וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל שכם גינה הצתת קבר יוסף; 3 פלסטינים נהרגו בעימותים

אבי יששכרוף, שבתי בנדט, אמיר בוחבוט, יוסי אלי, עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

16.10.2015 / 22:10

השלושה מתו במהלך הפגנות באזור חברון וגבול עזה. הזרוע הצבאית של פתח קראה לבצע פיגועים נגד ישראל. איסמעיל הניה ביקש: "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה". עדכונים שוטפים

צילום: שי מכלוף

(מאות פלסטינים הפגינו ליד גדר המערכת)

21:30: אובמה: "לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הערב במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיאת קוראה הדרומית, פארק גון-הייה, לגל הטרור בישראל. "לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה מפני אלימות", אמר אובמה והוסיף כי "סוג כזה של אלימות חסרת אבחנה לא תוביל לשום דבר פרט להסלמה נוספת ולחוסר ביטחון". בנוסף, התייחס אובמה לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני והבהיר כי שרי החוץ ג'ון קרי והילרי קלינטון השקיעו בכך מאמצים רבים, שלא נשאו פרי. לדבריו, "לא צריך לחכות שהנושאים של הסכסוך ייפתרו כדי להרגיע את האלימות בשטח".

19:40: קרי שוחח עם נתניהו על המצב הביטחוני; ייפגשו בגרמניה

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התקשר הערב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושוחח עמו על ההסלמה בארץ. "לישראלים יש את הזכות להגן על עצמם נגד כל אלימות המופנית כלפי חפים מפשע, בעיר העתיקה, בירושלים ובכל מקום". אמר קרי והוסיף כי הפלסטינים "חייבים להפסיק את ההסתה". לדבריו של קרי, "יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חייב לגנות את האלימות בקול רם וברור". נתניהו אמר כי "האלימות הפלסטינית נובעת מאופן ישיר מהסתה שקרית של הרשות הפלסטינית, חמאס והתנועה האיסלאמית סביב הר הבית". בנוסף, הדגיש נתניהו כי "ישראל מחוייבת לסטטוס-קוו ומחוייבת אליו". השניים סיכמו כי ינסו להיפגש בימים הקרובים, סביב ביקורו הצפוי של נתניהו בברלין - ביום רביעי הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

19:19: מושל שכם על הצתת קבר יוסף: "נוגד את החוק הפלסטיני"

אכרם רגוב, מושל שכם, התראיין לכלי תקשורת פלסטיניים והביע מורת רוח נוכח אירוע שריפת קבר יוסף שבעיר. רגוב הודיע בפומבי כי הדבר נוגד את החוק הפלסטיני ואף הדגיש: "אסור לקחת את החוק לידיים ולפגוע במקומות הקדושים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המושל גינה את ההצתה. קבר יוסף בשכם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:13: אחד ההרוגים בגבול עזה: לוחם ביחידת העילית של חמאס

הפלסטיני שנהרג היום במהלך ההפגנות במזרח הרצועה הוא יחיא פרחאת, בן 24 ממחנה הפליטים שאטי. פרחאת היה פעיל בארגון הזרוע הצבאית של חמאס ואף לוחם ביחידת העילית של הארגון, "אל-נוחבה". עד כה, כל הפלסטינים שנהרגו במהלך המהומות בסמוך לגדר המערכת היו אזרחים שלקחו חלק בהפרות סדר, אולם הפעם מדובר ככל הנראה באירוע שונה וייתכן כי פרחאת היה מעורב בפעילות צבאית, או באיסוף מודיעין בעת ששהה באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן שהוא עסק בפעילות צבאית בגבול רצועת עזה. יחיא פרחאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:22: כ-50 פלסטינים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל בסמוך לג'נין

כ-50 פלסטינים יידו היום (שישי) אבנים לעבר כוח צה"ל במעבר ג'למה, הסמוך לג'נין. הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר לעבר המפגינים - כתוצאה מכך פלסטיני נפצע באורח קשה מפגיעת רוגר בבטנו, ופונה לבית החולים בג'נין.

16:05: 200 פלסטינים מפגינים ליד רמאללה; 3 פונו לבית החולים

כ-200 פלסטינים הפגינו היום (שישי) בכיכר איו"ש, בסמוך לעיר רמאללה ולאוגדת יהודה ושומרון שבבנימין, כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות במקום. עשרה מפגינים נפצעו משאיפת גז מדמיע, טופלו על ידי כוחות רפואה במקום ושוחררו לביתם. שבעה מפגינים נפצעו מירי כדורי גומי, מתוכם שניים נפצעו באזור החזה ופונו לבית החולים רמאללה שבעיר, כשהם במצב יציב. כמו כן, פלסטיני אחד נפצע באורח קל מירי רוגר ברגלו, הוא פונה לבית החולים בעיר.

דיווח פלסטיני: הרוג ו-27 פצועים במהומות בגבול עזה

פלסטיני אחד נהרג ו-27 נפצעו במהלך המהומות שפרצו באזור מעבר ארז שבגבול רצועת עזה - כך דיווחו היום כלי תקשורת פלסטיניים.

15:45: דיווח: שלושה פלסטינים נפגעו מכדורי גומי בגבול עזה

שלושה פלסטינים מעזה נפצעו היום מכדורי גומי שנורו על ידי כוחות צה"ל, זאת בתגובה לעימותים שפרצו בסמול לגדר המערכת שבגבול הרצועה - כך דיווח משרד הבריאות בעזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות בגבול רצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:25: הזרוע הצבאית של פתח קוראת לבצע פיגועים נגד ישראל

גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, פרסמה היום הודעה בחשבון הטוויטר של הארגון ובה היא קוראת לציבור הפלסטיני להתגייס ולהתכונן לבצע פיגועים נגד ישראל.

15:15: הפגנות בגבול הרצועה: פלסטינים מנסים לחדור למעבר ארז

הפגנות אלימות החלו מול מעבר ארז. פלסטינים מנסים לחדור למעבר. שני פלסטינים נפצעו מכדורי גומי. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", אחד מהפצועים הוא צלם של רשת הטלוויזיה "פלסטין", נביל אבו דיה, שנפצע ברגלו.

15:07: הפרות סדר בחברון וטול כרם

עשרות פלסטינים מתפרעים בסמוך לחסם בית מרקחת בחברון. הם מיידים אבנים ומבעירים צמיגים. צה"ל משתמש באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים. הפרות סדר החלו גם באזור בית אומר וטול כרם.

14:41: הפרות סדר בגבול הרצועה מול נחל עוז

פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה מול נחל עוז. כמה פלסטינים נפצעו מירי כדורי גומי.

14:30: פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בגבול הרצועה

ארבעה פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל בגבול עזה, באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה – כך דיווח אתר "פלסטין היום".

14:14: איסמעיל הניה: "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, נשא הבוקר נאום משודר וקרא לפלסטינים "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה" נגד ישראל. הניה השוהה באיסטנבול אמר כי הפיגועים הבודדים הרבים מבטאים את הרצון של העם הפלסטיני, ומוכיחים כי האינתיפאדה עוד צפויה להתגבר ולהתרחב. "לכיבוש אין עתיד על אדמת פלסטין. אנחנו ניכנס למסגד אל-אקצא כמנצחים", אמר.

חמאס ופתח על סף הסכם פיוס: "לשים קץ לפילוג". רויטרס
קורא להמשיך באינתיפאדה. הנייה/רויטרס

14:10 עימותים במחסום קלנדיה שליד ירושלים

האתר הפלסטיני "דוניא אל-וטן" מדווח כי החלו עימותים בסמוך למחסום קלנדיה שליד ירושלים. כוח צה"ל משתמש בגז מדמיע בעימותים בבית לחם.

13:54: הפצוע בפיגוע הדקירה באזור חברון - חייל

הפצוע בפיגוע הדקירה באזור צומת הזית שליד חברון הוא חייל. מצבו הידרדר והוא מוגדר כעת בינוני.

חייל צה"ל נפצע קל בפיגוע דקירה באזור חברון, 16 לאוקטובר 2015. ערוץ "אל-קודס", צילום מסך
חיילים בזירת האירוע, היום/צילום מסך, ערוץ "אל-קודס"

13:42: אזרח ישראלי נדקר באזור חברון; מצבו קל

אזרח ישראלי נדקר באזור צומת הזית שליד חברון. מצבו קל. כוחות מד"א בדרכם לזירה. המחבל, שהתחזה לצלם עיתונות, חוסל.

13:33: נעצרו 6 ערבים החשודים ביידוי בקבוקי תבערה בכביש 6

שישה ערבים ישראלים נעצרו בחשד ליידוי בקבוקי תבערה בכביש 6 בתחילת החודש – כך הותר היום לפרסום. החקירה נמשכת

12:59: ירי בוצע לעבר סיור של צה"ל באזור כיסופים; אין נפגעים

ירי בוצע בצהריים לעבר כוח של צה"ל במהלך סיור באזור גדר המערכת בגבול רצועת עזה, באזור כיסופים. אין נפגעים. נבדקת אפשרות כי צלף ביצע ירי לעבר דחפור של צה"ל. נזק נגרם לדחפור.

12:19: אבו מאזן גינה את הצתת מתחם קבר יוסף

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה היום בחריפות את הצתת מתחם קבר יוסף בשכם הלילה והורה להתחיל מיד בעבודות לתיקון הנזקים במקום. בנוסף, הורה אבו מאזן להקים ועדת חקירה לאירוע. "מדובר במעשה פסול ולא אחראי", אמר.

12:00: מטען מאולתר אותר במתחם ישיבה בסמוך לנווה צוף

מטען מאולתר אותר במתחם הישיבה במעיין מאיר בסמוך לנווה צוף. המטען חובר לרגל ספסל הנמצא במתחם שבו ממוקמים בדרך כלל כוחות הביטחון.

11:58: מטען צינור אותר בסמוך למחסום במזרח ירושלים

כוח של משמר הגבול איתר הבוקר מטען צינור בסמוך למחסום הבידוק שממנו יוצאים תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים לכיוון כביש מעלה אדומים. כוח חבלה שהוזעק למקום אישר כי מדובר במטען נפץ, הזירה נסגרה והחבלן ביצע פיצוץ מבוקר של המטען.

כוח מג"ב איתר מטען צינור ליד עיסאוויה שבמזרח ירושלים. דוברות מג"ב,
מטען הצינור שאותר הבוקר/דוברות מג"ב
כוח מג"ב איתר מטען צינור ליד עיסאוויה שבמזרח ירושלים. דוברות מג"ב,
כוח מג"ב איתר מטען צינור ליד עיסאוויה שבמזרח ירושלים/דוברות מג"ב

11:04: המחנה הציוני: הצתת קבר יוסף - מעשה בזוי ושפל

במחנה הציוני התייחסו הבוקר להצתת מתחם קבר יוסף הלילה ומסרו כי זה "מעשה בזוי ושפל של מחבלים המנסים להבעיר את השטח". עוד נמסר בהודעת הסיעה כי "בימים רגישים אלו יש לעשות הכול כדי להוריד את גובה הלהבות. אסור לתת לטרור ולאלו המבקשים לשפוך דלק על מדורת הסכסוך להרים ראשם".

שוטרי מג"ב, ירושלים, אוקטובר 2015. רויטרס
שוטרי מג"ב בירושלים, אתמול/רויטרס

10:58: אבנים נזרקו בכביש 443; אין נפגעים

אבנים נזרקו בכביש 443 ממזרח למחסום מכבים. אין נפגעים.

9:55: אבו מאזן שוחח עם קרי על המצב הביטחוני בישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח אמש בטלפון עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על ההסלמה ועל דרכים להרגעת המצב – כך אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא". השניים סיכמו לשוחח שוב בימים הקרובים. אמש שוחח אבו מאזן על המצב גם עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. אתמול נבחרה מצרים לחברה במועצת הביטחון של האו"ם.

9:17: השר אריאל: הצתת קבר יוסף - שפל נוסף כתוצאה מההסתה

השר אורי אריאל התייחס להצתת קבר יוסף הלילה ואמר כי זהו "שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית. בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה". אריאל הוסיף כי הוא "קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל".

כמאה פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף בשכם. מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט, צילום מסך
הצתות באזור קבר יוסף, הלילה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט

9:10: מועצת הביטחון תתכנס לדיון חירום על המצב בירושלים

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס הערב בניו יורק לדיון חירום על המצב בירושלים והמתיחות בין ישראל לפלסטינים. הדיון יתקיים לבקשת ירדן החברה במועצה.

3:15: פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף שבשכם

כמאה פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף שבשכם, המשמש אתר עלייה לרגל עבור תפילה ליהודים. אחרי שיחה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לבין מושל שכם, הגיעו למקום מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, הדפו את ההמון הפלסטיני והשיגו שליטה על האש. נזק כבד נגרם לאזור התפילה של הנשים.

00:18: פלסטינים יידו שני בקבוקי תבערה לעבר גדר היישוב עפרה

פלסטינים יידו מרכב חולף שני בקבוקי תבערה לעבר גדר הביטחון של היישוב עפרה שבבנימין. באירוע לא היו נפגעים.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון ליד רמאללה, אוקטובר 2015. AP
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, השבוע/AP

23:50: גורם ירדני בכיר: מגעים לקיום פגישה בין נתניהו ואבו מאזן בירדן

גורם בכיר בממשלת ירדן אישר כי מתנהלים דיונים בתיווך שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לקיום פגישה מרובעת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן. זאת, במטרה להפיג המתיחות במדינה ולהביא לסיום גל הטרור. הגורם הוסיף כי הפרטים אינם סגורים ולא נקבע זמן או מקום למפגש. מוקדם יותר אמר נתניהו כי קיימת הצעה לפגישה בירדן, וציין כי הוא מוכן לקדם את ההצעה אם הדבר יעזור להרגעת הרוחות.

21:42: אבנים יודו לעבר אוטובוס של אגד בחברון; אין נפגעים

אלמונים יידו אבנים לעבר קו 160 של חברת אגד, בסמוך לצומת העוקפים שבחברון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

20:49: אוטובוס נרגם באבנים ליד ירושלים; הנהג נפצע באורח קל

נהג אוטובוס נפצע באורח קל לאחר שרכבו נרגם באבנים ליד הכפר הפלסטיני חיזמא שבסמוך לשכונת פסגת זאב בירושלים.

(פרסום ראשון: 06:00)

הפרות סדר סמוך למחסום ארז, רצועת עזה, אוקטובר 2015. AP
הפרות סדר בסמוך למחסום ארז, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully