וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק 12 ימי חופש בשנה: "היה צריך לקרות מזמן; השאיפה - 15 יום"

ח"כ רחל עזריה, שהצעת החוק שלה להעלאת ימי החופש לשכירים עברה בקריאה טרומית, הבהירה לאולפן וואלה!NEWS כי מדובר במהלך שהיה צריך לקרות מזמן. "עובדים בישראל שעות רבות. 4 ימי חופש נוספים למשפחה - זה המון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ח"כ רחל עזריה (כולנו), שיזמה את הצעת החוק לפיה יגדל מספר ימי החופשה לעובדים שכירים מעשרה ל-12 ימים בשנה, הבהירה באולפן וואלה! NEWS כי רצתה להעלות את מספר הימים ל-15, אולם נתקלה בהתנגדות עזה מצד המעסיקים ולכן התפשרה עמם על 12. לדבריה, היא מקווה ש"בהמשך נוכל להרחיב את המהלך". החוק, שמכונה "חוק החופשות", אושר השבוע פה אחד במליאת הכנסת בקריאה טרומית, ויעבור להכנה לקריאה ראשונה בוועדת העבודה. מדובר בתיקון הראשון להגדלת ימי החופשה מאז שנחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951.

"הצעת החוק הזאת כבר הייתה צריכה לעבור מזמן וגם אמר את זה שר הכלכלה, אריה דרעי", אמרה ח"כ עזריה. "החוק שנחקק לפני 60 שנים התבסס על זה שאנשים עבדו 30 שנה באותו מקום עבודה, ולכן בשנה החמישית מספר ימי החופשה גדל. אבל היום אנחנו מחליפים עבודה בכל שלושה-ארבע שנים ולכן אנחנו כל הזמן תקועים על עשרת ימי חופשה. במדינות ה-OECD כבר מזמן העלו את המינימום, ל-15 ו-20 יום", הסבירה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
2 ניסיונות פיגוע בירושלים ובחברון: המחבלים חוסלו; אין נפגעים
"סיוט אמיתי": נשים שילדו ב"לידה שקטה" לא זכאיות לתנאים
"קרה במשמרת שלו": טראמפ הטיל על בוש את האחריות ל-11 בספטמבר

רחל עזריה במטה מפלגת כולנו של משה כחלון, ת"א מרץ 2015. יוסי ציפקיס
"גם תוספת של ארבעה ימי חופש למשפחה זה הרבה מאוד". עזריה/יוסי ציפקיס

לטענתה, המשק לא צפוי להיפגע מהמהלך והפריון אף ישתפר כתוצאה ממנו. "מדינת ישראל היא אחת המדינות עם הפריון מהנמוכים במדינות המפותחות, אבל אנחנו במקום גבוה בשעות העבודה הרבות שלנו", פתחה. "בכל מדינה כבר למדו שכשמגדילים את ימי החופשה ומקטינים את שעות העבודה אז הפריון גדל, וזה חלק מאותו תהליך שאנחנו נמצאים בו. גם העלויות הן ממש שוליות, כי העובדים עם רמות השכר הגבוהות, שהם אלה שמקפיצים את העלויות בדרך כלל, כבר מחזיקים ביותר ימי חופשה, כי הם במשא ומתן מול המעסיק".

לדבריה, למרות הקשיים והעלויות שהסתמנו להיות גבוהות - היוזמה הסתיימה בתמיכת משרד האוצר. "בהתחלה דיברו על עלויות מאוד גבוהות, אבל ככל שישבנו וחישבנו את זה בצורה מדויקת יותר, זה היה ברור שהמספרים קטנו. ככה גם הצלחנו להוביל את המהלך. משרד האוצר תומך, שר האוצר תומך, אגף תקציבים באוצר תומך, משרד הכלכלה תומך, שר הכלכלה תומך. וכמובן שהמהלך הוא מאוד זהיר. לכן גם ירדנו מ-15 ימים ל-12 ימים".

הדבר החשוב ביותר כעת, לפי ח"כ עזריה, הוא לתת לעובדים השכירים להרגיש בשינוי כבר ביומיום שלהם. "גם תוספת של שני ימים, הם ארבעה ימים למשפחה, שזה הרבה מאוד", אמרה. "הנושא הזה הוא מאוד יקר ללבי - היכולת של אנשים לעבוד ולגדל ילדים, זה נושא שהוא בעיניי קריטי ולא זכה לטיפול. במדינת ישראל אחוז הנשים שעובדות הוא מהגבוהים בעולם, ומצד שני אנחנו יולדים הרבה יותר ילדים מאשר במדינות אחרות באירופה, שבהן יש הרבה יותר ימי חופשה. לכן, זה צעד גדול מאוד לכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully