וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע בינוני בפיגוע דקירה ליד חברון; המחבל התחזה לעיתונאי - וחוסל

המחבל עטה וסט של צלם עיתונות, התקרב לעבר חייל שעמד בצומת הזית על כביש 35, ודקר אותו בפלג גופו העליון. החייל פונה לבית החולים שערי צדק בבירה. המחבל נורה למוות. במקביל, על רקע ההכרזה על "יום זעם", החלו הפרות סדר בגדה ובעזה. כמה פלסטינים נפצעו

עריכה: מתן חדד

חייל צה"ל נפצע היום (שישי) בצהריים באורח בינוני בפיגוע דקירה בצומת הזית שעל כביש 35 מצפון לחברון. צוות מד"א פינה אותו לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק שבירושלים. המחבל, שעטה וסט של צלם עיתונות והטעה כך את החיילים, חוסל על ידי לוחמים מגדוד צבר של גבעתי. ערוץ אל-אקצא של ארגון חמאס פרסם כי מבצע הפיגוע בסמוך לחברון הוא איאד חליל מחמוד עוואדה בן 26 מדורא שבחברון.

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, מסר כי הפצוע סובל מדקירות בחזה ובגב, ומכמה דקירות בגפיים. "מצבו יציב, מצבו טוב, הוא הגיע אלינו כשהוא ער", מסר בהצהרה לכלי התקשורת. "הוא טופל ביחידת הטראומה, יש פגיעה מסוימת בריאה, הפגיעה היא לא קשה. משם הוא הועבר לחדר הניתוח". ד"ר מרין הדגיש כי מצבו יציב ולא נשקפת לו סכנת חיים.

מלחמה ברחובות || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גינוי ראשון של אבו מאזן מאז רצח הזוג הנקין: "הצתת הקבר - פסולה"
הכלב מנע פיגוע: אותר מטען צינור ליד עמדת בידוק במזרח ירושלים
סערת המחבל בן ה-13: שקד תציע לשפוט קטינים הנאשמים בטרור כמבוגרים

מחבל דקר חייל בצומת הזית ליד חברון, 16 לאוקטובר 2015. טוויטר, Billal H. ALtaweel, צילום מסך
החייל מנסה להימלט מהמחבל, לאחר שנדקר בזרועו, היום/צילום מסך, טוויטר, Billal H. ALtaweel

זמן קצר לאחר הפיגוע, החלו להתגודד עשרות פלסטינים בחסם בית מרקחת שבחברון. במקום התפתחו הפרות סדר, שכללו זריקות אבנים והבערת צמיגים. צה''ל משתמש בירי לפיזור הפגנות, אין נפגעים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חייל צה"ל נפצע קל בפיגוע דקירה באזור חברון. ערוץ "אל-קודס", צילום מסך
זירת האירוע בכביש 35/צילום מסך, ערוץ "אל-קודס"

במקביל, על רקע "יום הזעם" שהכריזו חמאס והג'יהאד האיסלאמי, החלו לדווח כלי תקשורת פלסטיניים על עימותים בין כוחות צה"ל לבין צעירים פלסטינים בסמוך למחסום קלנדיה שליד ירושלים, בקלקיליה, בבית לחם ובטול כרם.

על פי הדיווחים, חיילי צה"ל משתמשים באש חיה ובגז מדמיע כדי להרחיק את המתפרעים. בהפרות סדר שהחלו בבית אומר שליד רמאללה ובקבר רחל שליד חברון דווח על כמה פצועים מקרב הפלסטינים.

מחבל דקר חייל ליד חברון 16 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
דקירת החייל/צילום מסך, פייסבוק
המחבל לאחר שחוסל בפיגוע הדקירה ליד חברון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
המחבל לאחר שחוסל/צילום מסך, טוויטר
חייל צה"ל נפצע קל בפיגוע דקירה באזור חברון, 16 לאוקטובר 2015. ערוץ "אל-קודס", צילום מסך
החיילים מסביב לגופת המחבל/צילום מסך, ערוץ "אל-קודס"

גם ברצועת עזה החלו בצהריים עימותים בין חיילי צה"ל לבין מתפרעים פלסטינים. לפי דיווח באתר "פלסטין היום", באזור אל-בורייג' שבמרכז הרצועה נפצעו ארבעה פלסטינים בעימותים עם החיילים. בנחל עוז נפצעו גם כן כמה פלסטינים מירי של כדורי גומי.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, נשא הבוקר נאום משודר וקרא לפלסטינים "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה" נגד ישראל. הניה השוהה באיסטנבול אמר כי הפיגועים הבודדים הרבים מבטאים את הרצון של העם הפלסטיני, ומוכיחים כי האינתיפאדה עוד צפויה להתגבר ולהתרחב. "לכיבוש אין עתיד על אדמת פלסטין. אנחנו ניכנס למסגד אל-אקצא כמנצחים", אמר.

מפגינים פלסטינים ברצועת עזה. אוקטובר 2015. רויטרס
צעירים מתעמתים עם חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

מוקדם יותר גינה יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, את הצתת מתחם קבר יוסף בשכם הלילה, והורה להתחיל מיד בעבודות לתיקון הנזקים במקום ולהקים ועדת חקירה לאירוע. "מדובר במעשה פסול ולא אחראי" אמר. מדובר בהודעת הגינוי הראשונה שמפרסם אבו מאזן לאלימות מצד פלסטינים מאז רצח בני הזוג הנקין בשומרון לפני כשבועיים.

נציגי הרשות הפלסטינית הגיעו הבוקר לחקת הקבר כדי לאמוד את הנזקים בעקבות ההצתה. על פי התכנית, עבודות הניקיון והשיפוץ יחלו אחר הצהריים.

מדיווחים שונים אודות מה שאירע הלילה בשכם עלה כי כמאה הפלסטינים הציתו באמצעות עצים את רחבת קבר יוסף, שביל הגישה אליו והסביבה הקרובה. כוחות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הגיעו למקום לאחר שיחה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לבין מושל שכם, ולאחר ששללו אפשרות למתפללים יהודים בתוך אזורי ההצתה, הצליחו להדוף את המתפרעים. עוד עולה כי הם מאבטחים את מתחם הקבר על מנת למנוע פגיעות נוספות במבנה ובמתחם. במקביל, מתקיימת פעילות של כוחות צה"ל במרחב העיר שכם.

(עדכון ראשון: 14:25)

כמאה פלסטינים הציתו את מתחם קבר יוסף בשכם. מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט, צילום מסך
קבר יוסף עולה באש, הלילה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק קודס נט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully