וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאי המתכות שהוצבו בעיר העתיקה בגלל הפיגועים - אינם מאוישים

18.10.2015 / 14:30

שני מגנומטרים הוצבו בירושלים, כחלק מתכנית שעלותה הסתכמה בארבעה מיליון שקלים, במטרה לזהות מחבלים פוטנציאלים. אלא שחברת האבטחה הפרטית מפעילה אותם לסירוגין, אם בכלל. המשטרה: "הבידוק נעשה בהתאם להתרעות"

עריכה: יאיר דניאל

המדינה הקצתה מיליוני שקלים להצבת גלאי מתכות (מגנומטרים) ברחבי העיר העתיקה בירושלים בשל ההידרדרות המצב הביטחוני והפיגועים האחרונים שאירעו במקום בגל הטרור הנוכחי. אלא שמבדיקת וואלה! NEWS נראה כי הבידוק טרם החל להתבצע, ובחלק מהמקרים העמדות כלל לא מאוישות.

שני מגנומטרים הוצבו בסוף השבוע הקודם ברובע המוסלמי, בהם ברחוב הגיא בעיר העתיקה. זאת, במטרה לבדוק חשודים באירועי טרור. אחד מהם מאויש לסירוגין בידי כוחות המשטרה, והשני לא מאויש כלל.

לקריאה נוספת:
על רקע גל הטרור: הממשלה אישרה לערוך חיפוש על אדם גם ללא חשד
הערכה: המחבל בן ה-13 יודה במעשיו ויחמוק ממאסר
עם מסכת סקי ומשאבת דלק: צעיר חשוד שתכנן פעולת "תג מחיר"

שער יפו בעיר העתיקה, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
נועד למנוע הכנסת חפצים שעלולים לסכן את השוטרים. מגנומטר באזור שער יפו/נועם מושקוביץ

בימים אלו השוטרים שמוצבים בעיר העתיקה בודקים את החשודים באופן ידני, בעיקר לאור העובדה כי הפעלת המכשיר מעכבת את העוברים ושבים ברחוב הגיא. המגנומטרים משמשים את כוחות הביטחון בשעות העומס ובעת קבלת התרעות, לרבות בתפילות יום שישי בהר הבית.

התכנית להצבת המגנומטרים, פרי יוזמתו של השר לביטחון הפנים הקודם יצחק אהרונוביץ' במסגרת "תכנית ותיקן", נחשפה בוואלה! NEWS בנובמבר 2014. מלבד העיר העתיקה, בכוונה המדינה להציב מגנומטרים גם בכניסה להר הבית, במטרה למנוע הכנסת חפצים שעלולים לסכן את חייהם של השוטרים המגיעים לטפל בהפרות סדר, בדגש על זיקוקים ואבנים. עלותה התכנית מסתכמת בארבעה מיליון שקלים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

המשטרה: "אי אפשר לבדוק את כולם"

לצורך קידום היוזמה הוקם במשטרה צוות מטה חשאי. היוזמה נידונה באופן חשאי בידי המשרד לביטחון הפנים עוד בשנה שעברה, עקב הרגישות במקומות הקדושים עם הווקף ושמא המהלך עלול להצטייר כמהלך של הפרת הסטטוס קוו. בסופו של דבר, הוחלט לפרוס את המגנומטרים בשל אירועי החודש האחרון.

גורמים במשטרה מסרו בתגובה כי "המגנומטרים אמורים להיות מאוישים על ידי חברת אבטחה פרטית ומופעלים בהתאם לצורך המבצעי של המשטרה. במסגרת היערכות עם המגנומטרים, ישתנו מיקומם בהתאם לצרכים של משטרת מחוז ירושלים. אי אפשר לבדוק כל אחד שנכנס לרובע המוסלמי והבידוק ייעשה בהתאם להתרעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully