וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפילו במצרים יש נציגות": הצעה לפסול מפלגות מדירות נשים

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון בהצעת החוק של ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני, שלפיה מפלגות שלא יכללו נשים ברשימתן ייפסלו. בריאיון באולפן וואלה! NEWS היא אומרת: "אם אנחנו מתגאים בהיותנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אז הכנסת צריכה לשמש דוגמה"

עריכה: ניר חן

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון מחר (שני) בהצעת החוק של ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) המבקשת שלא לאפשר לרשימות שלא כוללות נשים להשתתף בבחירות.
הצעת החוק מכוונת למפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שברשימתן אין נשים.

"הכנסת, כבית של הדמוקרטיה הישראלית, צריכה להוות דוגמה. אם בכנסת יש מפלגות, שהן גם חברות אקטיביות בקואליציה ומדירות נשים, מה זה אומר לגבי כל המוסדות האחרים?", אומרת סבטלובה בראיון באולפן וואלה! NEWS. "כעיתונאית, סיקרתי בעבר את המצב במצרים ובירדן, ואפילו מפלגות איסלאמיות מאפשרות לנשים לא רק לבחור אלא גם להיבחר. יש אוכלוסיות שלמות היום שלא רוצות נשים בצבא, לא רוצות לשמוע שירת נשים, ומתנגדות לכך שנשים יהיו בכנסת או בתפקידים ציבוריים אחרים. זה פסול - וצריך לשים לזה סוף".

עוד בוואלה! NEWS:
על רקע גל הטרור: הממשלה אישרה לערוך חיפוש על אדם גם ללא חשד
חוק 12 ימי חופש בשנה: "היה צריך לקרות מזמן; השאיפה - 15 יום"
גלאי המתכות שהוצבו בעיר העתיקה בגלל הפיגועים - אינם מאויישים

ח"כ קסניה סבטלובה באולפן על הצעת החוק לשילוב נשים במפלגות. מערכת וואלה!
"הגברים ממש פרגנו". ח"כ קסניה סבטלובה באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

על השאלה מדוע חברות כנסת בולטות לא חתמו על הצעת החוק שלה אומרת סבטלובה: "כל הנשים המצוינות שלא חתמו תומכות בקידום נשים ופועלות נגד הדרתן, אבל יש פער בינינו בדרך שבה צריך לבחור כדי להילחם בתופעה. יש הצעה נוספת של ח"כ מירב מיכאלי שמבקשת להבטיח 40% נשים ברשימה לכנסת. בעיניי זה מצב לא ריאלי, אבל אני חתומה גם על ההצעה שלה, ואם היא תתקבל זה יפתור הרבה בעיות".

"הגברים בכנסת פרגנו, למעט מפלגות חרדיות שסירבו בנימוס לחתום", אומרת סבטלובה על תגובת חברי הכנסת הגברים להצעה. "אמרו שיש להם פרספקטיבה קצת שונה לעניין הזה, שכל אישה היא מלכה, אבל בתוך הבית שלה, ואין לה מקום בתוך נבחרי הציבור בישראל".

צפו בראיון המלא באולפן וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully