וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת גינתה את הפיגוע בבאר שבע - בבל"ד הסתייגו

20.10.2015 / 0:10

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמנם גינה את הפיגוע בתחנה המרכזית ובהודעה רשמית נטען כי הסיעה כולה מביעה "התנגדות חריפה להרג", אך חברי הכנסת של בל"ד טענו שהגינוי פורסם שלא בידיעתם. "לא מסכימים עם תוכן ההודעה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

האם הרשימה המשותפת מגנה את פיגועי הטרור או לא? תלוי את מי שואלים. יושב ראש המפלגה, ח"כ איימן עודה, אמנם גינה אתמול (שני) אחר הצהריים את פיגוע הטרור שאירע שלשום בתחנה המרכזית בבאר שבע, אך כעת מתברר שלא כל חברי הכנסת של הרשימה עומדים מאחורי הגינוי.

גורמים בבל"ד, אחת משלוש המפלגות שמרכיבות את הרשימה המשותפת, יחד עם חד"ש ורע"מ-תע"ל, אמרו אמש לוואלה! NEWS: "אנחנו מחרימים זה שבועיים את ישיבת הרשימה המשותפת. היום נוצלה היעדרות בל"ד מישיבת הסיעה על מנת להוציא הודעה לתקשורת שחברי בל"ד לא מסכימים לתוכנה". זאת, לפי הגורמים, על אף שההודעות לתקשורת אמורות לצאת בהסכמת כל מרכיבי המפלגה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
"רצה הגנה - ונרצח": חברי מבקש המקלט שהוכה למוות מתקשים לעכל
מאבטחים בדואים בב"ש לא רצויים בעבודה: "עדיף יהודים, עד יעבור זעם"
הפיגוע בבאר שבע: "ייתכן שחלק מהפצועים נפגעו מירי כוחות הביטחון"

לפי אנשי בל"ד, מקור הסכסוך ברשימה המשותפת מקורו באיוש תפקיד יו"ר הסיעה בכנסת. הוויכוח וחוסר ההסכמה בעניין החלו כאמור לפני כשבועיים, ומאז הח"כים מבל"ד - חנין זועבי, באסל רטאס וג'מאל זחאלקה, אינם נוכחים בישיבות.

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
גינה את הפיגוע. ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

גורמים ברשימה המשותפת אמרו בתגובה לדברי בל"ד כי ההחלטה התקבלה כמקובל בישיבת הסיעה, הפורום שמקבל החלטות מסוג זה באופן קבוע. עוד נטען כי ההודעה נוסחה במשותף על ידי חברי הכנסת של חד"ש, רע"מ-ותע"ל שנכחו במקום.

בהודעת הסיעה כולה, כפי שפורסמה אתמול, נכתב: "הרשימה המשותפת מביעה התנגדות חריפה ומגנה את הירי וההרג שהיו בתחנה המרכזית בבאר שבע. המאבק של הציבור הערבי בישראל הוא מאבק פוליטי, עממי, ציבורי ופרלמנטרי לא-אלים".

עוד נכתב בהודעה: "אנחנו שבים וקוראים לציבור, ערבים ויהודים, להתייצב יחד במאבק לפריצת מעגל האימה של כיבוש ושנאה. הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות סיום הכיבוש והגעה להסכם שלום שיבטיח עצמאות וצדק לשני העמים".

(עדכון ראשון: 21:35)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
חברי הכנסת זחאלקה וחנין מבל"ד/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully