וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצתה בקבר יוסף: תיעוד ראשון מההרס

גורמי צבא תהו על ההחלטה שלא לשלוח חיילים למתחם כשנודע על ההצתות. מי שהשתלט על ההמון היו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, שעדכנו את צה"ל. ובכל זאת, ייבחן גם אם הרשות אפשרה את ההצתה. צפו בתיעוד ראשון מההרס

צילום מסך

בצה"ל תתקיים בדיקה על אופן קבלת ההחלטות אמש (שישי) במהלך הטיפול בהצתת קבר יוסף בשכם. גורמי צבא ביקשו להבין מדוע לא נכנסו כוחות צה"ל למתחם הקבר, הידוע כמקום קדוש ליהודים, שנמצא בשטח A - אזור בשליטה ביטחונית פלסטינית.

ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי גורמים ברשות הפלסטינית העבירו את המידע אודות הצתת קבר יוסף לגורמים בצה"ל סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר. מבדיקה שנעשתה במערכת הביטחון התברר כי במתחם הקבר נכחו בזמן האירוע רק כמה שוטרים פלסטינים שלא יכלו להתמודד עם ההמון האלים שהגיע מצויד בקרשים ובבקבוקי תבערה. השוטרים הפלסטינים הזעיקו תגבור שכולל ניידת של כיבוי אש פלסטינית. עד שהגיע התגבור, הצליחו המתפרעים לגרום נזק כבד למתחם, בדגש על אזור תפילת הנשים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חייל נפצע בינוני בפיגוע דקירה ליד חברון; המחבל התחזה לעיתונאי - וחוסל
הרופא הערבי שמטפל בנער שנדקר בפיגוע ומנסה לרפא את הגזענות
עימותים בגדה ובעזה; הזרוע הצבאית של פתח קוראת לבצע פיגועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד ראשון של ההרס במתחם הקבר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין צה"ל לבין מנגנוני הביטחון הפלסטינים התקיים שיח רצוף על אודות הטיפול בשריפה ובהמון הזועם. מכאן, שעל אף גל פיגועי הטרור בתקופה האחרונה, התיאום בין צה"ל לבין מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נשמר. ואולם, השתלשלות האירוע וההחלטה שלא לשלוח כוחות צבא אל המקום עוררו תמיהות רבות בקרב גורמי צבא בפיקוד מרכז.

בשל כך, תתבצע בדיקה שמטרתה לבחון אם ההחלטה של אוגדת יהודה ושומרון להימנע מחיכוך בגזרת קבר יוסף ולהביא לדרדור המצב הייתה נכונה. יצוין כי במקביל להצתת מתחם הקבר, התנהלה פעילות מעצרים של צה"ל ללא כל קשר לאירוע, ולמרות זאת, לא נשלחו כוחות לקבר יוסף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי מסר כי תוך זמן קצר מרגע קבלת הדיווח בדבר ההצתה השתלטו הפלסטינים על האש. גורמי ביטחון הגדירו את האירוע פיגוע לכל דבר, ובשל כך יפעיל המודיעין הישראלי מאמצים לאתר את המחבלים שהיו אחראים להצתה. בנוסף, יבדקו במערכת הביטחון אם גורמים בתוך מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא עשו די כדי למנוע את הצתת קבר יוסף.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה בחריפות את הצתת מתחם קבר יוסף. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", הוא הורה להתחיל מיד בעבודות לתיקון הנזקים במקום. בנוסף, הורה אבו מאזן להקים ועדת חקירה לאירוע. "מדובר במעשה פסול ולא אחראי", אמר.

שלשום דווח כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו בימים האחרונים 19 פעילי חמאס וכמה פלסטינים שנחשדו שבכוונתם לבצע פיגועי סכינאות. הפלסטינים החשודים נעצרו הודות למעקב ברשתות החברתיות אחר "חשודים פוטנציאליים". אנשי החמאס לעומת זאת, נעצרו במסגרת הפעולות השוטפות של המנגנונים נגד חמאס, ללא קשר לכוונה לבצע פיגוע. גורמים ישראלים אישרו כי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית משקיעים מאמץ יוצא דופן בהרגעת הרוחות בגדה המערבית, ולפחות עד היום הצליחו לשמור על פרופיל נמוך של עימותים בגדה.

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully