וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאלד משעל שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי על "תקיפת הפלסטינים"

משה שטיינמץ, אמיר בוחבוט, יוסי אלי, שבתי בנדט ואבי יששכרוף

17.10.2015 / 23:30

ראשי עיריית ירושלים וניו יורק ביקרו פצועים בבית החולים הדסה עין כרם. מאות יהודים וערבים הפגינו במרכז ירושלים נגד הטרור. כ-200 פלסטינים יידו אבנים בהפרות סדר במעבר קלנדיה. עדכונים שוטפים

צילום: נועם מושקובץ, Youth Against Settlement; עריכה: שניר דבוש

23:30: חל שיפור במצבה של שושנה חיים שנפצעה בפיגוע בארמון הנציב

חל שיפור במצבה של שושנה חיים, שנפצעה באורח אנוש בפיגוע שהתרחש השבוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים. בפיגוע מת בעלה של חיים. כעת היא אינה מורדמת ואינה מונשמת ומצבה מוגדר יציב - כך נמסר מבית החולים שערי צדק בבירה.

23:13: ראשי עיריות ירושלים וניו יורק ביקרו בבית החולים הדסה עין כרם

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו ביקרו הערב בבית החולים הדסה עין כרם. בביקורם אמר ברקת: "ביקורו של ראש עיריית ניו יורק בירושלים דווקא בימים מאתגרים אלה, היא ביטוי לחברות אמת וסולידריות. אין לי ספק שכמו שתושבי ניו יורק התגברו על הטרור גם ירושלים תחזור בהקדם לשגרה". במקביל, אמר דה בלאזיו: "הקשר שלנו ראשי הערים ושל הערים שלנו קרוב מאוד, וכאשר אתם סובלים גם אנחנו סובלים. כאשר אתם מותקפים, גם אנחנו חשים מותקפים. אנחנו בניו יורק מכירים היטב את ההשפעות של הטרור, רק לפני שבועיים ביום הזיכרון שלנו נזכרנו מהו מחיר הטרור".

23:00: משעל שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי על "תקיפת הפלסטינים"

חמאס עדכנו בעמוד הטוויטר שלהם כי יו"ר הלשכה המדינית חאלד משעל שוחח בטלפון עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאיל בוגדנוב ועדכן אותו ב"התקפות המתבצעות נגד הפלסטינים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

21:51: מאות יהודים וערבים מפגינים בירושלים נגד גל האלימות

מאות יהודים וערבים מכל הארץ הפגינו בגן הסוס במרכז ירושלים נגד גל האלימות, ההסתה הטרור והייאוש. המפגינים קראו "להידברות ומשא ומתן שיביא לסיום הכיבוש". ההפגנה התקיימה תחת הכותרת "לא מתייאשים- עומדים ביחד".

הפגנה של יהודים וערבים בירושלים נגד הטרור 17 אוקטובר 2015. עמותת סיכוי, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בבירה/מערכת וואלה! NEWS, עמותת סיכוי
הפגנה של יהודים וערבים בירושלים נגד הטרור 17 אוקטובר 2015. עמותת סיכוי, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בבירה/מערכת וואלה! NEWS, עמותת סיכוי

20:55: כ-200 פלסטינים מיידים אבנים בהפרות סדר במעבר קלנדיה

כ-200 פלסטינים משתתפים בהפרות סדר שפרצו במעבר קלנדיה שליד ירושלים. הפלסטינים מתפרעים ומיידים אבנים. לפי שעה, אין נפגעים.

20:30: שוטר נפצע קל בפיגוע דקירה במחסום קלנדיה שבגדה המערבית

פלסטיני דקר הערב שוטר מג"ב ופצע אותו באורח קל במחסום קלנדיה שבגדה המערבית. המחבל נורה ונוטרל בזירת הפיגוע.

19:22: פצוע בינוני מדקירה בחברון; המחבל נורה ונפצע

חייל נפצע באורח קל עד בינוני מדקירה בחברון. על פי המידע הראשוני מהזירה, הוא נדקר פעמיים בפלג גופו העליון. המחבל נורה על ידי החייל שנדקר, ונפצע באורח קשה עד אנוש. כוחות של מגן דוד אדום הוזעקו לזירה, ופינו את החייל לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. הדוקר מקבל טיפול רפואי בשטח.

פיגוע דקירה בחסם שוטר, חברון. צילום: צילום: ציפי שליסל, TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הדקירה בחברון, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: צילום: ציפי שליסל, TPS

18:56: מטעני נפץ הושלכו לעבר שוטרים בעיסאוויה; אין נפגעים

עשרות פלסטינים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה ומג"ב בעיסאוויה שבירושלים. הכוח הדף את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הפורעים התמשיכו להתעמת עם כוחות הביטחון, ואף השליכו שני מטעני נפץ מסוג צינור. לא היו נפגעים באירוע. הכוח השיב בירי רוגר לעבר אחד ממשליכי המטען ופגע ברגלו.

18:18: מאות פלסטינים מפגינים בארבעה מוקדים בגדה המערבית

מאות פלסטינים הפגינו הערב בארבעה מוקדים שונים. בכיכר יהודה ושומרון כ-200 פלסטינים מפגינים, 19 נפגעו מירי גומי של צה"ל וחמישה מירי רוגר. הפצועים פונו על ידי הסהר האדום. בגשר חלחול בחברון הפגינו כ-300 פלסטינים. בבית פוריק בשומרון 50 מפגינים, ובקבר רחל בבית לחם 20 פלסטינים מפגינים.

17:58: ההפגנות ברצועה: שני פלסטינים נפצעו מירי גומי של צה"ל

שני מפגינים פלסטינים נפצעו מירי גומי של צה"ל במרכז רצועת עזה באזור אל-בוריג'. הם פונו לקבלת טיפול. באזור מתקיימת הפגנה והפרות סדר, כשמאות פלסטינים מביעירים צמיגים ומתקרבים לגדר.

17:43: 200 פלסטינים מפגינים ליד הגדר בעזה; פעיל מרכזי נפצע

200 פלסטינים התקרבו לגדר המערכת באזור אל בוריג' שבמרכז רצועת עזה והחלו להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל הגיעו למקום וירו ירי גומי לעבר מסית מרכזי, שנפגע. כמה פלסטינים פונו מהמקום עקב שאיפת גז.

מוחמד עוואד קוואסמה, המחבל מניסיון הפיגוע ביישוב היהודי בחברון שחוסל. קודס נט,
מוחמד עוואד קוואסמה, הפלסטיני שחוסל בניסיון הפיגוע בחברון/קודס נט

14:40: הצלב האדום מפציר בישראל לא להרוס בתי מחבלים

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום דוחק בממשלת ישראל "לעצור לאלתר תכניות להריסתם, כצעד עונשי, של שישה בתים פרטיים בגדה המערבי" – כך פורסם בהודעה שהפיץ הוועד לעיתונות. על פי ההודעה, הצלב האדום תופס את הריסת הבתים בתור ענישה קולקטיבית. "לעולם אין להעניש משפחות וקהילות או להטיל עליהן אחריות בגין מעשים שלא בוצעו על ידיהן אישית", אמר ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל ובגדה המערבית, ז'אק דה מאיו. "הדבר יתדלק את אווירת הפחד והנקם בימים אלה".

14:30: מנהיג חמאס בגדה: הניסיון לעצור את האינתיפאדה ייכשל במהרה

שייח חסן יוסוף, ממנהיגי תנועת חמאס בגדה, הזהיר היום כי הכשלת האינתיפאדה בכלים מדיניים תביא לעימות פלסטיני פנימי ולהתנגשות בין העם הפלסטיני למנגנוני הביטחון של הרשות. בדברים שפורסמו בביטאון חמאס "א-ריסאלה", אמר יוסוף כי הניסיון לעצור את האינתיפאדה "ייכשל במהירות", על ידי הגברת ההתנגדות של הרחוב הפלסטיני. יוסוף טען כי ביקורו הקרוב של ג'ון קרי באזור "נועד למנוע מהפלסטינים לקטוף את פירות מאבקם", וטען כי כי ישנה הסכמה בין כל הפלגים הפלסטיניים - כולל פתח - להסלים את האינתיפאדה.

13:45: אותרה רקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה בסמוך לגדר המערכת

רקטה ששוגרה אמש מרצועת עזה אותרה היום בסמוך לגדר המערכת, בצדה הצפוני של הרצועה. לא הופעלה התרעת "צבע אדום" עם שיגור הרקטה.

עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
לא הופעלה התרעת "צבע אדום" עם שיגור הרקטה/רויטרס

12:14: דיווח: צה"ל יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים במעבר ארז

האתר הפלסטיני "דוניא אל-וטן" מדווח כי כוח של צה"ל יורה גז מדמיע לעבר פלסטינים שמנסים להתקרב לגדר במעבר ארז בצפון רצועת עזה.

11:42: ניסיון דקירה במערת המכפלה בחברון; המחבלת נוטרלה

פלסטינית הגיעה בצהריים לבסיס משמר הגבול באשמורת יצחק, בסמוך למערת המכפלה בחברון, וניסתה לדקור לוחמת מג"ב. הלוחמת נפצעה קלות בידה, דרכה את נשקה וביצעה ירי לעבר המחבלת שחוסלה במקום.

צילום המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה בחברון. רשת "אל-אקצא", צילום מסך
המחבלת שחוסלה בסמוך למערכת המכפלה/צילום מסך, רשת "אל-אקצא"

11:13: 41 פלסטינים נהרגו בעזה ובשטחים מאז תחילת גל הטרור

41 פלסטינים נהרגו עד כה ברצועת עזה ובגדה המערבית מאז תחילת גל הטרור - כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת פלסטינים. מדובר בעיקר בפלסטינים שנורו למוות מאש צה"ל במהלך המהומות בסמוך למחסומים ולגדר המערכת.

11:11: עשרות משתתפים בהפרות סדר בחברון; שוטרי מג"ב במקום

עשרות פלסטינים משתתפים הבוקר בהפרות סדר בחברון, לא רחוק מהמקום שבו אירע מוקדם יותר ניסיון הדקירה ביישוב היהודי בעיר. כ-30 עד 40 בני אדם מיידים אבנים, וכוח מג"ב משיב באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה לא דווח על נפגעים.

10:24: הניה ניחם את משפחת לוחם חמאס שנהרג אמש בגבול עזה

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, ניחם אמש את משפחתו של לוחם יחידת העילית של חמאס שנהרג בגבול רצועת עזה והתפלל לעילוי נשמתו - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחיא פרחאת, לוחם חמאס שנהרג אמש בגבול רצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

9:50: פלסטינים מיידים אבנים בסמוך לגבול רצועת עזה

פלסטינים החלו ליידות אבנים בגבול רצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. כוחות צה"ל נמצאים במקום.

ניסיון פיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 17 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת ניסיון הפיגוע בארמון הנציב/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום ניסיון הפיגוע בשכונת ארמון הנציב בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

09:04: ניסיון לפיגוע דקירה בשכונת ארמון הנציב בבירה; המחבל נוטרל

מחבל ניסה לדקור אדם ברחוב רב החובל בשכונת ארמון הנציב שבירושלים, וחוסל בידי כוח מג"ב שהיה במקום. הוא הצליח לפגוע קל בידו של קצין משטרה שביקש לבדוק את תעודת הזהות שלו. לפי דיווחים פלסטינים, המחבל הוא מועתז עוויסאת, נער בן 16 משכונת ג'בל מוכבר שבמזרח העיר. הכוחות פתחו בסריקות באזור לאיתור חשודים נוספים. אין נפגעים.

הסכין ששימשה את המחבל בניסיון הפיגוע ביישוב היהודי בחברון, 17 באוקטובר 2015. צילום: חדשות 24/7 בפייסבוק, ספק 500
הסכין ששימשה את המחבל בניסיון הדקירה בחברון הבוקר/ספק 500, צילום: חדשות 24/7 בפייסבוק

8:26: מחבל ניסה לדקור ישראלי בחברון וחוסל

מחבל ניסה לדקור ישראלי בסמוך לבית הדסה שבחברון וחוסל. לא היו נפגעים באירוע.

06:23: באן קי מון גינה את הצתת קבר יוסף בשכם: "מעשה בזוי"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה הבוקר את הצתת קבר יוסף בשכם ואמר כי הוא מקווה שהאחראים למעשה יובאו לדין במהירה. לדברי באן, "המעשה הבזוי הזה הוא עדות נוספת להתגברות האלימות והוא עלול להסלים את המצב בשל מעמדו הרגיש של קבר יוסף". המזכ"ל קרא לשני הצדדים לכבד את המקומות הקדושים ולהימנע ממעשים קיצוניים ומהסתה. כמו כן, שיבח באן את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על גינוי האירוע והקמת ועדת חקירה למציאת המציתים.

21:30: אובמה: "לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס אמש במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיאת קוראה הדרומית, פארק גון-הייה, לגל הטרור בישראל. "לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה מפני אלימות", אמר אובמה והוסיף כי "סוג כזה של אלימות חסרת אבחנה לא תוביל לשום דבר פרט להסלמה נוספת ולחוסר ביטחון". בנוסף, התייחס אובמה לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני והבהיר כי שרי החוץ ג'ון קרי והילרי קלינטון השקיעו בכך מאמצים רבים, שלא נשאו פרי. לדבריו, "לא צריך לחכות שהנושאים של הסכסוך ייפתרו כדי להרגיע את האלימות בשטח".

19:40: קרי שוחח עם נתניהו על המצב הביטחוני; ייפגשו בגרמניה

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התקשר אמש (שישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושוחח עמו על ההסלמה בארץ. "לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם נגד כל אלימות המופנית כלפי חפים מפשע, בעיר העתיקה, בירושלים ובכל מקום". אמר קרי והוסיף כי הפלסטינים "חייבים להפסיק את ההסתה". לדבריו של קרי, "יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חייב לגנות את האלימות בקול רם וברור". נתניהו אמר כי "האלימות הפלסטינית נובעת מאופן ישיר מהסתה שקרית של הרשות הפלסטינית, חמאס והתנועה האיסלאמית סביב הר הבית". בנוסף, הדגיש נתניהו כי "ישראל מחוייבת לסטטוס-קוו ומחוייבת אליו". השניים סיכמו כי ינסו להיפגש בימים הקרובים, סביב ביקורו הצפוי של נתניהו בברלין - ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully