליטה כשההמון העזתי הסתער על הגדר, הרס חלקים ממנה וחדר לשטח ישראל. כוחות צה"ל בשטח הגיבו בעוצמה - שבעה פלסטינים נהרגו ועוד עשרות נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully