וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנמיכים להבות: הרשות עצרה פעילי חמאס וסיכלה פיגועי סכינאות

16.10.2015 / 9:30

גורמים פלסטינים דיווחו כי 19 פעילי חמאס ופלסטינים שהביעו ברשת רצון לבצע פיגועים בישראל נעצרו על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות. גורמים ישראלים אישרו כי בגדה משתדלים להרגיע את הרוחות

עריכה: טל רזניק

(35 תושבי עזה נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון בגבול הרצועה, יום שלישי האחרון)

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו בימים האחרונים 19 פעילי חמאס וכמה פלסטינים שנחשדו שבכוונתם לבצע פיגועי סכינאות - כך דיווחו גורמים פלסטינים. הפלסטינים החשודים נעצרו הודות למעקב ברשתות החברתיות אחר "חשודים פוטנציאליים". אנשי החמאס לעומת זאת, נעצרו במסגרת הפעולות השוטפות של המנגנונים נגד חמאס, ללא קשר לכוונה לבצע פיגוע.

גורמים ישראלים אישרו כי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית משקיעים מאמץ יוצא דופן בהרגעת הרוחות בגדה המערבית, ולפחות עד היום הצליחו לשמור על פרופיל נמוך של עימותים בגדה. למעשה, בימים האחרונים ניתן לראות ירידה משמעותית בהשתתפות פלסטינים בהפגנות ברחבי הגדה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נגמ"שים בעזה והגבלת גישה להר הבית: היערכות להפגנות הפלסטינים
המחבל בן ה-13 הודה: "באתי עם בן דוד שלי לדקור יהודים"
בצעד חריג: צו מעצר מנהלי לישראלית מהצפון שאיימה "להיות שהידית"

מפגינים פלסטינים ברצועת עזה. אוקטובר 2015. רויטרס
חלה ירידה ניכרת בהשתתפות בהפגנות. מחאה פלסטינית ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

כך למשל, ביום רביעי השתתפו רק כ-40 פלסטינים בעימותים בצומת יהודה ושומרון, שהייתה מוקד של חיכוכים בימים האחרונים. בסך הכול, ברחבי הגדה נרשמו רק אלף מפגינים. את הירידה הניכרת בהשתתפות בהפגנות ניתן לייחס לשני גורמים מרכזיים: היעדר מוטיבציה של האוכלוסייה הפלסטינית, שמקורה בתקופת מסיק הזיתים בישראל ובכפרים הפלסטינים, ופעילות מנגנוני הביטחון של הרשות במרכזי הערים במטרה למנוע עימותים אלימים רחבי היקף. בין היתר, הירידה במספר המשתתפים במתרחש בצומת יהודה ושומרון היא תוצאה של פעילות של המנגנונים באוניברסיטת ביר זית, שהייתה אחד הספקים המרכזיים של כוח אדם להפגנות.

בצד הפלסטיני מדגישים כי ההנחיה של אבו מאזן לכוחות הביטחון היא למנוע הידרדרות לאינתיפאדה כוללת בכל דרך אפשרית. ואולם, ההנחיות הללו יעמדו למבחן במסגרת "יום הזעם" שהוכרז היום, שבו ישתתפו גם פעילי פתח לצד חברי שלל הארגונים האחרים. הקריאות הנשמעות הן לצאת בתהלוכות בכל רחבי השטחים, בגדה, בעזה ובמזרח ירושלים כדי למחות על הרג הפלסטינים והפגיעה במסגד אל-אקצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully